انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
همه خواص تره‌فرنگی
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نکاتی در مورد ویتامین A
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
موادغذایی مفید برای بدن
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین و بدترین غذاها برای شام
غذاهایی برای پوست
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
تغذیه و سلامت دهان و دندان
میوه‌های چربی‌سوز
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
نکات کلیدی تغذیه‌ای
همه خواص تخمه آفتابگردان
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
گرمک یک میوه خوشمزه
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
دلایل نیاز به کلسیم
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
بیشتر
کد خبر: 87803 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - 13:03
خوراکی‌هایی برای تسکین درد

خوراکی‌هایی برای تسکین درد

آرمان- التهاب و درد ناشی از واکنش بافت‌های بدن نسبت به عفونت، آلودگی، جراحت و یا یک ماده محرک است. نشانه‌های التهاب از این قرارند: درد، تورم و قرمزشدن محل درد. گاهی اوقات عملکرد بافت و یا اندام ملتهب شده دچار اختلال می‌شود و فرد دیگر به‌درستی قادر به حرکت نیست. برخی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی همیشه با التهاب همراه هستند.معمولا در پزشكي براي درمان التهاب از روش‌هايي مانند استراحت، ورزش سبك، كنترل وزن، حركات كششي و همچنين مصرف دارو براي كاهش التهاب و كنترل درد استفاده مي‌‌شود. در درمان‌‌هاي دارويي معمولا از داروهاي ضدالتهابي غيراستروئيدي و يا استروئيدي استفاده مي‌‌شود و در برخي موارد نيز ممكن است منجر به جراحي و تعويض مفصل در موضع التهاب شود. معمولا يكي از رايج‌ترين درمان‌‌ها همان استفاده از داروهاي غيراستروئيدي است. اگرچه استفاده از اين داروها در رفع التهاب مفيد است، اما داراي عوارض جانبي بوده و مي‌توانند سبب تحريك معده و يا زخم معده شوند. حتي در مواردي كه از اين داروها استفاده طولاني مدت مي‌شود، مي‌‌توانند منجر به بروز مشكلاتي براي كليه گردند.در این میان برخی از اقلام خوراکی و میوه‌ها و سبزیجات حاوی خواص ضد التهابی و ضد درد هستند.

شکلات تیره

شکلات تیره نیز حاوی مواد شیمیایی برای کمک به مبارزه با التهاب است. مطالعات محققان ایتالیایی نشان می‌‌دهد که مصرف شکلات تیره می‌تواند در کاهش التهاباتی که به بیماری‌‌های قلبی عروقی منجر می‌شود موثر باشد.

آناناس

بروملین، آنزیم موجود در این میوه گرمسیری منجر به کاهش میزان التهاب شده و دردهای ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد. مصرف این میوه تورم ناشی از سندرم تونل مچ دست را نیز در بیماران مبتلا کاهش می‌دهد.

آجیل و دانه‌ها

غذاهای سرشار از تریپتوفان، اسید آمینه‌ایی که ممکن است منجر به کاهش درد شود، عبارتند از فندق، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان، محصولات لبنی، سویا، غذاهای دریایی، غلات سبوسدار، برنج، لوبیا و عدس.

روغن زیتون

محققان نشان داده‌اند که یک ماده شیمیایی در روغن زیتون به نام اولئوکانتال منجر به مهار آنزیم التهابی شده و درست مانند ایبوپروفن عمل می‌کند. این ماده همچنین خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد.

زنجبیل

ماده ضد درد موجود در زنجبيل درد عضله، مفصل، سفت‌شدن و ورم عضله را در عرض2 ماه تا 63 درصد کاهش مي‌دهد. مصرف روزي حداقل يک قاشق مرباخوري خشک يا 2 قاشق مرباخوري زنجبيل تازه براي افراد مبتلا به درد عضله توصيه مي‌شود.

زغال‌اخته

محققان نشان دادند زنانی که روزانه 10 اونس آب ذغال‌اخته می‌نوشند، 42 درصد کمتر از سایرین دچار التهاب و عفونت مثانه می‌شوند. زغال‌‌اخته به دفع سموم و چربی‌‌هایی که در بافت‌های بدن تجمع می‌‌‌کنند ‌‌یاری می‌رساند. تجمع سموم و چربی‌‌ها در بافت‌های بدن عامل التهاب و احتباس آب محسوب می‌‌‌شود.

برنج قهوه‌ای

این نوع برنج به‌همراه دیگر غلات کامل برای مبارزه با درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر مفید هستند. غلات سبوسدار منبع خوبی از منیزیم است که به نظر می‌رسد منجر به کاهش دفعات میگرن، کمک به آرامش اعصاب، بهبود وضعیت عروق خونی و عضلات می‌شوند. مصرف منظم برنج قهوه‌ای از افزایش وزن که خود عامل بروز التهاب است، پیشگیری می‌کند.

کلم بروکلی

این سبزی حاوی گلوتاتیون است؛ یک آنتی‌اکسیدان که منجر به محافظت در برابر آرتریت می‌شود. دیگر سبزیجات حاوی گلوتاتیون عبارتند از: مارچوبه، کلم، گل کلم، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، آووکادو، گریپ‌فروت، پرتقال، هلو، هندوانه

انگور ‌

انگور حاوی رسوراترول است، که برای کاهش التهاب درست مانند آسپرین عمل می‌کند البته بدون تحریک معده، انگور همچنین سرشار از مواد مغذی برای کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.