انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
بیشتر
کد خبر: 87117 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۳ - 16:01
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف

نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف

آرمان- اینکه با ظهور نخستین علائم آنفلوآنزا چگونه از خود مراقبت می‌کنید، می‌تواند تفاوت چشمگیری در طول عمر ویروس ایجاد کند. بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی، تزریق واکسن سالانه است. در شرایطی که واکسن آنفلوآنزا به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد، اما همچنان امکان تماس با ویروس وجود دارد. از این‌رو، اقدام‌های احتیاطی بیشتر مانند مواردی که در ادامه به آنها اشاره شده است را می‌توانید مد نظر قرار دهید، به‌ویژه اگر احساس می‌کنید با علائم مرتبط با آنفلوآنزا مواجه هستید.نخستین نشانه‌های آنفلوآنزا می‌توانند شامل احساس تب، لرز، سرفه، آبریزش یا گرفتگی بینی، بدن درد، سر درد، خستگی، و استفراغ یا اسهال باشند، که دو مورد آخر در کودکان نسبت به بزرگسالان شایع‌تر هستند. اگر با یک یا تعداد بیشتری از این علائم مواجه هستید و به آنفلوآنزا مشکوک هستید، مراجعه به پزشک و پیروی از نکته‌های درمانی زیر می‌تواند به کوتاه شدن دوره بیماری کمک کند.

مصرف مایعات

آب همواره بهترین گزینه برای هیدارته نگه داشتن بدن محسوب می‌شود و به شل شدن مخاط کمک می‌کند، اما هر مایع دیگر بدون کافئین نیز می‌تواند مفید باشد. اگر از نوشیدن آب ساده خسته شده‌اید، می‌توانید آبمیوه‌های رقیق شده یا چای بدون کافئین را مد نظر قرار دهید.

خواب بیشتر

در شرایطی که به استراحت جسمانی برای غلبه بر آنفلوآنزا نیاز دارید، استراحت بیشتر مغز نیز می‌تواند به بهبودی سریع‌تر کمک کند. مطالعه‌ای نشان داد پروتئینی توسط مغز طی خواب تولید می‌شود که به تسریع بهبودی موش‌های مبتلا به آنفلوآنزا کمک کرده است.

مصرف غذاهای مقوی

اگر با غذا خوردن مشکلی ندارید، مواد غذایی که می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند را مصرف کنید. از آن جمله می‌توان به ماست، میوه‌هایی مانند بلوبری و سبزی‌هایی مانند بروکلی اشاره کرد. برای افرادی که با حالت تهوع مواجه هستند، سوپ مرغ انتخاب خوبی است. این سوپ می‌تواند به کاهش التهاب، پاکسازی مخاط اضافه، و کاهش احتقان کمک کند.

استفاده از ضدعفونی کننده‌ها

حتی زمانی که خود را از دیگران جدا کرده‌اید، احتمال اینکه دوستان و اعضای خانواده برای عیادت نزد شما بیایند، وجود دارد. قرار دادن چند بطری ضد عفونی کننده دست در نقاط مختلف خانه ایده خوبی است و دوستان و اعضای خانواده شما می‌توانند برای پیشگیری از انتقال میکروب از آنها استفاده کنند.

عدم زیاده‌روی در مصرف ویتامین‌ها

مصرف بیش از حد ویتامین‌ها می‌تواند آثار منفی به‌همراه داشته باشد. دوزهای فوق بالا از ویتامین C می‌تواند موجب اسهال شود. نتایج مطالعات درباره اینکه ویتامین C ممکن است طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهد، یکدست نیستند و مطالعات بزرگی نیز در زمینه تاثیر آن بر آنفلوآنزا انجام نشده است.

استراحت

در صورت احساس علائم آنفلوآنزا، ورزش را کنار گذاشته و فشار بیش از حد به خود وارد نکنید. دنبال کردن روال معمول تنها موجب کم آبی بدن و وخیم‌تر شدن علائم بیماری می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که درمانی سریع برای آنفلوآنزا وجود ندارد و افراد بسیاری پس از گذشت سه هفته نیز کاملا به شرایط عادی باز نمی‌گردند.

پرهیز از آنتی‌بیوتیک

آنتی‌بیوتیک‌ها موجب نابودی ویروس‌ها نمی‌شوند. اگرچه افراد بسیاری فکر می‌کنند که آنتی‌بیوتیک‌ها هر بیماری را درمان می‌کنند، اما این درست نیست. تجویز داروهای ضد ویروس طی 48 ساعت نخست عفونت می‌تواند طول دوره آنفلوآنزا را کاهش دهد. البته در بیشتر بیماران این تنها به معنای کوتاه‌تر شدن یک روزه دوره بیماری است.

لغو رویدادهای اجتماعی

در صورت مواجهه با علائم آنفلوآنزا، بهتر است از حضور در محل کار، مدرسه یا هر رویداد اجتماعی دیگر پرهیز کنید. پس از فروکش کردن تب بهتر است حداقل 24 ساعت با کسی در ارتباط نباشید. علائم آنفلوآنزا می‌توانند یک تا دو روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شوند، از این رو، ممکن است حتی پیش از اینکه متوجه باشید موجب پخش شدن آن شوید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.