انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
راهکارهای مشابه اینستکس در رابطه با روسیه، عراق،‌ چین و ترکیه مطرح است/ بازار سرمایه را فعال‌تر می‌کنیم
بودجه سال ۹۸ به عنوان سند مالی ، توسط دولت اجرا می شود
"مال‌ها" باید ملزم به استفاده از کالاهای داخلی شوند
دلال‌ها مخالف احياي وزارت بازرگاني‌اند
آمار فارغ‌التحصیلان بیکار بین ۱۷ تا ۴۰ درصد است/ حذف رشته‌های بدون بازار کار با درخواست دانشگاه‌ها
رحیمی: تلاش برای منتفی کردن CFT و پالرمو موضع دشمنان را تقویت می‌کند
چینی‌ها پای حرف خود می‌ایستند؟
موسوی‌لارگانی: حذف صفر از پول ملی مشکل معیشتی مردم را حل نمی‌کند
بازارهای «همسایه» را دریابیم
پایان باز سناریوی حذف یارانه ارزی
نماینده دادستان خطاب به مدیرموسسه مالی ولیعصر: پول سفرهای خارجی را از کجا آوردید؟
نمی‌شود سنگِ دستمزدها را بست و سگِ قیمت‌ها را رها کرد/ حداقل ۱۰ سال مستمری به قیمت امروز به بازنشستگان پرداخت کنند/ دولت باید زیان فروش شرکت‌های شستا را یکجا بپردازد
بررسی چرایی و چگونگی کاهش صفرهای پول ملی
مجلس مخالف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است
فرار از سقوط رشد اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های پنهان
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
نفت ۸۰دلاری عرضه را افزایش می‌دهد
روز تاریخی بازار سرمایه
نگرانی در خصوص افزایش تورم وجود ندارد/ اقدامات آمریکا تاثیری بر مراودات مالی و بانکی ما نخواهد داشت
فروشندگان صوری؛ قیمت‌های کذایی
یک میلیون یتیم، زن بی‌سرپرست و بیمار سرطانی در خانواده مستمری‌بگیران داریم/ بازنشستگان دیگر نمی‌توانند گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان را بخرند/ شاهد استمرار تورم دو رقمی خواهیم بود
تعیین تعداد بانک و شعب مبنای علمی ندارد/ ادغام بانک‌های نظامی پوششی برای مشکلات است/ انتقال و هدایت نقدینگی در اختیار بانک مرکزی نیست
وزیر جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی ۱۳هزار میلیارد تومان خسارت دیده است
وزیر راه: سیل بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده‌ای کشور آسیب زد
سیلی واقعیت برخیال‌پردازی ترامپ
متهم: مرجان شیخ‌الاسلام محجبه و معتقد به نظام بود/ شورای نگهبان هم صلاحیت او را تایید کرده بود/ فردی مأمور شده بود مسیر پول‌ها را پیگیری کند
نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوش‌بینم/ دغدغه‌های مخالفان قابل مدیریت است/ با سیاسی کردن موضوع لوایح چهارگانه مخالفیم
دولت به اندازه کل درآمدش، دستمزد می‌دهد/ بودجه‌ای برای ترمیم حقوق کشاورزان و روستاییان درنظر گرفته نشده/ اگر ثروت‌های دست نخورده کشور را مدیریت کنیم هیچ نیازی به زدن از حقوق کارگران نداریم
دیپلماسی اقتصادی از آزادی عمل برخوردار نیست/ تصویب FATF به نفع کشور است/ راه درمان، تصحیح محاسبات و ترسیم نقشه راه جدید است
تاثیرپذیری۱۰هزارشغل ازسیل/ آغازپرداخت بیمه بیکاری درمناطق سیل‌زده
اساس افزایش ارز پایه کالاهای اساسی کسب رانت ۵۶ تا ۶۵ هزار میلیارد تومانی است/ ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان، عدد مجعولی است/ حاشیه نشینی باعث رشد بخش غیررسمی اقتصاد می‌شود
القای کمبود محصولات کشاورزی برای بهره‌گیری از رانت واردات/ زورشان به شرکت‌های دولتی نمی‌رسد؛ صادرکنندگان بخش خصوصی را تهدید می‌کنند/ دادستانی یک‌بار برای همیشه ریشه اخلالگران بازار را بخشکاند
نان گران نشود؛ وزن چانه را کم می‌کنیم/نرخ آرد نانوایی‌های سنتی و حجیم افزایش نیافته است
گمرک از آبان‌ماه، آمار صادرات زعفران را نداده است/ شاهد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها هستیم/ دو دوستی بازار خود را در اختیار افغانستان قرار داده‌ایم
4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی
رقابت‌پذیری پادزهر رکود بازار خودرو
قاضی: ذکر مسائل حاشیه‌ای چاره‌ساز نیست/ وکیل متهم ردیف اول: حمزه‌لو از دارایی و شرکت‌هایش برای بازگرداندن پول کشور استفاده کرد
جیب‌ خالی کارگران در سال رونق تولید!
تحریم سپاه اعلام جنگ به ایران است/ شرکت‌های اقتصادی سپاه تغییر ماهیت دهند/ نباید حضور ایران در عراق و سوریه را هزینه دانست/ آمریکا به دنبال استفاده از موقعیت ژئوپلتیک ایران است
مهمترین چالش اقتصاد ایران مقابله با تحریم‌هاست/ اینستکس توان حل همه مشکلات را ندارد/ صداقت اروپا به منافعش بستگی دارد
سد کرخه چهار سیلاب پیاپی را کنترل کرده است/ امکان فرار آب از سد وجود ندارد/ نمی‌شد زودتر دریچه‌های سد را باز کرد/ امکان شکستن سد وجود ندارد
سیل ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه را کاملا تخریب کرد/ بیشترین خسارت‌ها به گندم وارد شده/ به دلیل عملکرد بد بیمه‌ها بیشتر کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی‌کنند
پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!
نرخ دلار امسال بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان خواهد بود/ نیمی از ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی تاراج شد/ عدم حذف بازار پشت پرده علیرغم تشکیل بازار متشکل ارزی
دست‌اندازهای رونق تولید
دکل نفتی یک پرونده مالی پیچیده بود/ حکم نامتناسب باشد اعتراض می‌کنیم
نوبخت: برنامه رونق تولید آماده است
پایان راه «چادرملو» نزدیک است؟
پیام سفر عبدالمهدی به تهران/ آمادگی ایران برای افزایش صادرات گاز به مناطق مختلف عراق/ افزایش گردشگران ۲ کشور با رایگان شدن هزینه صدور ویزا
بعضی آنقدر کالا وارد کردند که انبارهایشان جایی برای سوزن انداختن نداشت/ با مالیات کسب شده از درآمد فقرزدایی کنید، نه فروش منابع کشور
بیشتر
کد خبر: 87548 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۰ - 12:38
سقف قیمت بلیت تهران- مشهد 800 هزار تومان است/مسیر مشهد باید مستثنی از ممنوعیت فروش چارتری باشد/چارترکننده‌ها سلف‌خری می‌کنند
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

سقف قیمت بلیت تهران- مشهد 800 هزار تومان است/مسیر مشهد باید مستثنی از ممنوعیت فروش چارتری باشد/چارترکننده‌ها سلف‌خری می‌کنند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مقررات فروش بلیت چارتری در ایران با مقررات جهانی مطابقت ندارد و چارتر کننده‌ها سلف خری می‌کنند، گفت: در حال حاضر در سیستم فروش بلیت برنامه‌ای سقف قیمت بلیت تهران- مشهد در قسمت اکونومی حدود 800 هزار تومان است و در ایام پیک سفر هم نباید بیش از این قیمت بلیت فروخته شود.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اجرای دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حذف فروش بلیت‌های چارتری هواپیما اظهار داشت: فروش بلیت چارتری در تمام مسیرها به غیر از کیش و قشم حذف شده است و شرکت‌های هواپیمایی تابع تصمیمات وزارت راه و شهرسازی هستند و هیچ پروازی برای سفرهای نوروزی به صورت چارتری به فروش نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: البته اختلاف نظرهایی با وزارت راه و شهرسازی در مورد مسیر مشهد داریم و معتقدیم که مشهد هم باید جزو مقاصدی باشد که مستثنی از منع فروش بلیت چارتری هستند. دو مسیر قشم و کیش به دلیل اینکه از مسیرهای گردشگری هستند شامل حال ممنوعیت فروش چارتری نشدند حال اینکه مشهد هم یکی از مهمترین و پرتقاضاترین مسیرهای گردشگری محسوب می‌شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: توضیح مسئولان این بوده که مسیر مشهد می‌تواند از مزایای فروش گروهی بلیت هواپیما بهره‌مند شود و افراد می‌توانند خرید گروهی بلیت داشته باشند.

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه هیچ منعی برای فروش گروهی بلیت هواپیما وجود ندارد، اظهار داشت: فروش گروهی متفاوت از فروش چارتری است و افراد می‌توانند نسبت به خرید بلیت گروهی تابع مقررات موجود برای بلیت‌های سیستمی و برنامه‌ای اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سیستم بلیت چارتری امکان کنسل کردن بلیت برای مسافران وجود ندارد، گفت: بلیت چارتری این امکان را به مسافران نمی‌دهد که در صورت تغییر برنامه سفر بتوانند بلیت خود را کنسل و با کسر مبلغی مابقی هزینه را از شرکت فروشنده پس بگیرند در حالی که در تمام دنیا در سیستم فروش بلیت چارتری این حق برای مسافران دیده شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: مقرراتی برای بلیت‌های چارتری در کشورمان وضع شده مطابقتی با مقررات جهانی ندارد. متاسفانه آن چیزی که در چند سال اخیر در بحث فروش بلیت چارتری در بازار هوایی کشورمان رخ داده سلف‌خری بوده است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ایرلاین‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز دست به فروش چارتری بلیت‌ها زده‌اند، اظهار داشت: تعمیر یک موتور هواپیما چیزی حدود 2 تا 3 میلیون دلار هزینه در بر دارد، وقتی شرکت هواپیمایی با کمبود نقدینگی مواجه هستند برای پرداخت این هزینه به ناچار باید از محل فروش چارتری بلیت هواپیما اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط است که ایرلاین‌ها دست به دامن چارترکننده‌ها می شوند و با هر شرایطی و زیر قیمت بلیت‌های یک تاریخ مشخص را به چارترکننده واگذار می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ریشه معضل بازار چارتر در ساختار و اقتصاد بیمار شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: به طور قطع اگر شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌های سیستمی و برنامه‌ای عرضه کنند شاهد مشکلات امروز بازار هوایی نخواهیم بود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ابزار کنترلی بر نحوه فعالیت چارترکننده‌ها وجود ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا در بازار است اما در سیستم چارتری، چارترکننده با قیمت دلخواه خود بلیت‌ها را به فروش می‌رساند و ابزار کنترلی هم برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ایرلاین قیمت بلیت را کلاس بندی کرده‌اند و برای هر مسیری در ایام مختلف قیمت مختلفی تعیین کرده‌اند و مسافران حق انتخاب دارند کدام کلاس را برای انجام سفر خود استفاده کنند اما در سیستم چارتری این حق انتخاب از مسافران سلب می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: در حال حاضر در سیستم فروش بلیت برنامه‌ای سقف قیمت بلیت تهران- مشهد در قسمت اکونومی حدود 800 هزار تومان است و در ایام پیک سفر هم نباید بیش از این قیمت بلیت فروخته شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.