انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
هندوانه از فواید تا عوارض
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تغذیه مناسب برای کودکان
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
همه خواص تره‌فرنگی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
آشنایی با سبزیجات کم قند
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
غذاهایی برای پوست
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
فواید تغذیه‌ای خرما
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
ناشتایی‌های ممنوعه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
مواد غذایی مضر برای مغز
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بیشتر
کد خبر: 87434 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - 12:44
همه خواص فلفل دلمه‌ای

همه خواص فلفل دلمه‌ای

آرمان-خواص فلفل دلمه‌ای عبارتنداز: حفظ سلامت چشم، تقویت سیستم‌ایمنی بدن، تامین موادمغذی برای جنین، کمک به کاهش وزن، کمک به سلامت دستگاه گوارشی و ضدالتهاب. البته فلفل دلمه‌ای فواید دیگری هم دارد، مانند مبارزه با سرطان، کمک به سیستم عصبی، کاهش سرعت فرایند پیری، کمک به سلامت دستگاه تنفسی و کمک به حفظ جریان مناسب خون. سایر خواص فلفل دلمه‌ای را هم در ادامه می‌خوانید:

کمک به گوارش

عملکرد نامناسب دستگاه گوارشی منجر به اسهال، حالت تهوع، استفراغ و ناراحتی‌های دیگری می‌شود که بسیار رنج‌آور هستند و آب بدن را هم خشک می‌کنند. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند فلفل دلمه‌ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، چون نیاسین فراوانی دارد. نیاسین یا همان ویتامین B3 برای تقویت سیستم گوارش ضروری است. هضم درست غذا باعث می‌شود بدن، مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر موادمغذی را که همیشه مصرف می‌کنید، جذب کند.

ضدالتهاب

التهاب در بدن اگر به‌موقع درمان نشود، ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناکی بشود. متخصصان تغذیه افراد را به مصرف غذاهایی ترغیب می‌کنند که خواص ضدالتهابی دارند؛ یکی از این موادغذایی، فلفل دلمه‌ای است. مطالعات حاکی از آن هستند که مصرف فلفل دلمه‌ای نارنجی و قرمز می‌تواند از التهاب مفصل‌ها و عضله‌ها جلوگیری کند. علاوه‌براین، موادمغذی موجود در سبزیجات می‌توانند عوامل مربوط به حساسیت‌های فصلی را هم از بین ببرند.

مفید برای سیستم عصبی

سیستم عصبی برای انجام فعالیت‌های مختلف به مغز پیغام می‌دهد. اخیرا مطالعه‌ای نشان داده که موادمغذی موجود در فلفل دلمه‌ای، تأثیرات مثبتی بر سلامت روان و توانایی‌های شناختی انسان دارند. اما برای یافتن تاثیرات پتاسیم و منیزیم بر بیماری‌های روانی مزمن همچون زوال عقل، شواهد بیشتری لازم است.

 

کمک به جریان خون

جریان خون مناسب به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. متخصصان تغذیه می‌گویند از خواص فلفل دلمه‌ای این است که به گردش خون مناسب کمک می‌کند، چون سرشار از فسفر است. این ترکیب به تقویت رگ‌های خونی کمک می‌کند. علاوه‌براین، گردش خون مناسب، از انعقاد خون و خطر ابتلا به سکته یا حمله قلبی هم جلوگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.