انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون ما ایدئولوژی‌زده است/ مکتب انتقادی در ایران جواب نمی‌دهد/ نود و حالا خورشید به دلیل اتفاقاتی در مدیریت تلویزیون تعطیل شدند
تعطیلی «۸۷ متر» تمام می‌شود
در تمام این سال‌ها سیاست‌گذاران فرهنگی غلط تصمیم گرفتند؛ غلط برداشت کردند و غلط هم مدیریت کردند/ صفر تا صد پرونده گاندو دست سپاه بود/ فکر می‌کردم نقش همه مدیران بی‌کفایت دزد را بازی می‌کنم
«حافظ»برترین‌ها را شناخت/ پیشتازی «بانوی عمارت» و«متری شیش و نیم»
نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم
تئاتر سوژه می‌شود
این زندگی زیباست، آقا!
واقعیتی است که سریال‌های کره‌ای مخاطب دارند
ثبت آثار« مرادی کرمانی» در کمیته ملی حافظه جهانی
بدلکاران هیچ امنیت شغلی ندارند/ گفتند بدلکاری هنر نیست تا در جشنواره فجر باشد/ همچنان به دنبال برگزاری جشنواره بدلکاری در ایران هستم
هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد
درخشش تابلوی «فرشچیان» در حراج تهران
ناصر هوشمندوزیری درگذشت
روس‌ها، فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین تمدن‌های جهان می‌دانند
اصلاح فرآیند اکران در «هنر و تجربه»
در «عین شین قاف» یک نقش متفاوت بازی کرده‌ام
به‌جای صحبت از کمبودها از قلب‌ها بگوییم
تشکیل سازمان نظام صنفی، مانع دخالت برخی نهادها در کار رسانه‌ها می‌شود
بار هستی
اولیس یا یولسیز؛ مساله این نیست!
در گاندو با یک‌سری جاسوس خنگ طرفیم/ نشان دادن شیوه‌های سنتی جاسوسی نیم قرن پیش خنده‌دار است/ یک جاسوس می‌تواند در هر شغلی باشد، هنرمند، پزشک و حتی روحانی
برای اینکه به قانون بی‌احترامی نشود بهتر است شورای پروانه ساخت و نمایش را به مراکز دیگر منتقل کنیم!/ رابطه "ارتفاع پست" و "ما همه باهم هستیم" در چیست؟
۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی و پلیسی هستند/ در سینما و تلویزیون تنوع ژانر نداریم/ یک چهارم جمعیت جهان حاشینه‌نشین هستند
«گاندو» مخاطب را درگیر می‌کند
نقش متفاوتی در سریال «گاندو» دارم
کار با مهران مدیری را دوست داشتم
افتخار می‌کنم با جمشید مشایخی۳ فیلم کار کردم
کبودی‌های برزخ
جاه‌طلبی در رأس برنامه‌های آمریکایی‌هاست
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
نویسنده موعظه‌گر نیست
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
برگرد به عقب
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
بیشتر
کد خبر: 87415 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - 11:02
نرگس آبیار: فیلمم را برای رنج مردم سیستان و بلوچستان ساختم

نرگس آبیار: فیلمم را برای رنج مردم سیستان و بلوچستان ساختم

نرگس آبیار با طرح این درخواست که در نقدهای فیلم «شبی که ماه کامل شد» از نام ریگی استفاده نشود، گفت: من در این فیلم قصد پرداختن به نیروهای امنیتی ایران را نداشتم بلکه فیلم را بخاطر رنجی که مردم سیستان و بلوچستان از افراطی گری دینی می‌برند، ساخته‌ام.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار شامگاه یکشنبه، ۱۴ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و فیلمی عاشقانه براساس واقعیت و زندگی برادران ریگی رضایت جمع زیادی از منتقدان و اهالی رسانه را جلب کرد.

این فیلمساز در نشست پرسش و پاسخ فیلم که دقایقی پس از بامداد دوشنبه آغاز شد، درباره تغییر در فضای کاری خودش گفت: موضوع این فیلم سال‌ها قبل مرا درگیر کرده بود و اخبارش را دنبال می‌کردم. سال گذشته از طرف یک نفر این فیلم پیشنهاد شد و چون داستان نگاه زنانهای داشت، برایم جذاب بود و پس از آن تصمیم گرفتم فیلم را بسازم.

او افزود: من سه سال پیش آدم دیگری بودم و دوست داشتم "نفس" را بسازم ولی الان حالم تغییر کرده، هرچند باز هم فیلمی با نگاه زنانه ساختم.‌

او درباره طولانی بودن فیلم هم گفت: اینکه جا بیندازیم فیلم حتماً ۹۰ دقیقه باشد خوب نیست چون نمی‌توان سیر اتفاقات را برای یک کاراکتر در این مدت نشان داد. ضمن اینکه موضوع من دستگیری عبدالمالک ریگی نبوده و می‌خواستم از نگاه نقش اصلی فیلم، به ماجرای رادیکالیسم دینی نگاه کنم و بگویم حتی عشق هم می‌تواند قربانی شود. من سعی کردم محافظه کارانه عمل نکنم.

آبیار ادامه‌داد: از یازده سپتامبر به بعد شاهد رشد این نوع تفکر بویژه در منطقه خودمان بودیم و من این فیلم را بخاطر رنجی که مردم سیستان و بلوچستان از افراطی گری دینی می‌برند ساختم. آنها دوست داشتند فیلمی ساخته شود که از این ماجراها جدا شوند و حتی طایفه ریگی سابقه در مبارزه با استعمار داشته است. من خواهش می‌کنم در نقدهایتان از نام ریگی استفاده نکنید چون عبدالمجید یک نفر بود و ریگی یک طایفه که من برایشان احترام زیادی قائلم.‌

وی همچنین درباره حضور کم نیروهای ایرانی گفت: ما نیروهای امنیتی ایرانی را زیاد نداشتیم چون موضوع ما اصلاً این نبود بلکه داستانی عاشقانه داشتیم.

در این باره محمدحسین قاسمی هم گفت: یکی از مشکلات ما همین بود که سنگ اندازی شد و هر روز جایی ما را می‌خواستند چون می‌گفتند، موفقیت‌های نیروهای ایرانی به درستی نشان داده نشده در حالی که موضوع ما پرداختن به این مسئله نبود.‌

او اضافه کرد: این فیلم سختی‌های خودش را داشت و از مردم سیستان و بلوچستان برای همراهی شأن خیلی تشکر می‌کنم. در خارج از تهران امکانات چندانی نیست و امیدوارم تجهیز شود اما بیشترین سختی ما در پاکستان بود که بروکراسی عجیبی دارد و دولت شان همکاری زیادی نداشت. بعد از مدتی هم به انتخابات پاکستان رسیدیم و گفتند باید کشور را ترک کنیم و بقیه را در بنگلادش فیلمبرداری کردیم.

وی درباره سرمایه فیلم و نقش محمد امامی توضیح داد: صددرصد کار سرمایه شخصی بوده و سفارش کسی نیست. ولی گله مندی هایی وجود دارد که در جشن سینما فعلاً بازگو نمی‌کنم. با این حال تاکید می‌کنم صد در صد فیلم محصول مؤسسه "هفت هنر" است که بخشی از سرمایه توسط خودم و بخشی توسط دوستی در سیستان تأمین شده است.

آبیار هم در بخشی دیگر گفت: فیلمسازی خیلی کار سختی است و بعضی وقت‌ها منتقدان خیلی بی رحم برخورد می‌کنند. من فیلم ارزشی نمی‌سازم اما شاید بتوان تعریف دقیق‌تری از آن بعدها ارائه داد.

هوتن شکیبا هم در این نشست بیان کرد: نقش (عبدالحمید ریگی) سختی زیادی داشت و خانم آبیار خیلی کمک کرد. اگر بگویم به این فکر نمی‌کنم که در جشنواره جایزه بگیرم دروغ گفته ام اما سعی می‌کنم زیاد فکر نکنم تا «تو ذوقم» نخورد.
شبنم مقدمی هم که پس از دیدن فیلم منقلب بود، درباره نقش خود گفت: اولین بار بود فیلم را دیدم و تصویر خودم برای خودم عجیب بود و تحت تأثیر مادرانگی نقش قرار گرفتهام. وقتی داشتم می‌دیدم قلب خودم داشت کنده می‌شد و امیدوارم نقشم خوب ایفا شده باشد.

فرشته صدر عرفایی هم که نقش مادر ریگی را ایفا کرده بود و در دقایق اولیه فیلم به سختی شناخته می‌شد، گفت: بخش زیادی از نقش را مدیون هوشمندی خانم آبیار هستم و آقای امیدواری که با طراحی گریم عالی به من کمک کرد و نیز امین میری که در لهجه کمک کرد. من نتیجه کار را نتیجه زحمات آبیار می‌دانم.‌

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.