انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
پیامدهای کمبود ویتامین D
همه خوراکی‌های مضر
همه خواص آناناس
سبزیجاتی برای کمک به کاهش وزن
خرما و بهبود سلامت بدن
بهترین مواد غذایی برای آلودگی هوا
غذاهایی که به کلیه‌ها آسیب می‌زنند
فواید دانه سویا
خواص زیتون برای حفظ سلامتی
تقویت سلامت مغز
خواص گریپ‌فروت برای سلامتی
منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳
سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت
نشانه‌های عملکرد نادرست کلیه
عوارض مصرف بیش ازحد نمک
مواد مغذی سفیده تخم‌مرغ
پیشگیری از سرطان با خوراکی‌های سالم
بهترین منابع کربوهیدرات
زنجبیل سرشار از آنتی‌اکسیدان
خوراکی‌هایی برای عضله‌سازی
پیاز سرشار از مواد مغذی
تقویت حافظه و تمرکز با تغذیه سالم
آبرسانی به پوست با این خوراکی‌ها
مـــوز سرشار از پتاسیم
فرمول غذایی برای محافظت از کبد
"ذرت دامی" در دو برند معروف پفک و اخطار سازمان غذا و دارو
سیر و جلوگیری از بیماری قلبی
بیشتر
کد خبر: 87216 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۷ - 14:23
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی

نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی

آرمان-یک رژیم غذایی سالم به‌همراه ورزش کافی و منظم می‌تواند به افزایش طول عمر و تقویت سلامت کلی انسان منجر شود. تغذیه خوب می‌تواند خطر بیماری قلبی را به‌واسطه دریافت مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی که سلامت مطلوب بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، کاهش دهد.با دنبال کردن عاداتی سالم می‌توان از بروز مشکلات مرتبط با قلب، مانند پرفشاری خون، چاقی، دیابت، گرفتگی شریان‌ها، و کلسترول بالا پیشگیری کرد. افزودن برخی ابرمواد غذایی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به سلامت قلبی شما کمک کند.

بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین K است که سم‌زدایی طبیعی پلاک در جریان خون شما را امکانپذیر می‌کند. همچنین، بروکلی منبع خوبی برای فیبر است که به بدن در کاهش فشار خون و استرس کمک می‌کند. این شرایط خطر پارگی رگ‌های خونی و تشکیل پلاک در شریان‌ها را کاهش می‌دهد.

مغزدانه‌ها

مغزدانه‌ها منبع خوبی برای منیزیم هستند و این ماده معدنی نشان داده است که به‌طور قابل توجهی خطر تشکیل پلاک در شریان‌ها را کاهش داده و فشار خون را متعادل می‌سازد. همچنین، برخی مغزدانه‌ها مانند گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که یک ماده مفید دیگر برای مبارزه با تشکیل پلاک و کاهش سطوح کلسترول بد است.

غلات کامل

انجمن قلب آمریکا مصرف پنج تا شش وعده غلات کامل در روز را برای کاهش سطوح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب توصیه کرده است. شما می‌توانید برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کرده و از نان‌ها و پاستاهای غلات کامل به‌جای نان‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید استفاده کنید. افزودن این مواد غذایی سالم به رژیم غذایی در بهبود سلامت کلی و طول عمر بیشتر به‌واسطه پاکسازی شریان‌ها نقش دارد.

اسفناج

هموسیستئین، اسید آمینه‌ای است که سطوح آن در بدن به‌واسطه مصرف بیش از حد گوشت قرمز افزایش می‌یابد و آزمایش‌های بالینی نشان داده‌اند که این ماده خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اسفناج یکی از بهترین مواد غذایی برای مقابله با این شرایط است زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر و فولات است. مصرف روزانه یک وعده اسفناج می‌تواند به پیشگیری از انسداد شریانی و کاهش فشار خون کمک کند.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید اولئیک تک غیر اشباع است و مصرف آن به تقویت سلامت دستگاه گردش خون انسان کمک کرده و همچنین سطوح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

زردچوبه

زردچوبه فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند. این ماده غذایی حاوی کورکومین است که از ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب قوی سود می‌برد، از این‌رو، در بهبود دیواره آسیب‌دیده شریان‌ها کارآمد عمل می‌کند. همچنین، مصرف زردچوبه به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان‌ها و کاهش سطوح هموسیستئین کمک می‌کند.

آووکادو

آووکادو یکی از مغذی‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود گنجانده و در دستورالعمل‌های غذایی مختلف نیز قابل استفاده است. مصرف آووکادو سلامت کلی انسان را بهبود می‌بخشد و به واسطه محتوای ویتامین E خود در کاهش کلسترول بد و فشار خون نقش دارد.

ماهی چرب

مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته به کاهش خطر تشکیل پلاک در رگ‌های خونی کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا-3 و چربی‌های سالم دیگر که در ماهی‌هایی مانند سالمون، تن، ساردین و خال‌مخالی یافت می‌شوند به کاهش سطوح تری گلیسیرید و همچنین التهاب در رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

مارچوبه

مارچوبه یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای پاکسازی شریان‌ها، پیشگیری از تشکیل پلاک و کاهش سطوح بالای کلسترول بالاست. مارچوبه از تشکیل لخته‌های خون پیشگیری می‌کند، تولید گلوتاتیون، یک آنتی‌اکسیدان، در بدن را افزایش می‌دهد و از آسیب اکسیداسیون پیشگیری می‌کند.

هندوانه

به‌عنوان گزینه‌ای طبیعی برای تقویت سطوح نیتریک اکسید، هندوانه انتخابی مطلوب است. نیتریک اکسید نشان داده است که سطوح فشار خون و التهاب را کاهش می‌دهد و شرایط رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد. همچنین، هندوانه می‌تواند سلامت کلی انسان را تقویت کرده، به کاهش چربی شکم کمک کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.