انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
دانشجویان دارالفنون سفیران سینمای ایران
رانش تپه‌های باستانی در لرستان/ ۲۰ تپه باستانی در کوهدشت زیر آب رفت
«متری شیش‌ونیم» رکورد زد
برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از ۴ اردیبهشت/ ارسال نامه به ساکنان اطراف مصلا
رویای آمریکایی در دل تاریکی
کمدی‌ها برنده ماراتن آنتن تلویزیون
آتش، بازهم بر دامن تاریخ افتاد
نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران+ آدرس
گام‌های بی‌صدای مرگ
فیلم‌های خوب را قطعا اسم‌های بزرگ نمی‌سازند
بازتاب جهانی‌ ادبیات عرب قابل‌توجه است
کمک سینماگران چگونه به سیل‌زدگان می‌رسد؟
خجالتی هستم ولی جلوی دوربین آدم دیگری می‌شوم/ استفاده از زبان بدن، شیوه من برای ایفای نقش‌هاست
«برسر دوراهی» را با ۲ خط فیلمنامه آغاز کردیم
شعری که انسان است
با مهران مدیری کار نمی‌کنم
در «نون‌.خ» از «مهمان مامان» الهام گرفتم
برخی ناشران عوام‌فریبی می‌کنند
کاش می‌توانستم فیلمی مانند «اجاره‌نشین‌ها»‌ بسازم
هنرمندی که به‌جای سانسور افکار بزرگانی چون فردوسی، حافظ، سعدی و عطار را تجویز می‌کرد
کار خوب ساخته شود، مردم می‌بینند
می‌گفتند نباید به تلویزیون برگردی/ می‌توان ۱۰۰ قسمت دیگر از نون.خ را ساخت/ قصه‌های تهران تکراری شده است
آسیب ۳۰۰ میلیاردی سیل به میراث فرهنگی /یونسکو از ایران گزارش خواست
دست سينما را بگيريد و از بستر بلند كنيد!
ترجمه‌های مجدد من اختلاف فاحشی با ترجمه‌های قبلی دارد
بدرقه «مشایخی» با اشک‌های «نصیریان»
از تکیه‌کلام‌های سعید آقاخانی تا حاشیه‌های نقادی «دورهمی»
مطبوعات سال بعد از نفس می‌افتند!
کمال الملک سینمای ایران رفت
وداع آخر با کمال‌الملک سینمای ایران/مشایخی «پهلوانی» را زندگی کرد
فروش 35 میلیاردی اکران نوروزی / حکایت فرصت‌های از دست داده تا امیدها
واکنش هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری به درگذشت جمشید مشایخی
پاسخ به ابهامات درباره قیمت نوروزی بلیت سینما/طبق روال عمل میکنیم
هشدار درباره دام سودجویان سفرهای ارزان
محمد مطیع درگذشت/ شرح ماوقع
بهای جدید بلیت سینماها اعلام شد
شفاف‌سازی اولویت‌های نمایشی در سال آتی
صدای پای گذشته
خبری از «کلاه‌قرمزی» نیست
هشدار درباره مرزهای زمینی و تورفروشی بدون «مجوز پرواز»
فانوس پا به ماه
اجرای پروژه اپراهای عروسکی در سال ۹۸
لحظه گرگ و میش با فشارهای بیرونی زیادی مواجه بود/ دلیل ازدواجِ پنهانی حامد و یاسمن سانسور شد/ مدیران محافظه‌کارتر شده‌اند
پیام روز تئاتر را محمدعلی کشاورز امضا کرد
نوروزخوانی؛ از اردوگاه‌های‌ کار تا متروی لندن
فیلم‌های اکران نوروز مشخص شدند
نمی‌توانم عروسکم را به کسی بسپارم
نوروزخوانی؛ از بطن زندگی‌ تا متن ادبیات
جای سریال‌های نوستالژی‌ در تلویزیون خالی است
نوروز ۹۸ با یک سریال و «پنج ستاره» مهمان خانه‌ها می‌شوم
بیشتر
کد خبر: 87376 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - 12:16
پایان «تیغ‌وترمه» تغییر می‌کند

پایان «تیغ‌وترمه» تغییر می‌کند

آرمان-نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» در حالی برگزار شد که کیومرث پوراحمد از احتمال تغییر پایان‌بندی فیلم پس از جشنواره سخن گفت. نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» سومین نشستی بود که در دومین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر، پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد. این نشست با حضور کیومرث پوراحمد کارگردان، علی قائم مقامی تهیه‌کننده، لاله اسکندری، پژمان بازغی، دیبا زاهدی، کوروش سلیمانی و شراره رنجبر بازیگران، رضا یزدانی خواننده، فردین خلعتبری آهنگساز، مهری شیرازی طراح چهره‌پرداز، خشایار موحدیان تدوینگر و تعدادی دیگر از عوامل فیلم همراه بود. در ابتدای نشست پوراحمد با ابراز خرسندی از حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های مختلف کشور عنوان کرد: هربار که می‌خواهم فیلم بسازم استرس دارم. به همان اندازه که سال ۵۵ اولین فیلمم را ساختم، مضطرب می‌شوم. اما در این فیلم هرگاه استرس داشتم ‌و فکر می‌کردم ممکن است کار از دستم در برود، خیالم راحت بود که فردی کاربلد، پرکار و بدون حاشیه یعنی علیرضا زرین‌دست کنار من است که او غایب بزرگ این نشست است. وی درباره رها شدن شخصیت امیر در فیلم توضیح داد: راست‌ می‌گویید، موافقم که کاراکتر امیر رها شده چون چند پلان از فیلم حذف و پایان‌بندی تغییر کرده است که امیدوارم بعد از جشنواره بتوانیم این مشکل را حل کنیم.پوراحمد با اشاره به اینکه ماهی یکبار کتاب‌های مختلفی را می‌خواند، عنوان کرد: رمان «کی از این چرخ فلک پیاده می‌شوم» را پیدا کردم که برایم خیلی جذاب بود و تنها تفاوت فیلم با رمان این است که ترمه نسبت به خیانت‌ها منفعل عمل نمی‌کند و انتقام می‌گیرد.پوراحمد در پاسخ به پرسشی درباره به کار بردن الفاظ زشت و ناسزا در فیلم توضیح داد: تلاشمان را کردیم که حرف‌های نامناسب در فیلم به کار نرود و اگر این اتفاق افتاده از مردم و تاریخ سینما عذرخواهی می‌کنم.وی در پاسخ به پرسشی نسبت به راضی بودن خودش از فیلم گفت: کودن‌ترین آدم‌ها هم وقتی فیلمی می‌سازند، فکر می‌کنند بهترین اثرشان را ساخته‌اند. وقتی من «گل یخ» را ساختم فکر می‌کردم «خواهران غریب2» را ساخته‌ام اما وقتی واکنش‌ها را دیدم، فهمیدم فیلم مزخرفی را ساخته‌ام اما برای همه فیلم‌هایم به یک اندازه انرژی می‌گذارم.مهری شیرازی هم در سخنانی کوتاه بیان کرد: من سالیان سال و از فیلم «شب یلدا» با آقای پوراحمد همکاری می‌کنم و خیلی خوشحالم که این بار هم در کنار وی بودم و امیدوارم فیلم را پسندیده باشید. کوروش سلیمانی عنوان کرد: پوراحمد از معدود هنرمندانی است که به شرافت هنر ایمان دارد و دغدغه مسایل روز را دارد. همین مساله باعث شد بعد از همکاری در «اتوبوس شب» با وجودی که نقشم در این فیلم کوتاه بود، پذیرفتم که در فیلم حضور داشته باشم.پژمان بازغی درباره ایفای نقش منفی در فیلم عنوان کرد: نقش امیر اصلا بی‌هویت نیست چون او دارد جوانی جهان را تصویر می‌کند و همان کثافتی را که نمی‌توانیم در زندگی مادر و عموی ترمه ببینیم، در زندگی امیر می‌بینیم. او می‌تواند گذشته پدر و مادر و عموی ترمه باشد.قائم مقامی تیز درباره بودجه فیلم توضیح داد: بودجه فیلم کاملا شخصی است، ۶۰ درصد از من، ۳۹ درصد آقای پوراحمد و ۱۰ درصد رفیق آقای پوراحمد، بنابراین نه بودجه‌ای از فارابی و حوزه هنری گرفته‌ایم و نه از رانتی استفاده کردیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.