انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
واکنش وزارت خارجه به عدم تمدید معافیت برای خریداران نفت ایران
معافیت‌های نفتی ایران از ۱۲ اردیبهشت اجرایی نمی‌شود
قیمت طلا، سکه و ارز در روز دوشنبه
بنزین گران می‌شود؟
پای استاندار پیشین هم به پرونده باز شد/ همسرم را بیرون کشتند و جسد را به داخل منزل انتقال دادند/ می‌گفتند برای جذب سرمایه از خانواده‌هایتان شروع کنید
پمپئو امروز پایان معافیت‌ ۸ کشور از تحریم‌های نفتی ایران را اعلام می‌کند
عملیات بازار باز مقدمه‌ای برای اصلاح نظام بانکی است/ مجلس اجازه سوء استفاده به دولت را ندهد/ معضلات نظام بانکی اجازه افزایش نرخ سود را نمی‌دهد
حقوق بازنشستگان کشوری براساس احکام جدید پرداخت می‌شود/ همسان‌سازی حقوق، مطالبه به‌حق بازنشستگان
راهکارهای مشابه اینستکس در رابطه با روسیه، عراق،‌ چین و ترکیه مطرح است/ بازار سرمایه را فعال‌تر می‌کنیم
بودجه سال ۹۸ به عنوان سند مالی ، توسط دولت اجرا می شود
"مال‌ها" باید ملزم به استفاده از کالاهای داخلی شوند
دلال‌ها مخالف احياي وزارت بازرگاني‌اند
آمار فارغ‌التحصیلان بیکار بین ۱۷ تا ۴۰ درصد است/ حذف رشته‌های بدون بازار کار با درخواست دانشگاه‌ها
رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می‌کند
چینی‌ها پای حرف خود می‌ایستند؟
موسوی‌لارگانی: حذف صفر از پول ملی مشکل معیشتی مردم را حل نمی‌کند
بازارهای «همسایه» را دریابیم
پایان باز سناریوی حذف یارانه ارزی
نماینده دادستان خطاب به مدیرموسسه مالی ولیعصر: پول سفرهای خارجی را از کجا آوردید؟
نمی‌شود سنگِ دستمزدها را بست و سگِ قیمت‌ها را رها کرد/ حداقل ۱۰ سال مستمری به قیمت امروز به بازنشستگان پرداخت کنند/ دولت باید زیان فروش شرکت‌های شستا را یکجا بپردازد
بررسی چرایی و چگونگی کاهش صفرهای پول ملی
مجلس مخالف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است
فرار از سقوط رشد اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های پنهان
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
نفت ۸۰دلاری عرضه را افزایش می‌دهد
روز تاریخی بازار سرمایه
نگرانی در خصوص افزایش تورم وجود ندارد/ اقدامات آمریکا تاثیری بر مراودات مالی و بانکی ما نخواهد داشت
فروشندگان صوری؛ قیمت‌های کذایی
یک میلیون یتیم، زن بی‌سرپرست و بیمار سرطانی در خانواده مستمری‌بگیران داریم/ بازنشستگان دیگر نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان را بخرند/ شاهد استمرار تورم دو رقمی خواهیم بود
تعیین تعداد بانک و شعب مبنای علمی ندارد/ ادغام بانک‌های نظامی پوششی برای مشکلات است/ انتقال و هدایت نقدینگی در اختیار بانک مرکزی نیست
وزیر جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت دیده است
وزیر راه: سیل بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده‌ای کشور آسیب زد
سیلی واقعیت برخیال‌پردازی ترامپ
متهم: مرجان شیخ‌الاسلام محجبه و معتقد به نظام بود/ شورای نگهبان هم صلاحیت او را تایید کرده بود/ فردی مأمور شده بود مسیر پول‌ها را پیگیری کند
نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوش‌بینم/ دغدغه‌های مخالفان قابل مدیریت است/ با سیاسی کردن موضوع لوایح چهارگانه مخالفیم
دولت به اندازه کل درآمدش، دستمزد می‌دهد/ بودجه‌ای برای ترمیم حقوق کشاورزان و روستاییان درنظر گرفته نشده/ اگر ثروت‌های دست نخورده کشور را مدیریت کنیم هیچ نیازی به زدن از حقوق کارگران نداریم
دیپلماسی اقتصادی از آزادی عمل برخوردار نیست/ تصویب FATF به نفع کشور است/ راه درمان، تصحیح محاسبات و ترسیم نقشه راه جدید است
تاثیرپذیری۱۰هزارشغل ازسیل/ آغازپرداخت بیمه بیکاری درمناطق سیل‌زده
اساس افزایش ارز پایه کالاهای اساسی کسب رانت ۵۶ تا ۶۵ هزار میلیارد تومانی است/ ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان، عدد مجعولی است/ حاشیه نشینی باعث رشد بخش غیررسمی اقتصاد می‌شود
القای کمبود محصولات کشاورزی برای بهره‌گیری از رانت واردات/ زورشان به شرکت‌های دولتی نمی‌رسد؛ صادرکنندگان بخش خصوصی را تهدید می‌کنند/ دادستانی یک‌بار برای همیشه ریشه اخلالگران بازار را بخشکاند
نان گران نشود؛ وزن چانه را کم می‌کنیم/نرخ آرد نانوایی‌های سنتی و حجیم افزایش نیافته است
گمرک از آبان‌ماه، آمار صادرات زعفران را نداده است/ شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها هستیم/ دو دوستی بازار خود را در اختیار افغانستان قرار داده‌ایم
4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی
رقابت‌پذیری پادزهر رکود بازار خودرو
قاضی: ذکر مسائل حاشیه‌ای چاره‌ساز نیست/ وکیل متهم ردیف اول: حمزه‌لو از دارایی و شرکت‌هایش برای بازگرداندن پول کشور استفاده کرد
جیب‌ خالی کارگران در سال رونق تولید!
تحریم سپاه اعلام جنگ به ایران است/ شرکت‌های اقتصادی سپاه تغییر ماهیت دهند/ نباید حضور ایران در عراق و سوریه را هزینه دانست/ آمریکا به دنبال استفاده از موقعیت ژئوپلتیک ایران است
مهمترین چالش اقتصاد ایران مقابله با تحریم‌هاست/ اینستکس توان حل همه مشکلات را ندارد/ صداقت اروپا به منافعش بستگی دارد
سد کرخه چهار سیلاب پیاپی را کنترل کرده است/ امکان فرار آب از سد وجود ندارد/ نمی‌شد زودتر دریچه‌های سد را باز کرد/ امکان شکستن سد وجود ندارد
سیل ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه را کاملا تخریب کرد/ بیشترین خسارت‌ها به گندم وارد شده/ به دلیل عملکرد بد بیمه‌ها بیشتر کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی‌کنند
بیشتر
کد خبر: 87387 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - 10:40
آیا پیش‌فروش‌های جدید خودرو قانونی است؟
با توجه به ناتوانی خودروسازان در انجام تعهدات قبلی

آیا پیش‌فروش‌های جدید خودرو قانونی است؟

در حالی‌که برخی خودروسازان نتوانسته‌اند تعهدات پیش‌فروش قبلی خود را به طور کامل انجام دهند، اما باز هم اقدام به پیش‌فروش جدید کرده‌اند. سوال این است که آیا این کار آنها قانونی است و چرا با توجه به بدعهدی خودروسازان، مردم باز هم برای پیش‌خرید خودرو ثبت‌نام می‌کنند؟

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، در این زمینه امیرحسین کاکایی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین نکته حائز اهمیت این است که اوضاع صنعت خودرو به شدت بهم ریخته است. از طرف دیگر قوانین موجود برای شرایط عادی تعریف شده و این در حالی است که شرایط فعلی حاکم بر صنعت غیرعادی بوده و خودروساز و سایرین را گرفتار کرده است.

وی افزود: پیش فروش خودروها در ظاهر منع قانونی ندارد و شرکت‌ها در شرایط شفاف شرایط خود را اعلام می‌کنند و متعهد می‌شوند که در تاریخ مشخص و با قیمت روز خودروی ثبت‌نامی را تحویل می‌دهند؛ لذا به لحاظ قانونی هیچ عملی خلاف آن صورت نمی‌گیرد. اما در حال حاضر بزرگترین معضل ما در جامعه از همین نقطه آغاز می‌شود که بسیاری از اتفاقاتی که به لحاظ اقتصادی در جامعه رخ می‌دهد، در ظاهر قانونی است اما اثرات آن موجب اختلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه این مسئله دو جنبه مختلف دارد، گفت: مسئله اول این است که پیش‌فروش خودرو غیرقانونی است یا خیر و اینکه آیا می‌توان جلوی آن را گرفت؟ اما از طرف دیگر خودروسازان نیز به سبب تعهدات مالی متعددی که دارند، نمی‌توانند از پیش‌فروش خودروهای تولیدی خود جلوگیری کنند، لذا پیش‌بینی می‌کنند که بتوانند تا سال آینده تنش‌های امسال را مدیریت کرده و در موعد مشخص به تعهدات خود عمل کنند.

کاکایی با یادآوری اینکه در سوی دیگر دولت و نهادهای نظارتی مطرح هستند، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که نهادهای نظارتی وارد عمل شده و شرایط را کنترل کنند. البته حقیقت این است که وضعیت فعلی خاص و غیرقابل پیش‌بینی بوده و هیچکس انتظار نداشت که تحریم‌ها چنین پیش روند.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع فعلی صنعت خودرو ناشی از مسائل کلان است، افزود: ضروری است که دولت به این مسئله ورود کرده و اوضاع را کنترل کند که قرار است چه اتفاقی پیش بیاید؛ یا اینکه چنانچه خودروسازان پیش‌فروش می‌کنند، آیا قادر به انجام تعهدات خود هستند یا خیر و اگر توان انجام این کار را ندارند، پس چرا نهادهای متولی مانع پیش‌فروش آنها نمی‌شوند؟

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: البته در حال حاضر دولت و مجلس چنان درگیر مسائل روزمره شده‌اند که متوجه نیستند بسیاری از موارد در آینده دردسرساز خواهد شد.

وی اظهار کرد: نباید به صورت احساسی با برنامه‌های خودروسازان برخورد کرد، بلکه باید کمک شود تا برنامه‌های خودروسازان ادامه یابد تا توان تحویل خودروهای معوق خود را پیدا کند. اما نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که آیا برای آینده می‌توانند ضمن رعایت قوانین ظرفیتی (پیش‌فروش ۲۰ تا ۳۰ درصد محصولات تولیدی) پیش‌فروش داشته باشند یا خیر.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.