انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اخلاق
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مهارت‌هایی برای استفاده بهتر از زمان
چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت فرزندان
مسئولیت‌هایی بر دوش کودکان
رفتارهایی که اعتماد‌به‌نفس کودک را خدشه‌دار می‌کند
پیشرفت و رسیدن به هدف
این کارها را کنار بگذارید
انسان‌های شاد چه خصوصیاتی دارند؟
راه‌هایی برای غلبه بر شکست
بهبود کیفیت در زندگی
موانع رسیدن به موفقیت
چطور کارهای همزمان‌ را مدیریت کنیم؟
چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟
چگونه به هدفمان برسیم
توانایی کنار آمدن با مشکلات
نکاتی برای زندگی بهتر
چچرا در برنامه‌ریزی‌ها شكست می‌خوریم؟
نکاتی درباه تردید در تصمیم گیری
کودکی شاد تربیت کنیم
روش‌های موثر برای کنترل عصبانیت
نگاه مثبت داشته باشید
چرا باید خودتان را تشویق نمایید؟
با افراد عصبانی چگونه رفتار کنیم
چگونه شادتر باشیم
راه‌های رسیدن به موفقیت
چه چیزی‌هایی مانع موفقیت‌مان می‌شوند؟
رابطه اعتماد به نفس و موفقیت
چطور به همه کارهایمان برسیم؟
چگونه استرس را مدیریت کنیم؟
نکاتی که خوشبختی را از بین می‌برد
عصبانیت را شكست دهیم
توانایی کنار آمدن با مشکلات
چگونه به اهداف خود برسیم
طرز فکرمان را بهتر کنیم
مساله کمبود اعتماد به نفس
اهمیت صداقت در زندگی
تفکر منطقی و مثبت اندیشی
چگونه یک زندگی آرام داشته باشیم
نگرش و طرز فکرمان را بهتر کنیم
چرا به هدف‌های خود نمی‌رسیم؟
تاثیر شگرف مثبت اندیشی در موفقیت
خوشبختی چگونه به دست می آید؟
شاد بودن در روزهای سخت
مشکلی به نام کمبود وقت
زمزمه‌های منفی را متوقف کنید
فراموش کردن رویداد‌های ناگوار
مفهوم شادی در زندگی
تشویق فرزندان به تصمیم‌گیری
پیگیری و پیشبرد اهداف
از زمان، بهتراستفاده کنیم
بیشتر
کد خبر: 87488 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - 12:34
احساس بهتر نسبت به زندگی

احساس بهتر نسبت به زندگی

آرمان- ناامیدی‌ می‌تواند به راحتی حال هر کسی را بد کند. با این حال همیشه باید به یاد داشته باشید که شما تحت کنترل تصمیم‌های خود هستید به شخصیت و به زندگی خود احترام بگذارید. گاهی اوقات تغییر دادن دیدگاه، همان چیزی است که شما نیاز دارید تا نسبت به خود و زندگی‌تان احساس بهتری داشته باشید.

برای ایجاد حس خوشبختی همیشه باید ویژگی‌های مثبت خود را یادآوری کنیم. فراموش کردن یا نادیده گرفتن ویژگی‌های مثبت و خوبی که لیاقت‌شان را دارید، بسیار آسان است. آیا شما فردی مثبت‌نگر هستید؟ آیا فردی دلسوز هستید؟

داشتن حس خوشبختی در زندگی، ابتدا با داشتن احساس خوب نسبت به خودتان شروع می‌شود؛ اگرچه تمرکز کردن روی جنبه‌های منفی به جای ویژگی‌های مثبت، بسیار آسان‌تر است. به طور آزمایشی ۲۴ ساعت رفتارتان با خودتان را تحت نظر بگیرید. در طول روز فهرستی از زمان‌هایی که با خودتان حرف زده‌اید، تهیه کنید. در پایان روز به حرف‌های منفی که به خودتان زده‌اید، نگاهی بیندازید. فهرست دیگری تهیه کنید و آن عبارت‌های منفی را به روشی مثبت و صادقانه بنویسید.

حتما برای رشد و آموزش خود وقت بگذارید. زندگی چالش‌برانگیز است و آموزش و رشدتان می‌تواند به شما انگیزه بدهد که با دیگران مهربان‌تر باشید. رفتار ما با خودمان، معمولا انعکاس همان رفتاری است که با دیگران داریم. از خودتان شروع کنید، هر روز تمرین کنید که با خودتان مهربان باشید و طبیعی است که این محبت به دیگران نیز برسد.

شما باید حس کنید که در تلاش برای مهربان بودن هستید و باید برای این امر اهدافی تعیین کرده و به آنها عمل کنید. سپس در پایان روز بررسی کنید که این رفتار‌ها چه تاثیری در شما داشته‌اند. آیا از مهربان بودن با دیگران احساس رضایت دارید و فکر می‌کنید که فرد بهتری شده‌اید؟

یکی از مواردی که می‌تواند باعث شود در مورد خودتان احساس رضایت کنید، این است که انتظارات واقعگرایانه داشته باشید. هر فردی ممکن است در طول زندگی‌اش با چالش‌هایی روبه‌رو شود، احساس ناامیدی کند یا اشتباه‌هایی مرتکب شود. شما باید قبول کنید که این موارد هم بخشی از زندگی هستند، خودتان را آن‌طور که هستید بپذیرید و انتظار‌های معقولی داشته باشید تا در مورد خودتان و زندگی‌تان حس بهتری داشته باشید.

شغلی که شما دارید، تاثیر زیادی روی شخصیت و زندگی‌تان دارد. سعی کنید نکاتی را که واقعا دوست دارید یادداشت کنید و سعی کنید بین آنها و وظایف شغلی یک تعادل ایجاد کنید؛ چرا که این تعادل باعث خواهد شد تا در مورد خودتان و زندگی‌تان حس بهتری داشته باشید.

در هر موقعیتی، سعی کنید تمام تلاش‌تان را انجام دهید. ولی به این مورد هم دقت کنید که همیشه قرار نیست تلاش شما منجر به بهترین نتیجه شود. پس مساله‌ای که مهم است این است که بدانید شما همه تلاشتان را انجام داده‌اید و دیگر مهم نیست که این تلاش بهترین نتیجه ممکن را در پی داشته است یا خیر. برای مثال فرض کنید که شما قرار بود در محل کارتان در مورد یک موضوعی سخنرانی کنید ولی همان روز به شدت سرما خوردید و سخنرانی آن‌طور که باید خوب پیش نرفت. در این حالت باید از خودتان سوال کنید که آیا با وجود سرماخوردگی و مشکلات پیش آمده، همه تلاشتان را برای ارائه یک سخنرانی خوب کرده‌اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت باشد پس دیگر خودتان را بابت این موضوع سرزنش نکنید.البته صحبت کردن در مورد این کار بسیار راحت‌تر از انجام دادن آن است. ولی اگر واقع‌گرایانه به موضوع نگاه کردید و با خودتان در مورد میزان تلاش‌تان صادق بودید، پس دیگر نباید نگران نتیجه باشید. مثلا در مورد شرایط قبلی که به آن اشاره کردیم، باید قبول کنید که ارتقای شغلی شما فقط وابسته به یک سخنرانی نیست و به عملکرد کلی‌تان در تمامی جنبه‌ها بستگی دارد. پس نباید به خاطر اینکه در یک سخنرانی خوب نبوده‌اید، خودتان را سرزنش کنید.

به هر حال ممکن است همه ما هر از گاهی در زندگی به هدفی که داریم نرسیم یا در کاری شکست بخوریم. ولی به جای آنکه مدام به آن شکست فکر کنید، جنبه‌های مثبتش را ببینید و از آن درس بگیرید. برای مثال شما در یک مصاحبه استخدامی شرکت کرده‌اید ولی در نهایت پذیرفته نشده‌اید. به جای اینکه به دلیل به دست نیاوردن شغل ناراحت شوید، سعی کنید اشتباهاتی را که در مصاحبه کرده‌اید پیدا و در مصاحبه‌های بعدی رفع کنید.همیشه سعی کنید مواردی را که در رسیدن به آنها شکست خورده‌اید، یادداشت کنید تا بتوانید دلایل این شکست را پیدا کرده و از آنها درس بگیرید.

یکی از مواردی که باعث می‌شود رفتار خوبی داشته باشید، این است که قدر داشته‌های زندگی‌تان و حتی چالش‌های آن را بدانید. شما می‌توانید فهرستی از ۱۰ موردی را تهیه کنید که بابت آنها احساس رضایت می‌کنید و سپاسگزار هستید. سپس هر زمان که حس کردید انگیزه کافی ندارید، این ۱۰ مورد را به یاد بیاورید. این فهرست را همیشه در دسترس نگه دارید تا بتوانید در مواقع نیاز سریع سراغشان بروید.

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث می‌شود در مورد خودتان و زندگی‌تان احساس خوشبختی داشته باشید، این است که بدانید شما و زندگی مدام در جریان و در حال پیشرفت هستید. تا زمانی که حس کنید پیشرفت می‌کنید، در مسیر درستی حرکت می‌کنید. این پیشرفت همچنین باید به شما انگیزه کافی بدهد و باعث شود احساس رضایت کنید. شما می‌توانید این جمله را که «پیشرفت مهم است نه بی‌نقص بودن» چندین بار در طول روز تکرار کنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.