انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
تغذیه مناسب برای کودکان
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
همه خواص تره‌فرنگی
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
هندوانه از فواید تا عوارض
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تغذیه و سلامت دهان و دندان
مواد غذایی مضر برای مغز
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
بهترین و بدترین غذاها برای شام
ناشتایی‌های ممنوعه
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
غذاهایی برای پوست
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
فواید تغذیه‌ای خرما
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
بیشتر
کد خبر: 86715 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - 11:38
خرما و بهبود سلامت بدن

خرما و بهبود سلامت بدن

آرمان- محققان ثابت کرده‌اند که خواص خرما چندین مزیت برای بهبود سلامت بدن دارد.خرما میوه‌های درخت نخل است و سرشار از مواد معدنی، فیبر سالم و ویتامین. میوه خرما یکی از شیرین‌ترین میوه‌هایی است که در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شود. هیچ کس انکار نمی‌کند که خرما بسیار خوشمزه است و طعم لذتبخشی دارد. با این حال اگر نگاهی به محتوای تغذیه خود بیندازید ممکن است به اندازه سایرخوراکی‌ها، این خوراکی سالم و مغذی را در رژیم غذایی خود نگنجانده باشید.

بهبود سلامت مغز

مطالعات زیادی ثابت کرده‌اند که خرما حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B6 است که به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و کارایی آن را بهتر می‌کند. بنابراین اگر فرزند مدرسه‌ای در خانه دارید به‌طور منظم به او خرما بدهید.در نهایت، خرما برای سلامت کلی بدن شما مناسب است. امیدواریم به اندازه کافی برای خرید یک جعبه از این میوه شیرین و خوشمزه متقاعد شده باشید.

افزایش انرژی

خرما سرشار از قند طبیعی از جمله گلوز، فروکتوز و ساکاروز است و همین امر باعث می‌شود بعد از خوردن خرما احساس انرژی بیشتر و چابکی داشته باشید. پس دفعه دیگر که احساس کمبود انرژی داشتید و به‌دنبال یک شکلات یا نوشابه انرژی‌زا بودید دست نگه داشته و به‌جای آن چند عدد خرما بخورید. فیبر موجود در خرما مدت زمان بیشتری شما را پرانرژی نگه داشته و کمک می‌کند در طول روز فعال بمانید.

خرما حاوی فیبرهای محلول در مقادیر بالاست که برای سلامت سیستم گوارش ضروری هستند. فیبرهای محلول به جذب آب در دستگاه گوارش کمک کرده و باعث از بین رفتن یبوست می‌شوند. فیبر‌ها برای ارتقا سلامت روده بزرگ و حرکات منظم روده ضروری هستند.همچنین خطر سرطان کولون(روده بزرگ)، کولیت و هموروئید را کاهش می‌دهند.(بسیاری از افراد، خرما را به‌عنوان یک درمان خانگی موثر برای هموروئید در نظر می‌گیرند.) خرما همچنین حاوی پتاسیم است که به درمان اسهال و ناراحتی معده کمک می‌کند. و به‌دلیل این خصوصیات، خرما اغلب به عنوان متعادل کننده دستگاه گوارش در درمان‌ها مورد استفادده قرار می‌گیرد. همچنین سمبلی از رنگ قهوه‌ای است که برای دستگاه گوارش مفیدند.(خوراکی‌های قهوه‌ای رنگ برای معده مناسب هستند.) جدا از این خواص، خرما به بهبود باکتری‌های مفید معده هم کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.