انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کمبود دارویی در مناطق سیل‌زده نداریم/ بیشترین نگرانی، پس زدگی فاضلاب است
سفره‌های آب زیرزمینی هنوز تشنه‌اند
افسردگی، گرایش جوانان را به اعتیاد بالا می‌برد
کاهش جمعیت با افزایش سن ازدواج
نمی‌شود سنگِ دستمزدها را بست و سگِ قیمت‌ها را رها کرد/ حداقل ۱۰ سال مستمری به قیمت امروز به بازنشستگان پرداخت کنند/ دولت باید زیان فروش شرکت‌های شستا را یکجا بپردازد
نصب سردیس ۲۶ هنرمند در خیابان‌های تهران+ آدرس
احتمال وقوع فاجعه دروازه قرآن شیراز در اتوبان امام علی/ وقوع سیلاب در اتوبان‌های شمالی_جنوبی محتمل است/تونل‌های زیر اتوبان‌های تهران‌ پاسخگوی دبی سیلاب‌های شدید نیستند
بروز مخاطرات تنفسی در مناطق سیل‌زده با خشک شدن گِل‌ها / خطر شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی در پی گرم شدن هوا
هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب آذربایجان غربی/ تعطیلی مدارس در نوبت صبح
خبر خوش سردار اشتری؛ بخشیدگی و کسرخدمت سربازان مبتکر و نوآور برتر
هشدار نسبت به خطر بروز "سالک" در مناطق سیل‌زده
شهرفروشی خسارت سیل را افزایش داد
رنج روستاییان از سیلیِ سیل/ مسئولان به سراغ‌مان نیامدند/ با کنسرو و آب‌معدنی خسارت‌های ما جبران نمی‌شود
در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان سیل‌زده در آزمون کارشناسی ارشد منتفی است
جزییات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در خوزستان
لزوم تحویل سریع غذا به سیل‌زدگان/روستاهای مجاور کانون ریزگردها در خطر افزایش دبی کانال آبرسانی
حقوق نسل‌های آینده را تاراج کرده‌ایم
حجم آب سدهای خوزستان به ۱۸ میلیارد مترمکعب رسیده است/ سیلاب‌ها برای بخشی از محیط‌زیست مفید بود/ پیک سیل را گذرانده‌ایم
آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری/ انتشار نام رسانه‌ها در سامانه شفافیت
۳ نوبته شدن امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده + جزییات
هفته‌آينده؛ سامانه بارشي جديد در جنوب
یک میلیون یتیم، زن بی‌سرپرست و بیمار سرطانی در خانواده مستمری‌بگیران داریم/ بازنشستگان دیگر نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان را بخرند/ شاهد استمرار تورم دو رقمی خواهیم بود
"انتشار فیلم‌های خصوصی" جزو بیشترین جرائم اینترنتی/ بانک‌ها تا ۴۰ روز دیگر مکلف به ارائه رمز یکبار مصرف به کاربران هستند
زیاد شدن حشرات در اطراف اردوگاه‌های سیل زدگان
شهرداران بودجه خرید پمپ ندارند/ فاضلاب به خانه‌ اهوازی‌ها سرازیر شده است/ مردم علاوه بر سیل‌بند، فاضلاب‌بند هم می‌سازند/ تا امروز بیماری شایعی گزارش نشده است
ضرورت ارتقای تاب‌آوری در بحران‌ها
زمان برگزاری آزمون ارشد به تعویق افتاد
جزییات پیامک اشتباهی واریز «بسته حمایتی» به مددجویان/به مناطق سیل‌زده آب معدنی نفرستید
۲۵۰ روستا در خوزستان زیر آب هستند/ ورود آب به اهواز منتفی است
آخرین اخبار از سیل خوزستان/ سرریز کرخه و دز به سمت اهواز
مناطق سیل‌زده نیازمند اقدامات عملیاتی هستند/ با بازدید‌های بی‌ثمر فقط وقت مسئولان استان گرفته می‌شود
میزان افزایش حقوق «زیر حداقلی بگیران» / آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
حمایت اقتصادی از تمامی سیل‌زدگان
حمایت اقتصادی از تمامی سیل‌زدگان
قانون هست؛ به قانون عمل نمی کنند
سد کرخه چهار سیلاب پیاپی را کنترل کرده است/ امکان فرار آب از سد وجود ندارد/ نمی‌شد زودتر دریچه‌های سد را باز کرد/ امکان شکستن سد وجود ندارد
سیل ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه را کاملا تخریب کرد/ بیشترین خسارت‌ها به گندم وارد شده/ به دلیل عملکرد بد بیمه‌ها بیشتر کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی‌کنند
دپوی داروهای "خاص" و "کمیاب" بیماران مناطق سیل‌زده تا پایان خرداد
اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی ۹۸/رشد ۸ درصدی تعرفه ویزیت پزشکان
خروش سیل در ایران و امواج رسانه‌ای
جامعه «ضد تشکل» دربحران‌ها، فاقد آمادگی است
سیلاب کرخه در هزار سال اخیر بی‌سابقه است/ فرسایش خاک در ایران پنج برابر جهان است/ تالاب‌های خوزستان احیا شده‌اند/ امکان برآورد تخمینی خسارت تا یک ماه دیگر وجود ندارد/ مدیریت بحران در کشور نمره مردودی می‌گیرد
آغاز پرداخت وام بلاعوض معیشتی در لرستان/ انتقال برخی روستاها با تمام سکنه به محلی دیگر/ اجازه احداث مسکن‌های جدید در حریم رودخانه‌ها را نمی‌دهیم
هشدار نسبت به فروریختن مدارس سیل‌زده/ هیچ‌کس نباید وارد مدارس شود/ ارائه وام کم‌بهره به سیل‌زدگان فرهنگی
فوت ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر در ده ماهه سال ۹۷ بر اثر تصادف
اعلام استان‌های پربارش/ خیزش گرد و خاک در جنوب شرق ایران
سیل امان خوزستان را برید
جلوی سیل بی‌اعتمادی گرفته شود
رقابت برای کمک به سیل‌زدگان را به فال نیک بگیریم/ تاکنون هیچ‌ کمک نقدی به سیل‌زدگان ایلام داده نشده است/توزیع بسته‌های غدایی یک ماهه بین مردم
نگذاریم بحران ما را مدیریت کند/ پیش‌بینی ادامه بارندگی‌ها تا خرداد ماه/ آب درحال نزدیک شدن به باند فرودگاه سنندج است/ ۶ سد کردستان سرریز شد
بیشتر
کد خبر: 87427 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - 12:16
ابهامات سبد حمایتی همچنان ادامه دارد

ابهامات سبد حمایتی همچنان ادامه دارد

آرمان-آیدین پورخامنه: چند ماهی است که دولت به وعده بسته‌های حمایتی خود عمل می‌کند و گروه                        گروه به مردم بسته‌های حمایتی را در قالب ۲۰۰ هزار تومانی که به کارت‌های بانکی سرپرست خانواده آنها ریخته می‌شود، پرداخت می‌کند. این در حالی است که از نظر بسیاری از جامعه‌شناسان چنین رفتاری از سمت دولت تاثیرهای نامطلوبی بر جامعه خواهد داشت. رفتاری که به بسته‌حمایتی محدود نیست و در قالب وام ازدواج و یارانه هم شاهد آن هستیم. از آبان‌ماه سال جاری بود که دولت توزیع بسته حمایتی را در دستور کار قرار داد که بتواند بخشی از آسیب‌های ناشی از افزایش تورم و قیمت کالاها در بازار که عمدتاً از جریان نوسان بازار ارز در سال جاری ایجاد شده بود را ترمیم کند. بر این اساس بسته حمایتی را در قالب نقدی و کالایی تدوین و به مرحله اجرا در آمد؛ به طوری که اقشار کم‌درآمد و خانوارهای هدف از جمله آنهایی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند مشمول سبد کالایی شدند و از سوی دیگر قرار شد کارکنان دولت در قالب «جبرانی» تحت پوشش بسته قرار گیرند؛ به‌گونه‌ای که کارکنانی که حقوق ماهانه آنها کمتر از سه میلیون تومان است، در سه مرحله و هر بار ۲۰۰ هزار تومان به حساب‌شان واریز شود.

بعد از گذشته دو هفته از توزیع سبد حمایتی میان بیمه شدگان تامین اجتماعی، هنوز بسیاری از افراد سبد را دریافت نکرده و به اعتراض آنان نیز رسیدگی نشده است.

مهرنوشت: گلایه‌های توزیع سبد حمایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی بدون پاسخ منطقی مسئولان وزارت رفاه، همچنان ادامه دارد. به‌طوری‌که در روزهای اخیر شاهد سیل گسترده اعتراضات بیمه شدگان مشمول این سبد، از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری هستیم. این در حالی است که بیش از دو هفته از زمان توزیع سبد حمایتی گذشته است. در همین ارتباط، تماس‌هایی نیز از سوی بیمه شدگان مشمول سبد حمایتی داشته‌ایم که نسبت به نحوه اطلاع رسانی توزیع سبد حمایتی، به شدت گلایه مند بوده اند. یکی از همین افراد عنوان داشته که دوستان و همکارانش که در یک ردیف شغلی قرار دارند، این سبد را دریافت کرده اند. اما، او مشمول نشده است. اختلال در نحوه اطلاع رسانی، بیشترین محل اعتراض و گلایه بیمه شدگان تامین اجتماعی است. افرادی که هنوز نتوانسته اند سبد حمایتی را دریافت کنند، خود را مشمول این سبد می‌دانند و معتقدند که وزارت رفاه می‌بایست به صورت صریح و شفاف، روند توزیع سبد حمایتی و مشمولان دریافت این سبد را اعلام کند.

نگرانی درمیان بیمه شدگان تامین اجتماعی

با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، این نگرانی در بین افراد مشمول که تاکنون این سبد را دریافت نکرده اند، بروز کرده که دیگر نخواهند توانست این سبد را دریافت کنند. در حالی که وزارت رفاه وعده داده است توزیع سبد حمایتی در چند نوبت انجام خواهد شد.در همین حال، مسئولان وزارت رفاه در پاسخ به شبهاتی که در زمینه توزیع سبد حمایتی ایجاد شده است، فقط وعده داده اند که اعتراض مشمولان رسیدگی خواهد شد و به این صورت، زمان از دست می‌رود. در حالی که افراد مشمول از اقشار محروم و نیازمند جامعه هستند که همین سبد حمایتی هر چند اندک، می‌تواند برای مشکلات اقتصادی آنها مرهمی باشد.دو سامانه #۸*۱۴۲* و#۸*۱۴۲۰* و شماره تماس ۱۴۲۰ از هفته گذشته از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام شد و از خانواده‌هایی که سبد را دریافت نکرده اند خواسته شد تا با مراجعه به این دو سامانه و وارد کردن کد ملی، اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.اما متاسفانه در روزهای اول به‌دلیل تعداد زیاد معترضان این سامانه‌ها با اختلال همراه بود که بعد از گذشت چند روز و گسترده شدن ظرفیت آنها کمی از مشکلات کم شد اما هنوز شفاف سازی برای بسیاری از مردم انجام نشده چرا که بعد از ۱۵ روز هنوز نمی‌دانند که چرا سبد به آنها تعلق نگرفته و یا اینکه آیا می‌توانند بالاخره سبد را دریافت کنند یا خیر و زمان آن چه هنگامی است.

پالایش هنوز به اتمام نرسیده است

رحیم اردلان معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در مورد مشکلات سامانه پاسخگویی گفت: سامانه‌ها برای ثبت اعتراضات بیمه شدگانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان می‌گیرند اما سبد حمایتی به آنها تعلق نگرفته همچنان فعال است و به تازگی ظرفیت پاسخگویی بیشتری برای آن در نظر گرفته‌ایم تا بیمه شدگان با مراجعه به این سامانه با مشکلی مواجه نشوند.وی افزود: تصمیم گیری نهایی با اینکه به معترضان سبد حمایتی تعلق می‌گیرد یا خیر با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و ما فقط عملیات پالایش تماسهای افرادی که سبد را دریافت نکرده و در سامانه اعتراض خود را ثبت کرده اند را بر عهده داریم.معاون سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده سبد حمایتی را دریافت کرده اند، گفت:در نهایت هر تصمیمی که وزارت رفاه بگیرد ما اجرایی خواهیم کرد و اگر اعتبار تعلق گرفت ما در کمترین زمان سبد را به بیمه شدگان اختصاص می‌دهیم.در حالی که احد رستمی مدیرکل رفاهی وزارت تعان کار ورفاه اجتماعی مهلت ۱۰ روزه را برای ثبت اعتراضات اعلام کرده بود اما هیچ یک از مسئولان این وزارتخانه در مورد نحوه رسیدگی به اعتراضات و اینکه به این افراد سبد تعلق می‌گیرد شفاف سازی نکرده اند. به نظر می‌رسد مسئولان دولت و وزارت رفاه، می‌بایست تدبیری بیاندیشند و اقدام ضرب الاجلی انجام دهند تا روند نارضایتی‌ها فروکش کند. به ویژه اینکه در ماه پایانی سال، هزینه‌های زندگی به یکباره افزایش می‌یابد و در نتیجه مشکلات مردم دو چندان می‌شود. صرف وعده دادن برای حل مشکلات روند توزیع سبد حمایتی برای افراد مشمول، نمی‌تواند دردی را درمان کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.