انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رویای آمریکایی در دل تاریکی
کمدی‌ها برنده ماراتن آنتن تلویزیون
آتش، بازهم بر دامن تاریخ افتاد
نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران+ آدرس
گام‌های بی‌صدای مرگ
فیلم‌های خوب را قطعا اسم‌های بزرگ نمی‌سازند
بازتاب جهانی‌ ادبیات عرب قابل‌توجه است
کمک سینماگران چگونه به سیل‌زدگان می‌رسد؟
خجالتی هستم ولی جلوی دوربین آدم دیگری می‌شوم/ استفاده از زبان بدن، شیوه من برای ایفای نقش‌هاست
«برسر دوراهی» را با ۲ خط فیلمنامه آغاز کردیم
شعری که انسان است
با مهران مدیری کار نمی‌کنم
در «نون‌.خ» از «مهمان مامان» الهام گرفتم
برخی ناشران عوام‌فریبی می‌کنند
کاش می‌توانستم فیلمی مانند «اجاره‌نشین‌ها»‌ بسازم
هنرمندی که به‌جای سانسور افکار بزرگانی چون فردوسی، حافظ، سعدی و عطار را تجویز می‌کرد
کار خوب ساخته شود، مردم می‌بینند
می‌گفتند نباید به تلویزیون برگردی/ می‌توان ۱۰۰ قسمت دیگر از نون.خ را ساخت/ قصه‌های تهران تکراری شده است
آسیب ۳۰۰ میلیاردی سیل به میراث فرهنگی /یونسکو از ایران گزارش خواست
دست سينما را بگيريد و از بستر بلند كنيد!
ترجمه‌های مجدد من اختلاف فاحشی با ترجمه‌های قبلی دارد
بدرقه «مشایخی» با اشک‌های «نصیریان»
از تکیه‌کلام‌های سعید آقاخانی تا حاشیه‌های نقادی «دورهمی»
مطبوعات سال بعد از نفس می‌افتند!
کمال الملک سینمای ایران رفت
وداع آخر با کمال‌الملک سینمای ایران/مشایخی «پهلوانی» را زندگی کرد
فروش 35 میلیاردی اکران نوروزی / حکایت فرصت‌های از دست داده تا امیدها
واکنش هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری به درگذشت جمشید مشایخی
پاسخ به ابهامات درباره قیمت نوروزی بلیت سینما/طبق روال عمل میکنیم
هشدار درباره دام سودجویان سفرهای ارزان
محمد مطیع درگذشت/ شرح ماوقع
بهای جدید بلیت سینماها اعلام شد
شفاف‌سازی اولویت‌های نمایشی در سال آتی
صدای پای گذشته
خبری از «کلاه‌قرمزی» نیست
هشدار درباره مرزهای زمینی و تورفروشی بدون «مجوز پرواز»
فانوس پا به ماه
اجرای پروژه اپراهای عروسکی در سال ۹۸
لحظه گرگ و میش با فشارهای بیرونی زیادی مواجه بود/ دلیل ازدواجِ پنهانی حامد و یاسمن سانسور شد/ مدیران محافظه‌کارتر شده‌اند
پیام روز تئاتر را محمدعلی کشاورز امضا کرد
نوروزخوانی؛ از اردوگاه‌های‌ کار تا متروی لندن
فیلم‌های اکران نوروز مشخص شدند
نمی‌توانم عروسکم را به کسی بسپارم
نوروزخوانی؛ از بطن زندگی‌ تا متن ادبیات
جای سریال‌های نوستالژی‌ در تلویزیون خالی است
نوروز ۹۸ با یک سریال و «پنج ستاره» مهمان خانه‌ها می‌شوم
خاطره‌های نوروزی؛ از بطن جامعه تا متن ادبیات
احتمال پخش «کلاه‌قرمزی»
اکران نوروزی و حاشیه‌هایش
کتاب‌های برتر ادبیات داستانی در سال ۱۳۹۷
بیشتر
کد خبر: 86883 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - 14:36
تلفیق سینمای ایران و چین، تحول‌آفرین است

تلفیق سینمای ایران و چین، تحول‌آفرین است

آرمان- مجید مجیدی کارگردان معروف ایرانی با اشاره به ظرفیت‌های سینمایی چین مانند برخورداری از امکانات، مخاطب و سالن گفت: سینمای ایران نیز در حوزه‌های نرم‌افزاری مانند برخورداری از کارگردانان بسیار خوب، ظرفیت‌های بزرگی دارد و تلفیق دو سینما، تحولی عظیم ایجاد می‌کند.مجیدی در گفت‌وگو با «ایرنا» در مورد کمیت سالن‌های سینمایی در چین افزود: چین با یک میلیارد و 300 میلیون مخاطب و دارا بودن 60 هزار سالن سینما، ظرفیت بسیار بزرگی برای سینمای ایران تلقی می‌شود اما متاسفانه در طول این سال‌ها از این ظرفیت بزرگ به‌رغم روابط خوب سیاسی و فرهنگی، غافل بودیم.مجیدی تاکید کرد این در حالی است که بیشتر فضای سینمای چین را کشورهای غربی مانند آمریکا و سینمای هالیود اشغال کرده است و از طرف دیگر دانشگاه‌های سینمایی چین، مسئولان و شرکت‌های سینمایی این کشور هم همواره علاقه‌مند به همکاری با سینمای ایران و باز کردن راه ورود سینمای ایران به چین هستند که به‌نظرم باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم.وی با اشاره به اینکه ورود سینمای ایران به چین هم به جهت اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی بازار بسیار خوبی را برای سینمای ایران فراهم خواهد کرد، افزود: نخستین قدم‌های ارتباط میان سینمای دو کشور و همچنین ورود سینمای ایران به چین، فراهم شده است.مجیدی با اشاره به امضای قرارداد همکاری خود با استودیو سینمای کودک چین برای ساخت یک فیلم در این کشور اظهار امیدواری کرد این قرارداد مسیر و راهی برای ورود سینمای ایران به چین از دو بعد فرهنگی و اقتصادی باشد.«مجید مجیدی» کارگردان معروف و صاحبنام ایرانی که دو ماه پیش عنوان پروفسوری افتخاری «آکادمی فیلم پکن» را دریافت کرد و استاد افتخاری بزرگترین آکادمی فیلم آسیا شد، قرار است با همکاری چینی‌ها فیلم بسازد.تفاهمنامه ساخت این فیلم روز(یکشنبه) با حضور مجیدی، عادل خانی سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و همچنین مقامات استودیو فیلم کودک چین و گروه همکاری‌های فیلم چین در پکن امضا شد.مجیدی با اشاره به اینکه سینمای چین از توان تکنیکی بالایی در زمینه سخت‌افزاری برخوردار است، تصریح کرد: چین از نظر جلوه‌های ویژه یا همان(CJI)، توان بسیار بالایی دارد.مجیدی ادامه داد: کمپانی‌های فیلمسازی چین در حوزه کارهای کامپیوتری و جلوه‌های ویژه سینمایی خیلی پیشرفته هستند و استفاده از آنها می‌تواند دستاورد بزرگی برای سینمای ایران باشد از سوی دیگر بسیاری از تجهیزات سینمایی چین در داخل همین کشور تولید می‌شود که می‌تواند بازار مناسبی برای سینمای ایران باشد.مجیدی فعالیت سینمای سیار در چین را هم یکی دیگر از ظرفیت‌های سینمای این کشور دانست که ورود آن به ایران می‌تواند در افزایش تعداد مخاطبان سینما تاثیرگذار باشد.این کارگردانی صاحبنام ایرانی تاکید کرد: چینی‌ها در حوزه نمایش خانگی نیز از امکاناتی مانند سینمای سیار استفاده می‌کنند و جمعیتی در حدود 600 میلیون نفر از روستاییان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.به گفته وی چین با این خلاقیت، جمعیت روستایی این کشور را به سبد خانواده سینمای اضافه کرده است و امیدوارم این الگو بتواند برای سینمای ایران نیز مناسب باشد به‌ویژه اینکه تعداد سالن‌های سینمایی در ایران بسیار کم و حدود 400 مورد است و حتی تعدادی از شهرهای ما سینما هم ندارند.به گفته وی این الگوی چین می‌تواند در ایران هم اجرایی شود و در کنار هزاران روستا، تعدادی از شهرهای ما هم که سالن سینما ندارند از آن بهره‌مند شوند که از نظر اقتصادی و فرهنگی می‌تواند برای سینما ایران دستاورد بزرگی باشد.

از سینمای آسیا غافل بودیم

مجیدی اظهار کرد: یکی از ضعف‌های ما این بوده است که هیچ وقت چشم به سینمای آسیا نداشته‌ایم شاید جشنواره‌ها، ما را از این اهداف دور کرده‌اند در حالی که بازارهای بسیار گسترده‌ای در هند و چین و حتی کشورهای اطراف خود داریم.به گفته وی سهم سینمای غرب در چین بسیار بالا است اگرچه خود چینی‌ها در سال‌های گذشته سعی کرده‌اند این سهم را پایین بیاورند یکی از دلایل روی آوری چینی‌ها به سینمای ایران، کمرنگ کردن حضور سینمای غربی است و این می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای صنعت سینمای ایران باشد.مجیدی افزود: سینما از دو بخش صنعت و هنر تشکیل شده است و اگر نتوانیم در حوزه صنعت روی پای خود بیاستیم باید بپذیریم با توجه به زیرساخت‌های حوزه سینما در کشور خیلی نمی‌توانم به جهت اقتصادی متکی به سینمای خودمان باشیم به‌رغم اینکه سینمای ما قدرتمند، بزرگ و دارای استعدادهای زیادی به ویژه در میان نسل جوان است.وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها، فرصت‌های مهمی به‌ویژه در حوزه اقتصادی برای کشورهایی مانند ایران است، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم سالانه 5 تا 6 فیلم به بازار سینمای چین وارد کنیم واقعا یک تحول عظیم در سینمای ایران روی خواهد داد.او افزود: فروش گیشه در چین خیلی بالا است به‌طوری‌که سال گذشته بالای 14 میلیارد دلار بوده است و اگر ما بتوانیم سهم کوچکی از این فروش را در چین کسب کنیم سینمای ما را دچار جهش خواهد کرد.به گفته وی فروش‌های اندکی که برای سینمای ایران وجود دارد واقعا نمی‌تواند سبد سینمای ایران را به جهت اقتصادی پر کند.

فیلم بعدی من در ایران خواهد بود

مجیدی در مورد برنامه آینده‌اش برای فیلمسازی گفت: فیلم بعدی من در ایران خواهد بود و امیدوارم سال آینده بتوانم فیلمبرداری آن را در تهران آغاز کنم.او محوریت فیلم را در راستای همان کارهای قبلی خود عنوان کرد و افزود: محوریت فیلم هم کودکان هستند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.