انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
پیش‌بینی رییس اتحادیه درباره اوضاع بازار مسکن در سال آینده
ناک‌اوت نفت روی رینگ بورس
فساد مانع اجرای تصمیمات عاقلانه بانکی
ترامپ و پمپئو فاقد عقل و احمق هستند/ موقعیت سیاسی آمریکا در آینده تحلیل خواهد رفت/ باید از مردم بی‌گناه در مقابل تحریم‌ها حمایت کرد/ برجام قرارداد کاملی بود
نتوانسته‌ایم خاوری را برگردانیم/ پرونده عراقچی دوباره در دادسرا
در شرایطی که حقوق عرفی کشور ۳ میلیون تومان است، حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون در ذهن جامعه نجومی می‌شود
برای واردات کالا و خدمات، سالانه به 70 میلیارد دلار نیاز داریم/ در آمار صادرات با بیش‌اظهاری روبه‌رو بودیم/ افزایش نرخ ارز ریشه در عملکرد سایر وزارتخانه‌ها و نهادها دارد
چرا قشر فرودست‌ از "بسته حمایتی" جا ماند؟!
۱۰ونیم میلیارد دلار از حساب ارزی، پرداخت‌شده به فعالان اقتصادی تسویه نشده است
افزایش وام اشتغال از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان
حق مسکن کارگران ۶۰ هزار تومان بیشتر شد
جـزئـیـات طـرح سـهـمـیـه‌بـنـدی بـنـزیـن
به من نگفته‌اند ممنوع‌الخروجم
پیش‌فروش خودروهایی که وجود ندارند
افزایش سن جوانی به ۳۵ سال با هدف تسهیل جذب افراد در بازار کار/ میانگین سن ازدواج در حال رسیدن به ۳۱ سال است
بانک مرکزی وامی که دولت برای زلزله‌زدگان مصوب کرده بود، نداد/ افزایش قیمت آب، برق و گاز در مناطق زلزله‌زده
تلاش دوباره برای بازگشت ارز صادراتی/تشکیل کمیته چهارجانبه ارزی
سود سپرده‌های کوتاه‌مدت ماه‌شمار شد
ایران واردکننده انرژی می‌شود؟
ضرورت تعمیق همکاری خودروسازان و دانشگاه در دوره تحریم
کشورهایی که مفاسدشان به گرد پای ایران نمی‌رسد هم اقتصاد باز دارند/ ریشه مفاسد در اقتصاد ناکارآمد دولتی است/ نهادهای مچ‌گیری در اینجا چند برابر کشورهای دیگر است
قاچاق، طبقه جدید اقتصادی ایجاد کرده است/ اداره جامعه مدرن با سیستم سنتی امکان‌پذیر نیست/ قاچاق به نام مرزنشینان؛ به کام دیگران
سیاست سپرده ریالی مبتنی بر ارز پیشنهاد خوبی نیست/ ترجیح بازار مشتقه ارزی بر گسترش بازار آتی است/ حذف سوبسید سپرده‌گذاران با نزدیک شدن نرخ تورم و نرخ سود بانکی
نرخ فروش هر دلار 11450 تومان شد
مشترکان پرمصرف آب‌وبرق به‌زودی جریمه می‌شوند
۱۹ ایراد CFT به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد
آخرین وضعیت دریافت پول گاز صادراتی ایران از مشتریان
لابی‌‌گری پزشکان برای فرار از مالیات
شکست برجام، امنیت اروپا را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد/ آمریکا اروپا را گروگان خود گرفته است
ابهامات «راننده محوری» در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث
آغاز واریز «بسته حمایتی» به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی/ رقم واریزی بنابر بُعد خانوارها
شور شدن سالیانه صدها هکتار زمین به دلیل سوءمدیریت مسئولان/ در فرسایش خاک سرآمد دنیا هستیم/ خلاء قانونی برای مبازره با قاچاق خاک نداریم
فساد نتوانسته‌ کل بدنه دولت را آلوده کند/خطر ظهور گفتمان عوام فریب وجود دارد/ برخی محافل بحث شفافیت را مشمول مرور زمان می‌کنند/ ضرورت اجرای بدون تنازل قانون اساسی
تداوم نوسان نرخ مرغ /قیمت به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید
مشکلات فروش بورسی نفت حل شد/ اطلاعات خریدار در تمام دنیا محرمانه است
۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند/ از روسیه و اوکراین هواپیما بخریم
حذف صفرها از پول ملی اثری در قدرت خرید مردم و تورم ندارد
واردات بدون انتقال ارز اسم رمز است/ مرکز پژوهش‌های مجلس صدای مردم باشد نه عامل فلاکت مردم/ بازنده اصلی افزایش نرخ ارز خود دولت است
پشت پرده تعلل در اجرایى شدن ساز و کار ویژه مالی/ آمریکا در نشست ورشو دنبال یارگیرى جنگى و تقسیم هزینه است
قول اروپا قول نیست!
چه عواملی بیکاری را سرعت و وسعت می‌بخشد؟
واریز بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی به حساب روستاییان وعشایر
خواب زمستانی بازار مسکن
موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو
خزان صادرات در بهار ۹۸
نقدینگی به یک راه و اقتصاد ما به راه دیگر می‌رود/ دخالت دولت‌ها در بخش پولی پیش از ظهور نئولیبرالیسم
اعطای تسهیلات ۶۰۰ میلیاردی پرویز کاظمی به حسین هدایتی/ خیانت ۱۴ هزارمیلیاردی در اموال فرهنگیان
ضربه مهلك قاچاق به صنعت پوشاك ملي
کلانشهرها دیگر جایی برای تولید ندارند / فرار سرمایه نتیجه 4 دهه «تصرف» است
ماهواره «پیام» در مدار آرام نگرفت/ به دنیا ثابت می‌کنیم که «دوستی» موفق می‌شود
بیشتر
کد خبر: 86570 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - 10:43
چشم پوشی دولت از درآمد 1800 میلیاردی ترخیص خودروهای خارجی/ ممنوعیت واردات ربطی به تحریم و خروج ارز ندارد/ وقتی کرولا 140 میلیون باشد؛ کسی برای دنا 110 میلیون نمی‌دهد
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

چشم پوشی دولت از درآمد 1800 میلیاردی ترخیص خودروهای خارجی/ ممنوعیت واردات ربطی به تحریم و خروج ارز ندارد/ وقتی کرولا 140 میلیون باشد؛ کسی برای دنا 110 میلیون نمی‌دهد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اصلی‌ترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت‌ خودرو‌های تولید داخل است، بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که می‌توانست تویوتا کرولای 140 میلیون تومانی را بخرد دیگر 110 میلیون تومان برای دنا نمی‌داد.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک گفت: بنا بر مصوبه جلسه سران سه قوا تمام خودروهایی که در گمرک وجود دارند، ترخیص آنها با طی روند قانونی ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه دا‌د: ارزش این خودروها نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان است و درآمد دولت از ترخیص آنها نزدیک به 1800 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. متوسط زمانی که این خودروها برای تعیین تکلیف در گمرک مانده‌اند هفت ماه است این در حالی است که ما خودروهایی داشتیم که بیش از دو سال است در گمرک مانده و ترخیص نشده‌اند و همین امر سبب شده ضرر هنگفتی به وارد کننده تحمیل شود جدا از آن اکنون تمام این خودروها برای خروج از پارکینگ باید توسط تکنسین ها اورهال شوند. خودرویی که دو ماه استارت نخورد اصطلاحا باطری آن می‌خوابد حالا این خودروها که بیش از 7 ماه است در پارکینگ زیر باران و برف مانده است.

دادفر در خصوص تاثیرگذاری ترخیص این خودروها بر روی بازار گفت: به علت قیمت بالای ماشین‌های وارداتی این بازار در رکود است اما احتمال دارد 10 تا 15 درصد شاهد کاهش قمیت باشیم.

وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه علت ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی دولت است و نه حمایت از خودروسازان داخلی گفت: اصلی‌ترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت‌ خودرو‌های تولید داخل است بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که می‌توانست تویوتا کرولای 140 میلیون تومانی را بخرد دیگر 110 میلیون تومان برای دنا نمی‌داد. من این مساله را سال گذشته نیز اعلام کردم که با بستن واردات خودرو به دنبال افزایش چند صد درصدی تولیدات ایران خودرو و سایپا هستند و اگر ما تحریم هم نبودیم باز هم جلوی واردات خودرو گرفته می‌شود.

 انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر دغدغه، ارز کشور است ما بارها اعلام کردیم که حاضریم از سرمایه ایرانیان خارج از کشور بدون آنکه دلاری از دولت بگیریم خودرو وارد کنیم. اما باز هم آقایان قبول نکردند زیرا می دانند حتی با این افزایش قیمت دلار باز هم افزایش قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا در مقابل قیمت خودروهای خارجی منطقی نخواهد بود و مردم تولیدات آنها را نخواهند خرید پس تنها در صورتی می‌توانند خودروی خود را با این قیمت فعلی بفروشند که بازار در انحصار خودشان باشد و مردم چاره‌ای جز خرید از آنها نداشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.