انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
یک مرد تنها در انقلاب فرهنگی چین
کیومرث پوراحمد به تئاتر بازمی‌گردد
پیکر سلیم نیساری به خانه ابدی بدرقه شد
در جست‌وجوی عدالت
سلیقه‌ای و شخصی به آثار نگاه می‌شود
«حسین محب‌اهری» بدرقه شد
قسطی شدن سفر به جای ارزان سازی/ اجرای دوباره طرح زمین خورده سفر
«فوران»؛ قصه نسل‌ سوخته نفت
«محب ‌اهری» مظلومانه و غریب‌ رفت
این فیلم‌ها جایی در جشنواره فجر ندارند
حسین محب اهری درگذشت
وفاداران به فضا و زبان شعر نیمایی کم شده‌اند
تلفیق سینمای ایران و چین، تحول‌آفرین است
مجبوریم از سلبریتی‌ها دعوت کنیم/ نمی‌خواهم با صحبت درباره خط قرمزها برنامه را داغ کنم/ اجراهای جیمی فالون، جیمی کمل و خانم الن را دنبال می‌کنم
علی رفیعی ۸۰ ساله شد
کاشت صیفی و کاهو در قلعه ساسانی/ شدت حفاری‌های غیرمجاز در قلعه ایرج بیشتر شد/ خاک قلعه تاریخی را برای کشاورزی می‌برند
زندگی؛ شرط یا بازی؟!
تاثیر موسیقی بر سینما همیشه برایم جذاب است
«پایتخت ۶» ساخته می‌شود
درگذشت هنرمندی که تخت جمشید را به آرژانتین برد
طنز، زبان آزادي است
مریم مومن : از حاشیه بیزارم
احتمال ساخت فصل دوم بانوی عمارت
همه عوامل «بانوی عمارت» با رقم‌های پایین کار کردند
جدال بر سر تاریخ؛ سفید یا سیاه؟
قهرمان «معکوس» ارتباطی با سینمای پدرم ندارد
پیشتازی ژانر اجتماعی در میان آثار سودای سیمرغ
حمیدنژاد: اگر بودجه هم داشتم از سوپراستارها استفاده نمی‌کردم/ مینا وحید: جواهر بهترین ضد‌قهرمانی است که تا به‌حال دیده‌ام
اشکال از بازیگر نیست، از تفکر است
بانوی عمارت؛ از بودجه فقیرانه تا شباهت به «بازی تاج و تخت»
پیمان معادی؛ هم ممنوع التصویر هم ممنوع الصدا
همه فیلم های جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد/ حاشیه و متن یک رقابت
۱۰۰۱ کتاب: «ابریشم»، شاهکار الساندرو باریکو
فصل دوم «بانوی عمارت» را نمی‌سازم
غافلگیری‌های «بانوی عمارت» ادامه دارد
مــرگ؛ مساله این است!
جذابیت سینما در سروکله هم‌زدن نیست
سهم «فرهنگ» در بودجه ۹۸ کمتر از «نیم درصد» شد
فعلا از «پایتخت» خبری نیست
نقد آنچه در تلویزیون کیش اتفاق افتاد
در تاریخ اسطوره پسرکشی، شفا یعنی مرگ
هر خانوار برای سفر می‌تواند ۵ تا ۵۰ میلیون تومان دریافت کند
خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم
کشفِ تهرانِ گونزالس کلاویخو
روز یا شب؟ مساله این است!
«اتاق تاریک» سوژه خیلی متفاوتی دارد
کتاب دلخواهتان را نمی‌یابید؛ خودتان آن را بنویسید
نمی‌توان با بودجه اندک وزارت ارشاد آرمان‌گرایانه عمل کرد
«بانوی عمارت» را یک‌‌شبه خواندم
به چالش‌کشاندن وضعیت انسان معاصر ایرانی
بیشتر
کد خبر: 86477 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - 12:53
جذابیت سینما در سروکله هم‌زدن نیست

جذابیت سینما در سروکله هم‌زدن نیست

آرمان- محمدحسین لطیفی در گفت‌وگویی درباره جزئیات چند پروژه تلویزیونی خود از جمله «هفت» و «شبی با عبدی» توضیح داد.محمدحسین لطیفی در گفت‌و‌گو با مهر درباره اجرای برنامه «هفت» و رویکرد جدیدی که در این برنامه دارد، بیان کرد: ما باید فضایی ایجاد کنیم که بتوانیم حرف بزنیم نه اینکه دعوا کنیم.وی ادامه داد: مجری باید کاملا بی‌طرف باشد و به‌هر دلیلی که بخواهد یک‌طرف دعوا را بگیرد شایسته نیست که به‌عنوان مجری در برنامه حضور داشته باشد.این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار کرد: باید بحث را در تعادل پیش برد و به‌طور مثال وقتی فیلمی را نقد می‌کنیم بگوییم این سکانس‌ها خوب است یا این ضعف‌ها وجود دارد.لطیفی در واکنش به استفاده از حربه دعوا برای جذابیت بخشیدن به برنامه‌ها گفت: جذابیت سینما در این است که آدم‌ها در سر و کله هم بزنند، این اعتقاد من نیست و به همین دلیل هم به «هفت» سابق معتقد بودم البته این رویکردها به شخص افخمی و دیگران که بر صندلی «هفت» نشستند ارتباطی ندارد و اتاق فکری در «هفت» وجود دارد که مسائل را تعیین می‌کند هرچند که تابلوی برنامه آقای ایکس باشد.وی در پاسخ به اینکه مجری «هفت» تاکنون نقش پررنگ‌تری نسبت به سیاستگذاری‌های این برنامه داشته است، گفت: مثالی می‌زنم؛ من به‌عنوان محمدحسین لطیفی کارگردان ممکن است سمتی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده بگیرم. مسلما من باید با همه رفتار یکسان داشته باشم و به‌عنوان پدر رفتار کرده و امکاناتی را برای همه فراهم کنم پس چطور وقتی یک نفر به‌عنوان مهمان به برنامه شما می‌آید اجازه می‌دهید که از او مهمان‌نوازی نکنید!این کارگردان با اشاره به اتفاقات برنامه شبکه شما که «فراستی» مهمان آن بود، اظهار کرد: چندی پیش مهمانی در برنامه‌ای حضور یافت و اتفاقاتی افتاد که همه شبکه‌های اجتماعی را دربرگرفت. چرا ما باید در برنامه‌ها به این شکل مسائل شخصی خود را مطرح کنیم. البته آنچه می‌گویم اعتقاد من است و اینکه چقدر بتوانم خودم آن را اجرایی کنم قضیه‌ای دیگر است. برای ما اصل این است که مهمان‌نواز باشیم، ما بارها شنیده‌ایم که افرادی گفته‌اند به «هفت» نمی‌روند، ما نباید کاری کنیم که اینگونه شود.لطیفی درباره چالشی بودن برنامه تصریح کرد: قطعا «هفت» چالشی خواهد بود، وقتی قرار است ما در چند هفته به موضوعی مثل «ابتذال در سینما» بپردازیم همه می‌خواهند ابتذال را معنا کنند و ما دیگران را به چالش می‌کشیم.وی درباره خروجی بحث‌هایی که در «هفت» مطرح خواهد شد نیز عنوان کرد: باید این مباحث را مطرح کنیم و شروع شود تا بعد ببینیم چقدر تاثیرگذار خواهد بود.

نباید «هفت» منتقد ثابت داشته باشد

این سینماگر درباره بهره‌گیری از منتقد ثابت در «هفت» یادآور شد: یکی از نقدهای من به این برنامه همین بود که نباید «هفت» منتقد ثابت داشته باشد وگرنه ما یک تریبون بزرگ را به یک نفر داده‌ایم. منتقد باید چرخشی باشد و مردم باید با انواع و اقسام نقدها مواجه شوند.وی درباره حضور منتقدانی مثل «فراستی» گفت: ممکن است او هم حضور داشته باشد و ممکن است موضع‌گیری‌های تندی داشته باشد اما نمی‌توانیم در سواد او شک کنیم.این کارگردان درباره قدرت این برنامه و همچنین جمله بهروز افخمی که گفته بود «کسی جرات نمی‌کند بر صندلی هفت بنشیند» بیان کرد: حرف درستی است و واقعا کسی جرات نشستن بر این صندلی را ندارد. با این حال تهیه‌کننده خوب برنامه جزو بچه‌های دلسوز است و شبکه هم همیشه شبکه‌ای بوده است که برای جریان‌سازی داغ بوده است.لطیفی با اشاره به پیشینه این شبکه عنوان کرد: خود من سریال «کت جادویی» و حرف از پول‌های کثیف را زمانی مطرح کردم که کسی از آن حرف نزده بود اما شجاعت طرح این مباحث وجود داشت. من سریال «سفر سبز» را کار کردم که مدیر شبکه سه پای آن ایستاد. کاری که علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه انجام داد شجاعت بسیاری نیاز داشت و هیچ مدیری جرات این کار را نداشت. در سریال دیگرم «وفا» یک پسر جهود عاشق یک دختر مسلمان شد و هیچ مدیری جرات پخش چنین کاری را نداشت اما پورمحمدی با شجاعت پای این کار ایستاد.این کارگردان در ادامه درباره چند پروژه‌ای که این روزها در تلویزیون دارد، اظهار کرد: سریال «سردار سنجرخان» پروژه‌ای مربوط به معاونت امور استان‌های صداوسیماست و اگر استاندارد بودجه این سریال را بپردازد می‌توان کار را شروع کرد اما هنوز حتی هزار تومان هم رد و بدل نشده و قطعا امسال پیش تولید این سریال انجام نمی‌شود.وی با اشاره به اینکه امیدوار است اثر سینمایی خود را بسازد، توضیح داد: فعلا فقط درگیر برنامه «هفت» خواهم بود که این برنامه هم کار چندانی ندارد؛ پنج عصر روز جمعه به استودیو می‌رویم و ساعت سه نصفه شب هم بیرون می‌آییم.

«شبی با عبدی» و یک چرخ‌دنده معیوب

لطیفی که در مدت چند ماه گذشته کارگردانی برنامه «شبی با عبدی» را نیز برعهده داشت، درباره حاشیه‌های این برنامه که از کیفیت پایینی برخوردار بود و عوامل بودجه خود را نگرفتند، گفت: من تنها می‌توانم بگویم ما با یک چرخ‌دنده معیوب در تولید این پروژه مواجه شدیم که هرچقدر تلاش کردیم به نتیجه خوبی منجر نشد. بسیاری از عوامل این برنامه دستمزد خود را دریافت نکردند و من به جرات می‌گویم فقط قرار بود به‌عنوان مشاور حضور داشته باشم اما یکباره دیدم اسمم به‌عنوان کارگردان در تیتراژ خورده است، درحالیکه اصلا چنین انتظاری نداشتم.وی اضافه کرد: ما تلاش کردیم ولی اتفاق خوبی نمی‌توانست رخ بدهد چون همیشه سدی در مقابل گروه بود.این کارگردان فیلم و سریال در پایان درباره شرایط تولید در تلویزیون با یک مثال بیان کرد: ماشینی را هل داده‌ایم که در حال حرکت است اما ممکن است چند متر آن طرف‌تر سر یک کوچه بایستد و اگر ما به این ماشین نرسیم کمی جلوتر متوقف می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.