انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
هندوانه از فواید تا عوارض
راهکارهایی برای سلامت قلب
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
غذاهایی برای پوست
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نکاتی در مورد ویتامین A
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
بیشتر
کد خبر: 87591 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - 13:46
همه خواص مرکبات

همه خواص مرکبات

آرمان- مرکبات از مفیدترین میوه‌ها برای بدن ما هستند. شما در حال حاضر می‌دانید که مرکبات (پرتقال، لیمو، نارنگی، لیمو و گریپ‌فروت) یک منبع عالی ازویتامین C هستند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.به همین دلیل است که بسیاری از مردم از این میوه‌ها در طول فصل سرما و هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می‌کنند. اما مرکبات بسیاری خواص درمانی قابل توجه دیگر هم دارند. این میوه‌های رنگارنگ آبدار سرشار از مواد مغذی خوب برای شما هستند و دیگر لازم به ذکر عطر و طعم نیست، آنها برای اضافه شدن به یک رژیم غذایی سالم عالی هستند. در ادامه با دلایلی که مرکبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، آشنا می‌شوید.

سرشار از پتاسیم

مرکبات هم یک منبع بزرگ از پتاسیم هستند، که برای تنظیم مایعات، تعادل مواد معدنی، و انقباض عضلات مهم است. پتاسیم همچنین برای تنظیم مقدار نمک در رژیم غذایی شما برای کمک به بدن شما برای تنظیم سدیم کاربرد دارد. در حالی که این بهانه‌ای برای خیساندن مواد غذایی در نمک نیست، اما دلیل خوب دیگری برای بارگذاری روی مرکبات است. با خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از پتاسیم، شما می‌توانید کمک خطر سکته مغزی را ۲۱ درصد کاهش و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

مفید برای سرماخوردگی

مرکبات یک دوز ۵۱ میلی‌گرم از ویتامین C را در یک پرتقال، ۳۸ میلی‌گرم در یک گریپ‌فروت، و ۳۰ میلی‌گرم در یک لیمو دارند و در حالی که ویتامین C نمی‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند، تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است طول مدت و شدت آنها را کاهش دهد، این را ماریسا مور، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی توضیح می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین می‌تواند باعث کوتاه شدن طول مدت علائم در شما در حدود یک روز شود که می‌تواند تفاوت بزرگی را در زمانی که شما احساس ناخوشی می‌کنید را ایجاد کند.

 

برای کاهش وزن

مرکبات میوه‌هایی معطر و آبدار بدون چربی، سدیم، و مقدار کمی کالری(یک پرتقال فقط ۴۵ کالری دارد)، و این موضوع آنها را بسیار رژیم غذایی پسند کرده است. علاوه بر این، تحقیقات، کمبود ویتامین درخون را با افزایش نمایه توده بدنی، دور کمر، و درصد چربی بدن در ارتباط دانسته است. برای شروع ترکیب کردن مرکبات بیشتری با رژیم غذایی شما، محققان توصیه می‌کنند که آنها را به‌صورت دسر به مرغ، ماهی، و یا یک سالاد برای افزایش عطر و طعم فوری اضافه کنند. یا سعی کنید و آبمیوه را به پایه‌ای برای یک دسر و یا سس تبدیل کنید و اگر هیچ کدام از موارد قبلی را نمی‌توانید انجام دهید، می‌توانید، چند برش لیمو را در آب برای استفاده از عطر و طعم مطبوع آن قرار دهید.

منبعی از فیبر

زنان باید در حدود ۲۵ گرم فیبر در هر روز مصرف کنند، و مرکبات می‌تواند به شما برای رسیدن به این هدف را کمک کند. پرتقال تا ۲٫۳ گرم فیبر دارد، در حالی که یک نارنگی حاوی ۱٫۶ گرم فیبر است. علاوه بر این، حدود دو سوم از فیبر موجود در مرکبات، فیبر محلول است که با کمک به کاهش کلسترول و تنظیم سطح قند خون در ارتباط است. فیبر‌های باقی مانده در مرکبات نامحلول است، که به حجم دستگاه گوارش ما می‌افزاید و به ما کمک می‌کند که دستگاه گوازش منظم باقی بماند.غذاهای غنی از فیبر مانند مرکبات به ما احساس سیری کامل و طولانی‌تر نسبت به غذاهایی با فیبر کمتر می‌دهد، آنها یک میان وعده عالی برای کاهش وزن هستند.

 

بهبود سلامت قلب

مرکبات شامل فلاونوئیدها، ترکیبات گیاهی است که ممکن است باعث بهبود سلامت قلب شوند. این را کری گانز، یک متخصص تغذیه در شهر نیویورک و نویسنده کتاب تغییر کوچک در رژیم غذایی می‌گوید. در یک مطالعه که روی بیمارانی که عمل جراحی بای پس را انجام داده بودند و در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد، محققان دریافتند که گریپ‌فروت قرمز غنی از آنتی‌اکسیدان به کاهش کلسترول «بد» LDL و همچنین سطوح تری‌گلیسرید کمک می‌کند. ویتامین C همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

جذب بهتر مواد مغذی دیگر

اضافه کردن مرکبات به سبد غذایی شما ممکن است به شما در مصرف و جذب دیگر مواد غذایی کمک کند.ویتامین C جذب کاتچین را که آنتی‌اکسیدان مفید و موجود در چای سبز است، افزایش می‌دهد. مرکبات همچنین می‌توانند بدن شما را در جذب آهن(که یک ماده معدنی است که برای سیستم‌ایمنی مهم است و همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز خون راتولید کند.) کمک کند.محققان توصیه می‌کنند مرکبات را همراه با با غذاهای غنی از آهن مانند سبزی‌های برگدار، ماهی، مرغ و گوشت برای به حداکثر رساندن منافع تغذیه‌ای خود مصرف کنید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.