انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
آشنایی با سبزیجات کم قند
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
مواد غذایی مضر برای مغز
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
بهترین و بدترین غذاها برای شام
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
موادغذایی مفید برای بدن
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
غذاهایی برای پوست
تغذیه و سلامت دهان و دندان
نکاتی در مورد ویتامین A
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
ناشتایی‌های ممنوعه
فواید تغذیه‌ای خرما
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
میوه‌های چربی‌سوز
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
همه خواص تخمه آفتابگردان
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
پروتئین‌های گیاهی
دلایل نیاز به کلسیم
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
نکات کلیدی تغذیه‌ای
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
گرمک یک میوه خوشمزه
بیشتر
کد خبر: 87836 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۱ - 12:18
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی

کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی

آرمان- مطالعات محققان ثابت کرده است که رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‌های تخمیرشده حاوی دو نوع ماده به‌نام‌های بتاگلوتان، و اینولین هستند که برای رسیدن به اهداف کاهش وزن شما را کمک خواهند کرد. مصرف این نوع کربوهیدرات‌ها باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و به فرد احساس سیری طولانی مدت می‌دهد. همچنین مصرف این کربوهیدرات‌ها به سطوح پایین‌تر چربی‌های مضر و چربی احشایی کمک می‌کند؛ چربی‌هایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها مرتبط هستند.این نوع غذاها همچنین نقش مهمی در مدیریت و یا پیشگیری از دیابت با کنترل و نگهداری سطح قند خون در حد سالم دارند. این کربوهیدرات‌ها باعث افزایش باکتری‌های مفید روده و بهبود فرایند هضم غذا به‌علاوه افزایش ایمنی بدن خواهند شد.

مارچوبه

برخی غذاها در فرایند هضم غذاها تاثیر فراوانی دارند و مارچوبه یکی از این غذاها است. این گیاه منبع اینولین؛ فیبر ویژه‌ای است که به افزایش باکتری‌های خوب روده کمک می‌کند و باعث هضم موثرتر غذاها می‌شود. مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به‌عنوان یک چربی‌‌سوز، به لاغری شما کمک می‌کند. هر 100 گرم مارچوبه فقط 20 کیلوکالری انرژی دارد و بدین ترتیب یک جایگزین بسیار عالی برای میان وعده‌های پر کالری است.

قارچ

قارچ به جنگ با چربی‌های بدن می‌رود. مصرف قارچ می‌تواند تولید و فعالیت سلول‌های سفید خون را افزایش دهد. بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. از این‌رو مصرف قارچ سرخ‌شده از سوی متخصصان توصیه نمی‌‌شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب‌تری است. توصیه می‌شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می‌‌توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی مثلا املت قارچ بخورید.

کنگر فرنگی

آرتيشو يا کنگرفرنگي داروي لاغري است و کساني که مي‌خواهند لاغر شوند مي‌‌توانند هر روز آرتيشو بخورند. از تمام نقاط اين گياه مي‌توان براي تهيه انواع سالادها و غذاها استفاده کرد، گياه تازه را پس از تميز کردن مي‌توان منجمد کرد تا در فصول مختلف از آن استفاده شود، شيره برگ آرتيشو يا کنگرفرنگي داراي املاح معدني مختلف و سينارين است و مصارف درماني فراوان دارد.

موز

مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین B6، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می‌شود. به‌طوری‌که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب رابطه دارد. اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می‌‌شود قند خون نسبت به سایر غذاها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

جو

این را بدانید که تنها دو وعده روزانه مصرف جو، کلسترول LDL یا مضر را تا بیش از 5 درصد در عرض شش هفته کاهش می‌دهد. بتاگلوتان موجود در جو باعث دفع LDL از بدن می‌شود.

پیاز

مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است، که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.