انتخاب تاریخ:   /  /
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
بیشتر
کد خبر: 87510 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - 12:01
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل

آرمان- زنجبیل یکی از قدیمی‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان است. این مزایای بهداشتی به‌خوبی شناخته‌شده شامل توانایی این ماده غذایی در تقویت سلامت استخوان، تقویت سیستم ایمنی، افزایش اشتها، جلوگیری از انواع مختلف سرطان، بهبود شرایط تنفسی، کمک به فرایند گوارش، از بین بردن علائم بیماری آرتریت، کاهش گازهای اضافی روده، افزایش میل و فعالیت جنسی و تسکین درد ناشی از اختلالات قاعدگی، تهوع و آنفلوآنزا است. در ادامه به معرفی جامع این خواص خواهیم پرداخت.

درمان اسهال

زنجبیل از زمان‌های قدیم برای درمان اسهال استفاده‌شده است و اخیرا توسط محققان ثابت‌شده است که درواقع به این امر کمک می‌کند، زیرا باعث جلوگیری از ایجاد اسپاسم معده و نفخ می‌شود که به اسهال و تحریک اسهال کمک می‌کند.

کاهش تهوع

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که خواص زنجبیل در درمان تهوع ناشی از بارداری، بیماری مسافران و شیمی‌درمانی کمک می‌کند. جذب سریع و تنظیم سریع کارکردهای بدن و درمان تهوع بدون عوارض جانبی داروهای مدرن از اثرات این ماده غذایی است.

ضد سموم و ضدعفونی کننده

زنجبیل در افزایش تعریق مفید است. عرق کردن نه‌تنها منافذ را پاک می‌کند،بدن شما را در از بین بردن سموم کمک می‌کند بلکه تحقیقات نیز نشان داده است که عرق شامل یک ترکیب ضد میکروب، به نام درم سایدین است. این ترکیب دارای ارتباط مثبتی با کاهش عفونت‌های باکتریایی و ویروسی در فردی است که به‌طور مرتب عرق کرده است، زیرا می‌تواند سطحی روی پوست ایجاد کند که یک‌لایه محافظ از پروتئین‌های ناشناخته است!

درمان آنفلوآنزا

زنجبیل برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و عفونت برای همه سنین تجویز می‌شده است. اثر تسکین‌دهنده آن کمک می‌کند تا نشانه‌های پاسخ‌های اورژانسی به سلول‌های آسیب‌دیده در بدن کاهش دهد. درحالی‌که کارکرد سلول‌های سفید خونی از طریق چسبیدن به سلول‌ها و دفاع از بدن در مقابل بیماری‌ها است، زنجبیل مانع از افزایش سطح پروستاگلاندین‌ها می‌شود که موجب تب، سردرد و گرفتگی عضلات می‌شوند.

جلوگیری از سرطان

یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث زنجبیل و تاثیر آن بر سلامت انسان، همبستگی مثبت بین ترکیبات ارگانیک در زنجبیل و پیشگیری از سرطان بوده است. جینجرول، ترکیبات مشابهی است که زنجبیل دارد و ویژگی‌های ضدالتهابی از خود نشان داده‌شده است که از فعالیت سرطان‌زا در روده بزرگ(که می‌تواند منجر به سرطان کولورکتال شود) جلوگیری می‌کند. چون زنجبیل به سیستم گوارشی کمک می‌کند و باعث می‌شود که این ماده غذایی برای هر وعده غذایی افزودنی مناسب باشد. بااین‌حال، مطالعات اخیر مصرف جینجرول را با آپوپتوزیس در سلول‌های سرطانی تخمدان و درنتیجه کاهش تومور و رشد سلول‌های سرطانی، بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم در اطراف آنها در ارتباط دانسته‌اند.

کمک به فرآیند هضم

کشف شده است که خواص زنجبیل تسهیل کننده فرایند گوارشی است. سطوح بالای قند بعد از غذا ممکن است فعالیت معده را کاهش داده و میزان تخلیه و کارکرد طبیعی آن را کاهش دهد. زنجبیل در تنظیم میزان بالای قند که هضم را مختل کرده و معده را خنثی می‌کند کمک کرده و آن را تعدیل می‌کند، بنابراین دستگاه گوارش ریتم طبیعی خود را حفظ می‌کند. در کنار آن، ترکیبات متعددی دارد که جذب مواد مغذی و مواد معدنی را از مواد غذایی که ما می‌خوریم، بهبود می‌بخشد. به همین دلیل است که زنجبیل به‌عنوان اشتهاآور یا پیش غذا به‌طور مرتب استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند اشتها را در دستگاه گوارش برای میل بیشتر به غذا تحریک کند. دقیقا به همین دلیل است که زنجبیل در کشورهای آسیایی به‌عنوان یک افزاینده اشتها یا آیتم مصرفی خام محبوب است.

ارسال دیدگاه شما

• دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.