انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
بیشتر
کد خبر: 87491 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - 12:43
غذاهای حاوی منیزیم

غذاهای حاوی منیزیم

آرمان- منیزیم ماده معدنی بسیار مهمی است. این ماده در هزاران واکنش شیمیایی در بدن دخالت دارد و به حفظ سلامت کمک می‌کند اما بسیاری از افراد به اندازه توصیه شده در روز یعنی ۴۰۰ میلی گرم مصرف نمی‌کنند. برای دست‌یافتن به این مقدار باید غذاهای حاوی منیزیم را بشناسید و آنها را بیشتر مصرف کنید. در ادامه غذاهای حاوی منیزیم که منابع مهم این ماده مهم معدنی هستند،معرفی می‌شوند.

سبزیجات برگ پهن

سبزیجات حاوی مقادیر بالای منیزیم از جمله کیل، اسفناج، برگ چغندر، برگ خردل و.. هستند. به‌عنوان مثال یک پیمانه اسفناج پخته ۱۵۷ میلی‌گرم منیزیم دارد یعنی ۳۹ نیاز روزانه. علاوه بر این آنها منبع عالی چندین ماده مغذی از جمله آهن، منگنز و ویتامین‌های A، C و K هستند. سبزیجات برگ پهن حاوی بسیاری از ترکیبات مفید گیاهی نیز هستند که از سلول‌های شما در برابر صدمه محافظت می‌کند و ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد.

آجیل یا مغزهای خوراکی

آجیل‌ها خوشمزه و مغذی هستند. انواع آجیل به‌خصوص آنهایی که جزو غذاهای با منیزیم بالا هستند شامل بادام، بادام هندی و آجیل برزیلی می‌شوند. به‌عنوان مثال یک وعده ۲۸ گرمی از بادام هندی حاوی ۸۲ میلی‌گرم منیزیم یا ۲۰ درصد میزان توصیه شده روزانه است. اکثر آجیل‌ها منابع خوب فیبر و چربی غیر اشباع هستند و سطح قند خون و کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می‌بخشند.

آووکادو

آووکادو یک میوه مغذی پرخاصیت و یک منبع خوشمزه از غذاهای حاوی منیزیم است. یک آووکادوی متوسط ۵۸ میلی‌گرم منیزیم دارد که ۱۵ درصد میزان توصیه شده روزانه است. آووکادوها سرشار از پتاسیم، ویتامین B و ویتامین K هستند. و برخلاف سایر میوه‌ها سرشار از چربی هستند به‌خصوص که چربی آنها اشباع نشده و برای سلامت قلب مفید است.علاوه بر این آووکادو منبع عالی فیبر است. در حقیقت ۱۳ تا از ۱۷ گرم کربوهیدرات موجود در یک آووکادو از نوع فیبر است که از این لحاظ یک میوه با کربوهیدراتهای هضم شونده پایین است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن آووکادو به کاهش التهاب کمک می‌کند، سطح کلسترول را بهبود می‌دهند و باعث افزایش سیری پس از خوردن غذا می‌شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ جزو غذاهای با منیزیم بالا و سالم است. این ماده سرشار از منیزیم است چون ۶۴ میلی گرم منیزیم در ۱ اونس(۲۸ گرم) دارد که ۱۶ درصد مصرف روزانه را تامین می‌کند. شکلات تلخ همچنین حاوی آهن بالا، مس و منگنز نیز هست و حاوی فیبر پروبیوتیک است که باکتریهای مفید روده را تغذیه می‌کند.علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی دارد. اینها مواد غذایی مفیدی هستند که رادیکال‌های آزاد را که ملکول‌های مخربی هستند و می‌توانند به سلول‌های بدن صدمه‌زده و منجر به بیماری شوند خنثی می‌کنند. شکلات تلخ به‌خصوص برای سلامت قلب مفید است چون حاوی فلاونول‌هاست که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مفیدی هستند که از اکسیده‌شدن کلسترول بد خون و چسبیدن آن به سلول‌های دیواره عروق جلوگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.