انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
برپایی رفراندوم برای برگزاری کنکور !
برخی خانواده‌ها برای تعلیم و تربیت فرزاندانشان به آموزش و پرورش اعتماد ندارند/با ارتقای کیفیت مشکل را برطرف می‌کنیم
مشکلات «ارزی» صنعت داروسازی کشور/ دردسر «سه نوع ارز» دارویی
مردم را دوست داشته باشيد؛ با فرهنگ سازي
برای امر ازدواج علاوه بر بلوغ شرعی باید رشد اجتماعی را درنظر گرفت/ در برخی قبایل ازدواج‌ کودکان ثبت نمی‌شود/ جلوگیری از کودک‌همسری نیاز به روشنگری دارد نه قانون و فتوا
عرضه داروهای بیماران خاص به صورت سهمیه‌ای
تشکیل پرونده قضایی برای ۷ واحد صنعتی پتروشیمی در عسلویه/ "انتشار ترکیبات سولفور" علت اصلی آلودگی هوا
۱۴ هزار کلاس درس در استان تهران باید تخریب و بازسازی شوند
افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک در محدوده طرح ترافیک در پنجشنبه‌ها
اعلام ممنوعیت‌های کنکوری
حبس‌های کمتراز شش ماه اجرا نمی‌شود
کارمند تامین‌اجتماعی نباید حقوق ۱۰ میلیونی بگیرد/ شوروی را صندوق‌های بازنشستگی تکه پاره کرد/ آنچه نظام را ضربه‌پذیر می‌کند، صندوق‌های بیمه‌ای است نه ترامپ
جزییات طرح جایگزین «زوج و فرد» تشریح شد
مسافران شمال زمین گیر شدند
کودکان با ازدواج استثمار می شوند
افزایش دستمزد باید به اندازه تغییرات نرخ دلار باشد/ دولت‌ به‌جای اعانه‌پردازی به کارگران از واحدهای تولیدی حمایت کند
اجرای بیمه تکمیلی روستاییان و عشایر برای اولین بار از سال آینده
وضعیت در زندان قرچک عادی است/ بیشترین میزان آزادی محکومان را از زندان قرچک خواهیم داشت
جزئیات اعمال «معاینه فنی ویژه»
راهکارهای نوین درمان اعتیاد در دستور کار قرار دارد/کمک به معیشت، مسکن و اشتغال معتادان متجاهر بعد از بهبودی
آغاز ثبت‌نام‌ در کنکور ۹۸ از چهارشنبه/انتشار همزمان دفترچه راهنما
آماده سازی فناوری ۸ قلم دارو برای ورود به بازار دارویی کشور
مساله کودک- همسری را به موضوعی سیاسی تبدیل کرده‌اند/ برای رانندگی ورای دادن سن تعیین می‌کنیم، اما برای ازدواج نه
فعالیت ۱۵۴ شرکت حفاظتی و مراقبتی در تهران/برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی
موج جدید بارش‌ها در راه است
حدود ۶۲ درصد فارغ‌التحصیلان شاغل هستند/لزوم شناسایی الگوهای موفق دانشگاهی برای رفع مشکلات ملی
بازگشت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه از اول اسفند
زمان توزیع کارت و روز برگزاری آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۹۸ اعلام شد
آشفته بازار «جنس مترویی» در اعماق زمین
افزایش سه برابری قیمت داروهای بیماران سرطانی
در تولید داروی تجهیزات پت نه تنها خوداتکا بلکه خودکفا شده‌ایم
برای رسیدن به عدالت باید دستمزد تمام مسئولان با نسبتی از مزد کارگران تعیین شود/چاره‌ای جز جبران عقب‌افتادگی‌های مزدی کارگران نداریم
لزوم بررسی دقیق درباره خانواده‌‌های منتخب برای اجاره رحم/ چندقلوزایی کنترل شده‌است/ مجوز ۳ قلوزایی فقط به افراد با سن بالا داده می‌شود
۹ سال از عمر مردم عسلویه کم شده
تجارت تراریخته در دست رانت‌خواران است/ اجازه تحقیقات در کشور را نمی‌دهند/ نمایندگان برای ساخت سد از هم پیشی می‌گیرند/ ضرورت برخورد با انتصابات ناحق خانوادگی
ساماندهی افرادِ زباله‌گرد توسط پلیس/نمی‌خواهیم کسی را بیکار کنیم/پلمپ گاراژهای غیرمجاز پسماند
اگر می‌خواهید استانی را نابود کنید به آن آب بدهید
ابهامات سبد حمایتی همچنان ادامه دارد
«نمکی» از مجلس رای اعتماد گرفت
نقاط قوت طرح تحول سلامت را پیش می‌برم/ از بخش خصوصی غافل ماندیم/ احیای طب سنتی را دنبال خواهیم کرد
با حق مسکنِ ۱۰۰ هزار تومانی تنها می‌شود اجاره‌ ۲ متر جا را در تهران پرداخت / در عقلانیت کاسب‌کارسالار نه کارگران که بسازوبفروش‌ها در اولویت‌اند
پلمپ ۱۱۰ خانه در مناطق مولوی، شوش و هرندی/ در تهران فقط ظرفیت نگهداری ۱۱۲ زن معتاد متجاهر را داریم
پیشنهاد رشد ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی 98 به دولت
دولت جای بسته حمایتی مدرسه‌سازی کند
شهرداری به وظیفه خود در خصوص تخریب پاتوق‌های شوش و هرندی عمل کند/امکانات پلیس متناسب با تهدیدات نیست/خروج معتادان شهرستانی از تهران
ابتکار: باید مانع ازدواج دختران زیر ۱۳ سال شویم
سازمان هواشناسی هشدار داد: خطر سیلابی شدن برخی رودخانه‌ها
«رقابت آبی»؛ مهم‌ترین چالش تالاب‌های ایران
مدعیانِ امکان زندگی با حقوق‌های پایین، راه را به ما هم نشان دهند/ نظراتمان درباره افزایش دستمزد را در اختیار دولت و مجلس می‌گذاریم
هشدار نسبت به تعطیلی پروژه‌های شهرداری به دلیل بی‌پولی/درآمدزایی از طریق اجاره بهای ۲ هزار ملک واگذارشده
بیشتر
کد خبر: 87332 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - 01:58
اختلاف‌نظرمعاونت‌حمل و نقل و اسنپ

اختلاف‌نظرمعاونت‌حمل و نقل و اسنپ

آرمان- آیدین پورخامنه: چند سالی است که با نصب برنامه‌هایی روی گوشی تلفن همراه می‌توان بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از قبل به خودروهایی برای رسیدن به مقصد دسترسی پیدا کرد. تا جایی که این سامانه‌های اینترنتی کار تاکسی‌های شهری را کساد کرد و آنها بارها اعتراض خود را نشان دادند. همه اینها در شرایطی است که تهران فقط چند ساعت پس از بارش باران دارای هوای پاک است و به سرعت آسمان تیره می‌شود. تا جایی که با وجود بارش‌های فراوان کارشناسان پیش‌بینی کرده اند که به زودی هوای تهران باز هم آلوده خواهد شد.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارسال پیامک برای خودروهای اسنپ فاقد معاینه فنی خبرداد. علی پیرحسین لو با اعلام خبر ارسال پیامک به خودروهای فاقد معاینه فنی فعال در شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ، گفت: در ادامه همکاری‌هایی که بین اسنپ و شهرداری تهران در حال پیگیری است، اسنپ به آن تعداد از راننده‌های خود که خودروی آنها معاینه فنی ندارد، پیامک داده که تا روز شنبه هفته آینده مهلت دارند برای کنترل آلایندگی و دریافت معاینه فنی مراجعه کنند و در غیر این صورت حساب کاربری‌شان مسدود خواهد شد. او با بیان اینکه ستاد معاینه فنی شهرداری نیز هماهنگ کرده که مراکز الغدیر، شقایق، چمران و بیهقی به‌طور ویژه پذیرای خودروهای اسنپ باشند، توضیح داد: طبق آمارهای غیررسمی، بیش از ۱۲ هزار خودرو که در اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند، معاینه فنی ندارند. البته همه آنها فعال نیستند، اما حتی تعداد بسیار کمتر از این هم واقعاً برای آلودگی هوای تهران خطرناک است. خودروهایی که در اینگونه سامانه‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند، معمولاً چند برابر دیگر خودروهای شخصی و حتی بیشتر از تاکسی‌ها در طول شبانه‌روز در رفت و آمد هستند. از این رو باید درباره آلایندگی آنها حساسیت بیشتری وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل شهرداری ادامه داد: ما از هر قدمی که این مجموعه‌ها بردارند تا خدمات خود را به نفع کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر بهبود دهند، استقبال می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم کمک هم می‌کنیم.پیش از این در مرداد 97 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفته بود: براساس قانون هرکس قصد دارد در حوزه حمل و نقل خدماتی ارائه دهد، بایستی تحت نظارت شهرداری‌ها باشد و تاکسی‌های اینترنتی فعال در این حوزه از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارند. مرتضی ضامنی با بیان اینکه مطابق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی ، ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قانون هوای پاک و قوانین متعدد، وظیفه حمل و نقل عمومی در شهر و حومه بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: بر اساس قانون هرکس قصد دارد در حوزه حمل و نقل خدماتی ارائه دهد، بایستی تحت نظارت شهرداری‌ها باشد. او ادامه داد: شرکت‌هایی که در حال فعالیت هستند متاسفانه از هیچ مرجع قانونی مجوز کار ندارند و تبدیل به مسافرکش شخصی آنلاین شده‌اند. به عبارت دیگر همان مسافربرهای شخصی در قالب یک نرم افزار هستند.

مذاکره برای تسهیلات

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی تهران درباره برنامه‌های مدیریتی که این سازمان برای نظارت بر تاکسی‌هایی مانند اسنپ و سامانه‌های مانند آن در نظر گرفته است، به «آرمان» می‌گوید: برای کل تاکسی‌های اینترنتی آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است که بر آساس آن آیین‌نامه می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند. تا به حال دو موسسه استارت‌آپی آیین‌نامه گرفتند و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند؛ سه تا چهار موسسه هستند که برای نظام‌مند شدن تقاضا داده اند. برای این منظور آیین نامه‌ای وجود دارد که بر اساس آن کار می‌کنند. علیرضا قنادان درباره تسهیلاتی که برای موسساتی که طبق آیین نامه رفتار کنند، در نظر گرفته شده است توضیح می‌دهد: بر اساس چیزی که دیده شده تسهیلاتی هم در آن بین هست و اگر خودرویی فاقد مجوز باشد وارد گروه مسافرکشی غیرقانونی خواهدشد و قوانین باید اجرا شود و آخرین وضعیتی که وجود دارد این است که برای بعضی از تسهیلات در حال مذاکره هستند مانند اینکه امکان استفاده قانونی از تاکسی‌ها را پیدا خواهند کرد. برخی تسهیلات هم سازمان تاکسیرانی برای آنها در نظر گرفته است مانند تسهیلاتی که سازمان تاکسیرانی برای رانندگان فعال در نظر گرفته است. امکاناتی که برای تاکسی‌ها وجود دارد اگر اینها فعال باشند می‌تواند برای این گروه هم درنظر گرفته شود. او با اشاره به اینکه تا به حال مذاکراتی با اسنپ انجام شده است، توضیح می‌دهد: طی این مذاکرات مشخص شد که در زمینه‌های مهمی اختلاف نظر وجود دارد چون موسسه اسنپ خود را مجموعه حمل و نقلی نمی‌داند. البته مساله با سازمان تاکسیرانی نیست چون طبق قانون اسنپ باید از شهرداری مجوز بگیرد و احتمالا معاونت حمل و نقل که پیش از این به سازمان تاکسیرانی محول شده بود اما فعلا اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید با گفتگو حل شود.

3 درصد خودروهای اسنپ معاینه فنی ندارند

مدیر عامل اسنپ با اعلام خبر همکاری اسنپ و شهرداری از دو هفته گذشته به «آرمان» می‌گوید: این همکاری‌ها برای این است که اسنپ هم به سهم خود در کاهش آلودگی هوا نقش بازی کند. ژوبین علاقبند ادامه می‌دهد: ما پلاک‌های کل خودروهای خود را به صورت داوطلبانه در اختیار شهرداری قرار دادیم تا بررسی کنند و دیدیم که حدود 97 درصد خودروهای فعال ما دارای معاینه فنی هستند و فقط 3 در صد خودروهای اسنپ معاینه فنی ندارند. با توجه به اینکه تعداد خودروهای فعال در تهران بسیار بالا است همان سه درصد به تعداد 12 هزار خودرو خواهد بود. او با اعلام اینکه با همکاری شهرداری و معاونت حمل و نقل برنامه داریم با این سه درصد تماس بگیریم و آنها را برای دریافت معاینه فنی ترغیب کنیم، توضیح می‌دهد: مهلتی هم برای این تعیین کردیم تا آنها بتوانند در این مهلت مقرر این معاینه فنی را بگیرند و مشکلات خود را برطرف کنند و توصیه داریم که معاینه فنی برتر بگیرند تا اسنپ هم بتواند نقش خود را در کاهش آلودگی تهران به خوبی ایفا کند. مدیر عامل اسنپ درباره اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی قادر به ادامه کار در این سامانه نیستند، ادامه می‌دهد: خودروهایی که وارد ناوگان ما می‌شوند ممکن است معاینه فنی داشته باشند اما دو یا سه ماه بعد معاینه آنها به اتمام رسیده باشد. تا این زمان این موارد را رصد نمی‌کردیم اما پیرو همکاری که با معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، به صورت مرتب قرار است که خودروهای فعال و خودروهایی که جذب می‌شوند را رصد کنیم و خودروهای فاقد معاینه فنی را جذب نخواهیم کرد. خودروهای سامانه به صورت ماهانه چک خواهند شد و آنهایی که معاینه فنی‌شان به پایان رسیده است، با دادن مهلت از صاحبان آنها می‌خواهیم که معاینه فنی خود را تمدید کنند. او در پایان تاکید می‌کند که تمام مذاکرات ما با سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.