انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خواص مهم آلو برای سلامتی
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
غذاهایی برای پوست
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
نکاتی در مورد ویتامین A
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
بهترین و بدترین غذاها برای شام
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
فواید تغذیه‌ای خرما
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
ناشتایی‌های ممنوعه
موادغذایی مفید برای بدن
بیشتر
کد خبر: 87377 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - 12:23
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا

خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا

آرمان-دیگر زمان مقابله با فشارخون بالا فرارسیده است. برای داستن یک زندگی طولانی و سالم تحت کنترل گرفتن فشار خون ضروری است و خوشبختانه در این مورد بهترین دارو همان غذایی است که می‌خورید.با مصرف این غذاهای خوشمزه فشار خونتان را پایین آورده و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش داده و وزن کم کنید.

موز

وقتی از خواص موز باخبر شوید متوجه خواهید شد که چیزی بیشتر از یک منبع فوری کربوهیدارت است. موز تاثیر بسزایی در پایین آورد فشار خونتان دارد. پتاسیم موجود در آن می‌تواند سطح الکترولیت بدن را در حالت تعادل نگه داشته و از سلامت رگهای خونیتان محافظت کرده و فعالیت سیستم گردش خونتان را بهبود بخشیده و با تقویت آنها فشار خون را کاهش دهد.

 

 

چای ترش

چای ترش خوش طعم، خوشرنگ و راهی عالی برای مقابله با فشار خون بالا و کاهش خطر سکته مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد که چای ترش نه تنها فشار خون را کاهش می‌دهد بلکه با چربی خون هم مقابله کرده و یک داروی گیاهی پیشرو مشترک برای مبارزه با بیماری‌های قلبی‌وعروقی است.

 

پرتقال

همیشه در دسترس، خوشمزه و فوق‌العاده برای سلامت شماست. اضافه کردن یک پرتقال به برنامه غذایی‌تان خیلی راحت‌تر از قورت دادن قرص‌هایی است که دکتر برای فشار خونتان تجویز کرده است. پرتقال سرشار از آتتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که باعث می‌شود هر بار به سراغ این میوه سالم بروید شانس ابتلا به فشار خون و سکته مغزی را کاهش داده به علاوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی و برخی سرطان‌های خاص را کم کنید.

 

لبو

افزایش مصرف لبو فشار خون را به سرعت پایین می‌آورد. لبو علاوه بر فیبر، ویتامین و محتوای معدنی که دارد منبعی غنی از رسوراترول( یک کاهش دهنده فشار خون ) است. فنول(نوعی آنتی‌اکسیدان ضد سرطان) موجود در میوه‌ها و سبزیجات قرمز با چربی‌های شکمی مبارزه می‌کند. کوئرستین، فلاونوئیدی است که بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا ابزاری موثر در کاهش فشار خون بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد.

 

موز

وقتی از خواص موز باخبر شوید متوجه خواهید شد که چیزی بیشتر از یک منبع فوری کربوهیدارت است. موز تاثیر بسزایی در پایین آورد فشار خونتان دارد. پتاسیم موجود در آن می‌تواند سطح الکترولیت بدن را در حالت تعادل نگه داشته و از سلامت رگهای خونیتان محافظت کرده و فعالیت سیستم گردش خونتان را بهبود بخشیده و با تقویت آنها فشار خون را کاهش دهد.

 

 

چای ترش

چای ترش خوش طعم، خوشرنگ و راهی عالی برای مقابله با فشار خون بالا و کاهش خطر سکته مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهد که چای ترش نه تنها فشار خون را کاهش می‌دهد بلکه با چربی خون هم مقابله کرده و یک داروی گیاهی پیشرو مشترک برای مبارزه با بیماری‌های قلبی‌وعروقی است.

 

پرتقال

همیشه در دسترس، خوشمزه و فوق‌العاده برای سلامت شماست. اضافه کردن یک پرتقال به برنامه غذایی‌تان خیلی راحت‌تر از قورت دادن قرص‌هایی است که دکتر برای فشار خونتان تجویز کرده است. پرتقال سرشار از آتتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که باعث می‌شود هر بار به سراغ این میوه سالم بروید شانس ابتلا به فشار خون و سکته مغزی را کاهش داده به علاوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی و برخی سرطان‌های خاص را کم کنید.

 

لبو

افزایش مصرف لبو فشار خون را به سرعت پایین می‌آورد. لبو علاوه بر فیبر، ویتامین و محتوای معدنی که دارد منبعی غنی از رسوراترول( یک کاهش دهنده فشار خون ) است. فنول(نوعی آنتی‌اکسیدان ضد سرطان) موجود در میوه‌ها و سبزیجات قرمز با چربی‌های شکمی مبارزه می‌کند. کوئرستین، فلاونوئیدی است که بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا ابزاری موثر در کاهش فشار خون بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.