انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
بیشتر
کد خبر: 86885 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - 14:42
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

آرمان- تغییر رژیم غذایی به نحو چشمگیری فشار خون را کاهش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که بعضی از غذاهای مناسب فشار خون بالا می‌توانند باعث کاهش فوری و طولانی مدت فشار خون شوند.در این مطلب غذاهایی که می‌توانند باعث کاهش فشار خون بالا شوند و شواهد علمی آنها را تایید می‌کند، معرفی می‌شوند.

کیوی

کیوی هم یکی از غذاهای مناسب فشار خون است که یک وعده روزانه آن می‌تواند فشار خون را در افراد فشار خون مرزی کاهش دهد. پژوهشگران اثرات سیب و کیوی را روی افراد فشار خون بالای جزئی مقایسه کردند. آنها دریافتند که خوردن سه عدد کیوی در روز به مدت ۸ هفته منجر به کاهش بیشتری در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در مقایسه با خوردن یک عدد سیب روزانه در همان دوره زمانی شد. اضافه کردن کیوی‌ها نیز به ناهار یا اسموتی راحت است.

هندوانه

هندوانه نیز یکی از غذاهای مناسب فشار خون بالا است که حاوی اسید آمینه‌ای به‌نام سیترولین است که معمولا به کنترل فشار خون بالا کمک می‌کند. سیترولین به بدن کمک می‌کند تا اکسید نیتریک تولید کند، گازی که عروق خون را آرام می‌کند و انعطاف‌پذیری در عروق خونی را تشویق می‌کند. این اثرات به جریان خون کمک می‌کند که می‌تواند کاهنده فشار خون بالا باشد.در یک تحقیق، بزرگسالان دچار چاقی و پر فشاری خون یا پرفشاری خفیف خون که عصاره هندوانه مصرف کردند کاهش فشار خون در شریان‌های مچ پا و بازو نشان دادند.

دارچین

دارچین نیز به کاهش فشار خون حداقل در کوتاه مدت کمک می‌کند. بررسی سه تحقیق نشان داد که دارچین فشار خون سیستولیک را تا ۵/۳۹ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را در ۲/۶ میلی متر جیوه، کاهش می‌دهد. البته باید تحقیقات بیشتری انجام شود.دارچین را با پاشیدن روی میوه‌های تازه خرد شده به‌عنوان جایگزینی برای شکر، اضافه کنید. اگر می‌خواهید یک کیک صبحانه داغ و خوشمزه داشته باشید، کیک ماست و سیب را که با رگه‌های دارچین زیباتر شده، امتحان کنید.

جو دوسر

جو دوسر همچنان که قبلا گفته شد برای کبد مفید است و در عین حال جزو غذاهای مناسب فشار خون نیز هست. این غله حاوی یک نوع فیبر به‌نام بتا گلوکان است که کلسترول را کاهش می‌دهد. بتا گلوکان با توجه به چندین پژوهش، کاهش دهنده فشار خون نیز هست.بررسی ۲۸ تحقیق بالینی نشان داد که مصرف بالای فیبر بتاگلوکان هم فشار خون سیستولیک و هم دیاستولیک را کاهش می‌دهد. از جو پرک در خرده‌های نان برای شکل دادن به گوشت یا سبزیجات برای برگر یا کتلت استفاده کنید.

عدس

عدس جزو محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان است به‌طوری‌که منبع عالی پروتئین گیاهی و فیبر است در سال ۲۰۱۴، پژوهشگرانی که در مورد اثرات رژیم غذایی غنی از عدس روی موش‌ها، میزان کاهش فشار خون و کلسترول را گزارش کردند. در مجموع، ۳۰ درصد رژیم غذایی حاوی حبوبات از جمله لوبیا، نخود، عدس و لپه بود.

سیر

سیر یک آنتی‌بیوتیک و ضد قارچ و یکی از غذاهای مناسب فشار خون با شهرت جهانی است. ماده فعال آن یعنی آلیسین مسئول خواص سلامت بخش آن است. بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سیر تولید نیتریت را در بدن افزایش می‌دهد که به نرم کردن عضلات برای ریلکس کردن و گشاد کردن عروق خونی کمک می‌کند.

موز

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که این ماده معدنی نقش حیاتی در کنترل فشار خون بازی می‌کنند. طبق نظر سازمان قلب آمریکا، پتاسیم اثرات سدیم را کاهش داده و تنش در دیواره عروق خون را کاهش می‌دهد.

انار

نوشیدن یک پیمانه آب انار در روز به مدت ۲۸ روز می‌تواند کاهش دهنده فشار خون بالا در کوتاه مدت با توجه به یافته‌های یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ باشد. پژوهشگران این اثر را به آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه مربوط می‌دانند.

انواع توت

بلوبری و توت‌فرنگی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که آنتوسیانین نام دارند که نوعی فلاونوئید هستند. پژوهشگران یک تحقیق بزرگ روی بیش از ۳۴۰۰۰ نفر مبتلا به فشار خون انجام دادند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.