انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
بیشتر
کد خبر: 86818 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - 14:57
همه خوراکی‌های مضر

همه خوراکی‌های مضر

آرمان- آیا می‌دانستید که برخی غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید به سلامتی شما ضرر دارند؟ بیشتر ما تعدادی از این غذاها را در برنامه غذایی خود داریم، اما ترکیب آنها با یکدیگر به شکل‌گیری ترکیبی مرگبار منجر می‌شود، از این‌رو، باید تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.آنچه مصرف می‌کنید را تجزیه و تحلیل کرده و انتخاب گزینه‌های سالم و درست را مد نظر قرار دهید. مصرف مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره شده است می‌توانند به فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، و حتی سرطان منجر شود. البته افزایش وزن، چاقی، اضطراب و افسردگی را نیز فراموش نکنید.

روغن نباتی

برخی انواع روغن نباتی از محصولات تراریخته تهیه می‌شوند که هیچ ایده‌ای درباره آثار بلند مدت آنها نداریم. افزون بر این، روغن‌های گیاهی حاوی چربی‌های ترانس خطرناک و مضر هستند که می‌توانند محرک بیماری قلبی عروقی، چاقی، سرطان، و بیماری آلزایمر باشند. روغن‌های نباتی تصفیه شده حاوی رادیکال‌های آزاد هستند که می‌توانند موجب سرطان، تسریع پیری، و انواع مختلف مشکلات دیگر شوند. روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو جایگزین‌هایی سالم برای روغن نباتی هستند.

رب گوجه‌فرنگی کنسروی

رب گوجه‌فرنگی کنسروی همانند قاتلی در لباس مبدل است. رب گوجه‌فرنگی کنسروی منبعی پنهان برای قند است و احتمالا هرگز فکر نکرده‌اید که این محصول می‌تواند موجب افزایش خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی، و حتی پوسیدگی دندان شود. برای پرهیز از این شرایط، از گوجه‌فرنگی تازه برای تهیه رب استفاده کنید یا پوره گوجه‌فرنگی بدون شکر یا نمک اضافه را انتخاب کرده و ادویه‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید. اگر هم مجبور به استفاده از رب‌های کنسروی هستید، حداقل برندهایی با محتوای قند و سدیم کمتر را انتخاب کنید.

هات‌داگ

هات‌داگ سرشار از مواد نگهدارنده است که می‌توانند به سلامت انسان آسیب وارد کنند. حتی برخی کارشناسان آثار مصرف هات‌داگ را با آثار سیگار کشیدن مقایسه کرده‌اند. همچنین، هات‌داگ سرشار از سدیم و سمومی است که خطر سرطان را افزایش می‌دهند. اگر همچنان نمی‌توانید از مصرف هات‌داگ پرهیز کنید، حداقل نمونه‌های فاقد مواد شیمیایی را از فروشگاه‌های ارگانیک خریداری کرده و میزان مصرف را محدود کنید.

نوشابه

نوشیدنی‌های گازدار یا نوشابه‌ها یکی از بدترین دشمنان سلامت شما هستند. آنها می‌توانند در هر چیزی از پوست تا سطوح قند خون، هورمون‌ها و خلق و خو اختلال ایجاد کنند. نوشیدنی‌های گازدار سرشار از قند، رنگ‌های غذایی و مواد نگهدارنده هستند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.