انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون ما ایدئولوژی‌زده است/ مکتب انتقادی در ایران جواب نمی‌دهد/ نود و حالا خورشید به دلیل اتفاقاتی در مدیریت تلویزیون تعطیل شدند
تعطیلی «۸۷ متر» تمام می‌شود
در تمام این سال‌ها سیاست‌گذاران فرهنگی غلط تصمیم گرفتند؛ غلط برداشت کردند و غلط هم مدیریت کردند/ صفر تا صد پرونده گاندو دست سپاه بود/ فکر می‌کردم نقش همه مدیران بی‌کفایت دزد را بازی می‌کنم
نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم
«حافظ»برترین‌ها را شناخت/ پیشتازی «بانوی عمارت» و«متری شیش و نیم»
تئاتر سوژه می‌شود
واقعیتی است که سریال‌های کره‌ای مخاطب دارند
این زندگی زیباست، آقا!
درخشش تابلوی «فرشچیان» در حراج تهران
هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد
ثبت آثار« مرادی کرمانی» در کمیته ملی حافظه جهانی
بدلکاران هیچ امنیت شغلی ندارند/ گفتند بدلکاری هنر نیست تا در جشنواره فجر باشد/ همچنان به دنبال برگزاری جشنواره بدلکاری در ایران هستم
تشکیل سازمان نظام صنفی، مانع دخالت برخی نهادها در کار رسانه‌ها می‌شود
روس‌ها، فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین تمدن‌های جهان می‌دانند
اصلاح فرآیند اکران در «هنر و تجربه»
ناصر هوشمندوزیری درگذشت
اولیس یا یولسیز؛ مساله این نیست!
نقش متفاوتی در سریال «گاندو» دارم
به‌جای صحبت از کمبودها از قلب‌ها بگوییم
در «عین شین قاف» یک نقش متفاوت بازی کرده‌ام
بار هستی
در گاندو با یک‌سری جاسوس خنگ طرفیم/ نشان دادن شیوه‌های سنتی جاسوسی نیم قرن پیش خنده‌دار است/ یک جاسوس می‌تواند در هر شغلی باشد، هنرمند، پزشک و حتی روحانی
برای اینکه به قانون بی‌احترامی نشود بهتر است شورای پروانه ساخت و نمایش را به مراکز دیگر منتقل کنیم!/ رابطه "ارتفاع پست" و "ما همه باهم هستیم" در چیست؟
۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی و پلیسی هستند/ در سینما و تلویزیون تنوع ژانر نداریم/ یک چهارم جمعیت جهان حاشینه‌نشین هستند
«گاندو» مخاطب را درگیر می‌کند
کبودی‌های برزخ
افتخار می‌کنم با جمشید مشایخی۳ فیلم کار کردم
کار با مهران مدیری را دوست داشتم
جاه‌طلبی در رأس برنامه‌های آمریکایی‌هاست
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
نویسنده موعظه‌گر نیست
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
برگرد به عقب
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
شرایط امروز ما دلخواه نیست
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
بیشتر
کد خبر: 86682 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - 14:01
قهرمان «معکوس» ارتباطی با سینمای پدرم ندارد

قهرمان «معکوس» ارتباطی با سینمای پدرم ندارد

آرمان- پولاد کیمیایی کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» توضیحاتی درباره جزئیات اولین تجربه خود در مقام کارگردان ارائه کرد.پولاد کیمیایی کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» که به بخش «نگاه‌نو» سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافته است، در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت این اثر اظهار کرد: ما کارهایمان را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که این فیلم برای جشنواره آماده باشد به این ترتیب که از ابتدا در نظر داشتیم کارهای پس از تولید را به‌صورت عجله‌ای انجام ندهیم زیرا اصولا بسیاری از کارها به‌صورت عجله‌ای ساخته و به جشنواره ارائه می‌شوند اما ما از حدود ۸ ماه پیش مشغول انجام کارهای پس از تولید بودیم، از همین‌رو کارهای اصلاح رنگ این فیلم به‌طور تقریبی تمام شده و باید کارهای نهایی آن را چک کنیم ضمن اینکه بخش کوچکی از کارهای ویژوآل طبق ایده‌آل من نیست اما آن هم طی دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد.وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ساخت این اثر بیان کرد: سال‌ها ایده ساخت «معکوس» در ذهن من بود و به‌طور پیوسته به این موضوع فکر می‌کردم که جای فیلمی که به مفهوم و عناصر سینما همچون ریتم بالا، جذابیت‌های بصری و... بپردازد در سینمای ایران خالی است؛ به همین دلیل دوست داشتم فیلمی بسازم که در روایت تنبل نباشد و در زمینه موسیقی و طراحی حرفی برای گفتن داشته باشد. ضمن اینکه دوست نداشتم قصه‌ای را روایت کنم که نقطه‌ضعف‌های زندگی را سیاه جلوه بدهد، بلکه دوست داشتم یک جنبه تفریحی هم در فیلم وجود داشته باشد تا جذابیت‌های سینما را از آن دریچه ببینیم.کارگران «معکوس» ادامه داد: از سوی دیگر دلم می‌خواست فیلمم ارزش‌های دراماتیک و عمق داشته باشد به‌طوری‌که بشود آن را در چند لایه بررسی کرد. با همه این تفاسیر «معکوس» به‌عنوان فیلم اول من در عین اینکه یک فیلم به‌روز است، ساختار کلاسیکی دارد و حاوی صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است، با این حال به‌دلیل اینکه «معکوس» فیلم اولم بود دوست داشتم آن را در گرامر کلاسیک ببینم. البته باید این را هم بپذیریم که هنوز هم مردم ساختار کلاسیک را می‌پسندند و به آن بیشتر گرایش دارند.کیمیایی با اشاره به تاثیر گرفتن از سینمای پدرش مسعود کیمیایی در فیلمسازی عنوان کرد: هرچند پدرم تهیه‌کننده «معکوس» بود اما در تمام مدت ساخت این اثر به‌دلیل بیماری در بیمارستان حضور داشت و نمی‌توانست به ما کمکی کند اما از راه دور توصیه‌هایی به ما می‌کرد. از همین رو محمد خوشنام و خودم کارهای تهیه‌کنندگی را انجام دادیم. با این وجود در «معکوس» می‌شود رگ و ریشه سینمای کیمیایی را جست‌و‌جو کرد؛ یعنی سینمای قصه‌گویی که به قهرمان اعتقاد دارد و طبقات اجتماعی مختلف در آن حضور دارند؛ با این حال قهرمان فیلم من هیچ ارتباطی به قهرمان جهان پدر ندارد. در واقع این مسائل به گونه‌ای متاثر از جهان خودم و آنچه که از پدر یاد گرفته‌ام، است.وی با بیان اینکه قطعا تاثیراتی از مسعود کیمیایی را می‌شود در «معکوس» دید، توضیح داد: به هر حال ریشه کاری من از سینمای کیمیایی می‌آید و می‌شود اشتراکاتی را در این فیلم و آثار پدرم پیدا کرد. ضمن اینکه «معکوس» به لحاظ روایت، اجرا و حتی دیالوگ‌ها تفاوت‌هایی با آثار مسعود کیمیایی دارد با این وجود از جمله مسائلی که از سینمای پدر یاد گرفتم این بود که دیالوگ‌ها باید ضرب‌آهنگ داشته باشند، چراکه وقتی ما می‌خواهیم با زبان سینما حرف بزنیم دیالوگ‌ها باید آوا، ریتم و آکسان‌گذاری خوبی داشته باشند از همین‌رو این مسائل را با لحن و جهان خودم در «معکوس» رعایت کردم.این کارگردان اظهار کرد: من نمی‌خواستم در آپارتمان فیلم بسازم و دوست نداشتم پرسوناژهای معمولی را در خیابان‌های معمولی به تصور بکشم بلکه دوست داشتم قشری کمرنگ‌تر را به سینما بیاورم و کار نویی را انجام بدهم.بازیگر «متروپل» درباره دیگر فعالیت‌های خود مطرح کرد: قرار است تابستان سال آینده فیلمی به‌نام «لکنت» بسازم که البته ممکن است نام آن به «هیرا» به معنای چشمه تغییر کند. نیمی از این فیلم در ایران و نیم دیگر در لهستان یا آلمان ساخته می‌شود این را هم باید عنوان کنم که این فیلم درباره جنگ و تمام جنگ‌زده‌هایی است که برای زندگی بهتر به سمت اروپا کوچ می‌کنند؛ بخشی از این فیلم بر اساس قصه جنگ‌زده‌های جنگ جهانی دوم ساخته می‌شود اما همین مساله با جنگ سوریه و اتفاقات خاورمیانه اشتراکاتی دارد.وی در پایان گفت: این روزها همزمان با بازنویسی‌های فیلمنامه «لکنت» کارهای پیش از پیش تولید را هم آغاز و به بازبینی لوکیشن‌ها پرداخته‌ایم از سوی دیگر مشغول انجام مذاکراتی برای حضور بازیگران در این اثر هستیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.