انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کمبود دارویی در مناطق سیل‌زده نداریم/ بیشترین نگرانی، پس زدگی فاضلاب است
سفره‌های آب زیرزمینی هنوز تشنه‌اند
افسردگی، گرایش جوانان را به اعتیاد بالا می‌برد
کاهش جمعیت با افزایش سن ازدواج
نمی‌شود سنگِ دستمزدها را بست و سگِ قیمت‌ها را رها کرد/ حداقل ۱۰ سال مستمری به قیمت امروز به بازنشستگان پرداخت کنند/ دولت باید زیان فروش شرکت‌های شستا را یکجا بپردازد
نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران+ آدرس
احتمال وقوع فاجعه دروازه قرآن شیراز در اتوبان امام علی/ وقوع سیلاب در اتوبان‌های شمالی_جنوبی محتمل است/تونل‌های زیر اتوبان‌های تهران‌ پاسخگوی دبی سیلاب‌های شدید نیستند
بروز مخاطرات تنفسی در مناطق سیل‌زده با خشک شدن گِل‌ها / خطر شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی در پی گرم شدن هوا
هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب آذربایجان غربی/ تعطیلی مدارس در نوبت صبح
خبر خوش سردار اشتری؛ بخشیدگی و کسرخدمت سربازان مبتکر و نوآور برتر
هشدار نسبت به خطر بروز "سالک" در مناطق سیل‌زده
شهرفروشی خسارت سیل را افزایش داد
رنج روستاییان از سیلیِ سیل/ مسئولان به سراغ‌مان نیامدند/ با کنسرو و آب‌معدنی خسارت‌های ما جبران نمی‌شود
در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان سیل‌زده در آزمون کارشناسی ارشد منتفی است
جزییات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در خوزستان
لزوم تحویل سریع غذا به سیل‌زدگان/روستاهای مجاور کانون ریزگردها در خطر افزایش دبی کانال آبرسانی
حقوق نسل‌های آینده را تاراج کرده‌ایم
حجم آب سدهای خوزستان به ۱۸ میلیارد مترمکعب رسیده است/ سیلاب‌ها برای بخشی از محیط‌زیست مفید بود/ پیک سیل را گذرانده‌ایم
آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری/ انتشار نام رسانه‌ها در سامانه شفافیت
۳ نوبته شدن امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده + جزییات
هفته‌آينده؛ سامانه بارشي جديد در جنوب
یک میلیون یتیم، زن بی‌سرپرست و بیمار سرطانی در خانواده مستمری‌بگیران داریم/ بازنشستگان دیگر نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان را بخرند/ شاهد استمرار تورم دو رقمی خواهیم بود
"انتشار فیلم‌های خصوصی" جزو بیشترین جرائم اینترنتی/ بانک‌ها تا ۴۰ روز دیگر مکلف به ارائه رمز یکبار مصرف به کاربران هستند
زیاد شدن حشرات در اطراف اردوگاه‌های سیل زدگان
شهرداران بودجه خرید پمپ ندارند/ فاضلاب به خانه‌ اهوازی‌ها سرازیر شده است/ مردم علاوه بر سیل‌بند، فاضلاب‌بند هم می‌سازند/ تا امروز بیماری شایعی گزارش نشده است
ضرورت ارتقای تاب‌آوری در بحران‌ها
زمان برگزاری آزمون ارشد به تعویق افتاد
جزییات پیامک اشتباهی واریز «بسته حمایتی» به مددجویان/به مناطق سیل‌زده آب معدنی نفرستید
۲۵۰ روستا در خوزستان زیر آب هستند/ ورود آب به اهواز منتفی است
آخرین اخبار از سیل خوزستان/ سرریز کرخه و دز به سمت اهواز
مناطق سیل‌زده نیازمند اقدامات عملیاتی هستند/ با بازدید‌های بی‌ثمر فقط وقت مسئولان استان گرفته می‌شود
میزان افزایش حقوق «زیر حداقلی بگیران» / آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
حمایت اقتصادی از تمامی سیل‌زدگان
حمایت اقتصادی از تمامی سیل‌زدگان
قانون هست؛ به قانون عمل نمی کنند
سد کرخه چهار سیلاب پیاپی را کنترل کرده است/ امکان فرار آب از سد وجود ندارد/ نمی‌شد زودتر دریچه‌های سد را باز کرد/ امکان شکستن سد وجود ندارد
سیل ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه را کاملا تخریب کرد/ بیشترین خسارت‌ها به گندم وارد شده/ به دلیل عملکرد بد بیمه‌ها بیشتر کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی‌کنند
دپوی داروهای "خاص" و "کمیاب" بیماران مناطق سیل‌زده تا پایان خرداد
اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی ۹۸/رشد ۸ درصدی تعرفه ویزیت پزشکان
خروش سیل در ایران و امواج رسانه‌ای
جامعه «ضد تشکل» دربحران‌ها، فاقد آمادگی است
سیلاب کرخه در هزار سال اخیر بی‌سابقه است/ فرسایش خاک در ایران پنج برابر جهان است/ تالاب‌های خوزستان احیا شده‌اند/ امکان برآورد تخمینی خسارت تا یک ماه دیگر وجود ندارد/ مدیریت بحران در کشور نمره مردودی می‌گیرد
آغاز پرداخت وام بلاعوض معیشتی در لرستان/ انتقال برخی روستاها با تمام سکنه به محلی دیگر/ اجازه احداث مسکن‌های جدید در حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم
هشدار نسبت به فروریختن مدارس سیل‌زده/ هیچ‌کس نباید وارد مدارس شود/ ارائه وام کم‌بهره به سیل‌زدگان فرهنگی
فوت ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر در ده ماهه سال ۹۷ بر اثر تصادف
اعلام استان‌های پربارش/ خیزش گرد و خاک در جنوب شرق ایران
سیل امان خوزستان را برید
جلوی سیل بی‌اعتمادی گرفته شود
رقابت برای کمک به سیل‌زدگان را به فال نیک بگیریم/ تاکنون هیچ‌ کمک نقدی به سیل‌زدگان ایلام داده نشده است/توزیع بسته‌های غدایی یک ماهه بین مردم
نگذاریم بحران ما را مدیریت کند/ پیش‌بینی ادامه بارندگی‌ها تا خرداد ماه/ آب درحال نزدیک شدن به باند فرودگاه سنندج است/ ۶ سد کردستان سرریز شد
بیشتر
کد خبر: 87332 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - 01:58
اختلاف‌نظرمعاونت‌حمل و نقل و اسنپ

اختلاف‌نظرمعاونت‌حمل و نقل و اسنپ

آرمان- آیدین پورخامنه: چند سالی است که با نصب برنامه‌هایی روی گوشی تلفن همراه می‌توان بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از قبل به خودروهایی برای رسیدن به مقصد دسترسی پیدا کرد. تا جایی که این سامانه‌های اینترنتی کار تاکسی‌های شهری را کساد کرد و آنها بارها اعتراض خود را نشان دادند. همه اینها در شرایطی است که تهران فقط چند ساعت پس از بارش باران دارای هوای پاک است و به سرعت آسمان تیره می‌شود. تا جایی که با وجود بارش‌های فراوان کارشناسان پیش‌بینی کرده اند که به زودی هوای تهران باز هم آلوده خواهد شد.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارسال پیامک برای خودروهای اسنپ فاقد معاینه فنی خبرداد. علی پیرحسین لو با اعلام خبر ارسال پیامک به خودروهای فاقد معاینه فنی فعال در شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ، گفت: در ادامه همکاری‌هایی که بین اسنپ و شهرداری تهران در حال پیگیری است، اسنپ به آن تعداد از راننده‌های خود که خودروی آنها معاینه فنی ندارد، پیامک داده که تا روز شنبه هفته آینده مهلت دارند برای کنترل آلایندگی و دریافت معاینه فنی مراجعه کنند و در غیر این صورت حساب کاربری‌شان مسدود خواهد شد. او با بیان اینکه ستاد معاینه فنی شهرداری نیز هماهنگ کرده که مراکز الغدیر، شقایق، چمران و بیهقی به‌طور ویژه پذیرای خودروهای اسنپ باشند، توضیح داد: طبق آمارهای غیررسمی، بیش از ۱۲ هزار خودرو که در اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند، معاینه فنی ندارند. البته همه آنها فعال نیستند، اما حتی تعداد بسیار کمتر از این هم واقعاً برای آلودگی هوای تهران خطرناک است. خودروهایی که در اینگونه سامانه‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند، معمولاً چند برابر دیگر خودروهای شخصی و حتی بیشتر از تاکسی‌ها در طول شبانه‌روز در رفت و آمد هستند. از این رو باید درباره آلایندگی آنها حساسیت بیشتری وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل شهرداری ادامه داد: ما از هر قدمی که این مجموعه‌ها بردارند تا خدمات خود را به نفع کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر بهبود دهند، استقبال می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم کمک هم می‌کنیم.پیش از این در مرداد 97 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفته بود: براساس قانون هرکس قصد دارد در حوزه حمل و نقل خدماتی ارائه دهد، بایستی تحت نظارت شهرداری‌ها باشد و تاکسی‌های اینترنتی فعال در این حوزه از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارند. مرتضی ضامنی با بیان اینکه مطابق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی ، ماده ۳۱ و ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قانون هوای پاک و قوانین متعدد، وظیفه حمل و نقل عمومی در شهر و حومه بر عهده شهرداری است، اظهار کرد: بر اساس قانون هرکس قصد دارد در حوزه حمل و نقل خدماتی ارائه دهد، بایستی تحت نظارت شهرداری‌ها باشد. او ادامه داد: شرکت‌هایی که در حال فعالیت هستند متاسفانه از هیچ مرجع قانونی مجوز کار ندارند و تبدیل به مسافرکش شخصی آنلاین شده‌اند. به عبارت دیگر همان مسافربرهای شخصی در قالب یک نرم افزار هستند.

مذاکره برای تسهیلات

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی تهران درباره برنامه‌های مدیریتی که این سازمان برای نظارت بر تاکسی‌هایی مانند اسنپ و سامانه‌های مانند آن در نظر گرفته است، به «آرمان» می‌گوید: برای کل تاکسی‌های اینترنتی آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است که بر آساس آن آیین‌نامه می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند. تا به حال دو موسسه استارت‌آپی آیین‌نامه گرفتند و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند؛ سه تا چهار موسسه هستند که برای نظام‌مند شدن تقاضا داده اند. برای این منظور آیین نامه‌ای وجود دارد که بر اساس آن کار می‌کنند. علیرضا قنادان درباره تسهیلاتی که برای موسساتی که طبق آیین نامه رفتار کنند، در نظر گرفته شده است توضیح می‌دهد: بر اساس چیزی که دیده شده تسهیلاتی هم در آن بین هست و اگر خودرویی فاقد مجوز باشد وارد گروه مسافرکشی غیرقانونی خواهدشد و قوانین باید اجرا شود و آخرین وضعیتی که وجود دارد این است که برای بعضی از تسهیلات در حال مذاکره هستند مانند اینکه امکان استفاده قانونی از تاکسی‌ها را پیدا خواهند کرد. برخی تسهیلات هم سازمان تاکسیرانی برای آنها در نظر گرفته است مانند تسهیلاتی که سازمان تاکسیرانی برای رانندگان فعال در نظر گرفته است. امکاناتی که برای تاکسی‌ها وجود دارد اگر اینها فعال باشند می‌تواند برای این گروه هم درنظر گرفته شود. او با اشاره به اینکه تا به حال مذاکراتی با اسنپ انجام شده است، توضیح می‌دهد: طی این مذاکرات مشخص شد که در زمینه‌های مهمی اختلاف نظر وجود دارد چون موسسه اسنپ خود را مجموعه حمل و نقلی نمی‌داند. البته مساله با سازمان تاکسیرانی نیست چون طبق قانون اسنپ باید از شهرداری مجوز بگیرد و احتمالا معاونت حمل و نقل که پیش از این به سازمان تاکسیرانی محول شده بود اما فعلا اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید با گفتگو حل شود.

3 درصد خودروهای اسنپ معاینه فنی ندارند

مدیر عامل اسنپ با اعلام خبر همکاری اسنپ و شهرداری از دو هفته گذشته به «آرمان» می‌گوید: این همکاری‌ها برای این است که اسنپ هم به سهم خود در کاهش آلودگی هوا نقش بازی کند. ژوبین علاقبند ادامه می‌دهد: ما پلاک‌های کل خودروهای خود را به صورت داوطلبانه در اختیار شهرداری قرار دادیم تا بررسی کنند و دیدیم که حدود 97 درصد خودروهای فعال ما دارای معاینه فنی هستند و فقط 3 در صد خودروهای اسنپ معاینه فنی ندارند. با توجه به اینکه تعداد خودروهای فعال در تهران بسیار بالا است همان سه درصد به تعداد 12 هزار خودرو خواهد بود. او با اعلام اینکه با همکاری شهرداری و معاونت حمل و نقل برنامه داریم با این سه درصد تماس بگیریم و آنها را برای دریافت معاینه فنی ترغیب کنیم، توضیح می‌دهد: مهلتی هم برای این تعیین کردیم تا آنها بتوانند در این مهلت مقرر این معاینه فنی را بگیرند و مشکلات خود را برطرف کنند و توصیه داریم که معاینه فنی برتر بگیرند تا اسنپ هم بتواند نقش خود را در کاهش آلودگی تهران به خوبی ایفا کند. مدیر عامل اسنپ درباره اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی قادر به ادامه کار در این سامانه نیستند، ادامه می‌دهد: خودروهایی که وارد ناوگان ما می‌شوند ممکن است معاینه فنی داشته باشند اما دو یا سه ماه بعد معاینه آنها به اتمام رسیده باشد. تا این زمان این موارد را رصد نمی‌کردیم اما پیرو همکاری که با معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، به صورت مرتب قرار است که خودروهای فعال و خودروهایی که جذب می‌شوند را رصد کنیم و خودروهای فاقد معاینه فنی را جذب نخواهیم کرد. خودروهای سامانه به صورت ماهانه چک خواهند شد و آنهایی که معاینه فنی‌شان به پایان رسیده است، با دادن مهلت از صاحبان آنها می‌خواهیم که معاینه فنی خود را تمدید کنند. او در پایان تاکید می‌کند که تمام مذاکرات ما با سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.