انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تشویق فرزندان به تصمیم‌گیری
تاثیر شگرف مثبت اندیشی در موفقیت
چرا به هدف‌های خود نمی‌رسیم؟
خونسردی افراد موفق در شرایط سخت
اشتباه خود را بپذیرید
انسان‌های شاد چه خصوصیاتی دارند
دلایل عدم رضایت از زندگی‌‌
بی‌صبری و کم‌حوصلگی
خصوصیات یک دوست خوب
کمال گرایی بیش از حد چیست؟
آموزش صداقت به فرزندان
کودکان چگونه مثبت اندیش می‌شوند
برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف در زندگی
علت افسردگیتان را پیدا کنید
راه‌هایی برای مقابله با فروپاشی عصبی
موانع موفقیت را رفع کنیم
باورهای منفی را از بین ببرید
کارهایتان را به تعویق نیندازید
ویژگی‌های افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند
گوش دادن فعال نه غیر فعال
اهمیت دادن بیش ازحد به نظرات دیگران
احساس بهتر نسبت به زندگی
هدف‌گذاری در زندگی
اشتباهاتی که شما را به سوی ناخشنودی می‌‌برد
زودرنج بودن را ازخود دور کنید
افرادی با ذهنیت سرسخت
چگونه به اهدافمان برسیم؟
آیا با فرزندتان دوست هستید؟
چگونه از فرصت‌های زندگی خوب استفاده کنیم؟
زندگی کوتاه است اما زیباست
راهکارهایی برای تعادل بین کار و زندگی
تنبلی را از خود دور کنید
خودِ واقعی‌مان باشیم
هدردادن وقت را متوقف کنید
یک برنامه ریزی خوب
چند نکته درباره افکار منفی
به خودتان وابسته باشید نه دیگران
کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید
کارهایتان را اولویت‌بندی کنید
بهترین انتقام، موفقیت است‎
لطفا بهتر نگران باشید
تقویت اعتماد به نفس درزندگی
چگونه بدون اضطراب صحبت کنیم
خوشبختی، نداشتن مشکل نیست
هدر دادن اوقات فراغت
اهمیت انگیزه در زندگی افراد
اهمیت قدرت اراده در زندگی
مشکلات را چگونه حل کنیم
مردم ما علاقه زیادی به کار فاخر دارند
مقابله با خود ویرانگری
بیشتر
کد خبر: 86733 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - 12:54
لطفا بهتر نگران باشید

لطفا بهتر نگران باشید

آرمان- نگرانی می‌تواند نقش مهمی در زندگی ایفا کند و لزوما قرار نیست مخرب یا بی‌نتیجه باشد. نگرانی و دلواپسی می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای رفتارهایی که منجر به سلامت بیشتر، موفقیت بیشتر و رسیدن به شرایط خوشایندتر می‌شوند.نگرانی هم مانند بیشتر احساسات منفی دیگر، عملکرد خودش را دارد. اگر دلیلی برای نگرانی وجود نداشت نگران نمی‌شدیم!این شرایط می‌تواند به انتخابهای مهمی منتهی شود؛ اگر شما نگران تصادف کردن باشید، کمربند ایمنی را می‌بندید. اگر نگران سرطان پوست باشید، ضد آفتاب می‌زنید. نگرانی، شما را به سمت رفتاری سوق می‌دهد که شاید دردسرساز باشد اما محافظت کننده است.نگرانی شما را آماده هم می‌کند: اگر نگران مصاحبه‌ شغلی که در پیش دارید باشید، زمان بیشتری صرف آماده کردن خودتان می‌کنید. نگرانی به شما می‌گوید که موقعیت جدی و خطرناکی در پیش است.اگر ما هرگز نگران آینده نباشیم، خودمان را در معرض خطر و ریسکی جدی قرار خواهیم داد. حتی زمانیکه شما کنترلی روی چیزی که قرار است روی بدهد ندارید، نگرانی می‌تواند به عنوان یک دفاع عمل کند. احساس نگرانی آنقدر ناخوشایند است که دست کم، هر اتفاقی که در نهایت روی بدهد، در مقایسه با آن احساس نگرانی، حس بهتری خواهد داشت. به طور کلی به اندازه نگران بودن بهتر از اصلا نگران نبودن است. البته عمل کردن به این توصیه کمی سخت است. همه‌ ما نگرانی را به طور طبیعی در وجود خود داریم، اما اینکه چقدر به آن وابسته‌ایم و عادت کرده‌ایم به ژنتیک، والدین، نگرش فردی و پیرامون‌مان برمی گردد. درست است که نگرانی جنبه‌های مثبتی هم دارد اما اگر زیاد از حد باشد مشکل ساز خواهد شد. تقریبا 85 درصد از چیزهایی که درموردشان نگرانیم هرگز روی نمی‌دهند.

نگرانی ناسالم را از خود دور کنید

اگر نگرانی و دلواپسی‌های شما زندگی‌تان را مختل کند، اگر نتوانید تمرکز کنید،اگر مدام نگران بودن شما در مورد جریان امور باعث شود امروز و فردا کنید، اگر نگرانیهای همیشگی شما خواب و استراحت را از شما بگیرد، اگر در مورد موضوعی همیشه و همیشه نگران باشید و نتوانید آن را از خود دور کنید، این نگرانی مخرب است و به هیچ دردتان نمی‌خورد.اگر قرار باشد از موقعیت‌هایی که در زندگی‌تان پیش می‌آید فاجعه سازی کنید و بدترین حالتهای ممکن را به ذهن بیاورید و همین باعث شود بیشتر مضطرب و ناامید شوید، نگرانی برای‌تان چه کارکرد مثبتی خواهد داشت

یک چک لیست تهیه کنید

یک چک لیست برای نگرانیهای‌تان داشته باشید. از خودتان بپرسید: اگر نتیجه‌ آنچه روی داد منفی بود، آیا از الان آماده هستم؟ چه کار می‌توانم بکنم تا آماده شوم؟ آیا کاری می‌توانم بکنم که احتمال نتیجه‌ مثبت را بیشتر بکنم؟ اگر از تمام این احتمالات خسته شدید، تمام کاری که می‌توانید بکنید این است که حواس خودتان را پرت کنید. در بدترین حالت که کاری از دست شما ساخته نیست تا اقدامی انجام دهید، باید صبر کنید تا آن نتیجه‌ بد بیاید و بگذرد. مغز ما ابهام را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد همه چیز برایش شفاف باشد.

مدت زمان نگرانی را محدود کنید

سعی کنید برای خودتان «دوره‌ نگرانی» تعیین کنید یا زمانهایی را مشخص کنید و فقط در همان زمانها به خودتان اجازه بدهید که مثلا 15 دقیقه نگران باشید. هر وقت احساس نگرانی‌تان شروع شد به خودتان بگویید: باید تا ده صبح صبر کنم و آن وقت اجازه دارم به نگرانی‌ام به پردازم. با این کار کنترل‌تان روی احساسات‌تان بیشتر شده و به خودتان آموزش می‌دهید که فقط در زمانهای خاصی نگران باشید.

اجازه ندهید افکارتان شما را آشفته کند

اینکه فکر می‌کنید چیزی روی خواهد داد، به این معنی نیست که حتما روی خواهد داد! از خودتان بپرسید: آیا فکرم درست است؟ فایده‌ای هم دارد؟ کمی از افکارتان فاصله بگیرید و ذهن آگاهی را تمرین کنید.

نگرانی‌تان را سرکوب نکنید

اگر سعی کنید احساسات‌تان را سرکوب کنید، قوی‌تر بازخواهند گشت. احساسی که دارید به دلیل خاصی وجود دارد و آگاه کننده است. اگر احساس نگرانی به شما می‌گوید که چیزی وجود دارد که باید به آن توجه کنید، پس نادیده گرفتن آن می‌تواند به ضررتان تمام شود.اجازه دهید نگرانی به شما انگیزه بدهد، اما اگر متوجه شدید فایده‌ای ندارد سعی کنید با سرگرم شدن با فعالیتهای دیگر، ذهن‌تان را از درگیری با نگرانیها و دلواپسیها رها کنید. روی کارتان تمرکز کنید، یک کار دوست داشتنی انجام بدهید یا می‌توانید با یک کتاب رنگ آمیزی مخصوص بزرگسالان مشغول شوید. شما نمی‌توانید همزمان کاری انجام دهید و نگران هم باشید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.