انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
غذاهایی برای پوست
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
تغذیه و سلامت دهان و دندان
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
بیشتر
کد خبر: 86337 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۶ - 12:32
پیشگیری از سرطان با خوراکی‌های سالم

پیشگیری از سرطان با خوراکی‌های سالم

آرمان- آنچه می‌خورید، بر جنبه‌های گوناگون سلامتی و زندگی شما تاثیرگذار است. خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان، با مصرف برخی مواد غذایی، کاهش می‌یابد. برخی پژوهش‌ها حاکی از آن است که مصرف زیاد برخی مواد غذایی می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط مستقیمی داشته باشد. بسیاری از غذاها، عناصر تشکیل‌دهنده مفیدی دارند که به کاهش پیشرفت سرطان کمک می‌کنند.

ماهی‌های چرب

پژوهش‌های گوناگون نشان داده است که گنجاندن چند وعده ماهی در رژیم غذایی هفتگی، به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. مطالعه‌ای دیگر که روی ۴۷۸هزار و ۴۰ نفر از بزرگسالان انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف بیشتر ماهی، خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ را کاهش می‌دهد؛ درحالی‌که مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری‌شده، این احتمال را افزایش می‌دهند.

حبوبات

حبوبات فیبر بالایی دارند و برخی پژوهش‌ها نشان داده است که به پیشگیری از سرطان روده بزرگ، کمک می‌کنند.پژوهشی روی ۱۹۰۵ نفر از افراد، با سابقه ابتلا به سرطان‌ها و تومورهای روده بزرگ انجام گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که کسانی که مقدار بیشتری حبوبات خشک یا پخته مصرف می‌کنند، احتمال بازگشت مجدد بیماری در آنها کاهش می‌یابد.

هویج

پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف زیاد هویج با کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها در ارتباط است. مصرف هویج می‌تواند خطر ابتلا به سرطان معده را تا ۲۶ درصد کاهش دهد.پژوهشی دیگر نشان داده است که مصرف هرچه ‌بیشتر هویج تا ۱۸ درصد، احتمال گسترش سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

بروکلی

برای پیشگیری از سرطان، هرگز مصرف این خوراکی سالم را فراموش نکنید. کم بروکلی حاوی سولفورافان است؛ ترکیبی گیاهی که در سبزیجات چلیپایی(خانواده کلم) یافت می‌شود و خواص قدرتمند ضدسرطانی دارد.گنجاندن چند غذای حاوی بروکلی درطول هفته، فواید ضدسرطانی بی‌شماری دارد.

مرکبات

بنا بر نتایج برخی پژوهش‌ها، مصرف مرکبات ازجمله گریپ‌فروت، لیموترش، لیموشیرین و پرتقال، رابطه‌‌ای مستقیم با کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد.پژوهشی گسترده روی شماری شرکت‌کننده انجام شد که مقدار زیادی مرکبات مصرف می‌کردند. نتایج این پژوهش نشان داد که مصرف بیشتر مرکبات، موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش و دستگاه تنفس می‌شود.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه‌هایی است که خواص بی‌شماری برای سلامتی بدن دارد. زردچوبه حاوی کورکومین است؛ یک ترکیب فعال شیمیایی که خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی دارد.در پژوهشی که روی نمونه آزمایشگاهی انجام شد، مشخص شد که کورکومین انتشار سلول‌های سرطانی روده را کاهش می‌دهد. این ماده با هدف‌گرفتن آنزیم‌های خاصی که با رشد سرطان مرتبط است، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

مغزها

پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف مغزها و آجیل، با کاهش احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌ها در ارتباط است.برای نمونه، پژوهشی روی رژیم غذایی ۱۹ هزار و ۳۸۶ نفر انجام شد که نشان داد در افرادی که مقدار بیشتری از انواع مغزها مصرف می‌کنند، خطر مرگ بر اثر سرطان کاهش می‌یابد.

گوجه‌فرنگی

لیکوپن، ماده‌ای است که در گوجه‌فرنگی فراوان است. این ماده عامل اصلی رنگ قرمز در گوجه است و خواص ضدسرطانی دارد. پژوهش‌های گوناگون حکایت از آن دارد که افزایش مصرف لیکوپن به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌انجامد.

سیر

ماده فعالِ موجود در سیر، آلیسین نام دارد. این ماده در چندین پژوهش آزمایشگاهی، تاثیر خود را در ازبین‌بردن سلول‌های سرطانی نشان داده است. همچنین بنا بر پژوهش‌های متعدد، مصرف سیر به کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.