انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 87858 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲ - 11:11
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا

تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا

آرمان- در حالی که پزشکان ناچار به تجویز دارو برای درمان فشارخون بالا هستند، برخی از مردم در این میان به‌دنبال اشکال جایگزین غیردارویی برای درمان این عارضه می‌روند. این در حالی است که استفاده از برخی گیاهان، البته با احتیاط و با مشورت پزشک، می‌تواند برای درمان فشارخون بالا موثر واقع شود؛ به شرطی که با درمان‌های دارویی تداخل نداشته باشد.

زالزالک

این گیاه که قرن‌هاست در شمال اروپا برای درمان بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود، دارای ترکیبات ضدالتهابی است. فشارخون بالا همراه با درجات پایین التهاب در دیواره‌های شریانی است و مصرف زالزالک موجب کمک به استراحت این دیواره‌ها و کاهش التهاب آنها می‌شود. یکی از خواص زالزالک این است که با پیشگیری از لخته‌شدن خون و تشکیل پلاک در رگ‌های خونی، جلوی افزایش فشارخون را می‌گیرد و با کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم کاهش می‌دهد. البته اگر داروهای کاهش دهنده فشارخون مصرف می‌کنید، حتما در مورد میزان مصرف زالزالک در طول روز با پزشک‌تان مشورت کنید تا دچار افت فشارخون ناگهانی نشوید.

سیر

سیر اثر کاهنده بر فشارخون دارد و برای افراد مبتلا به فشارخون در کنار سایر درمان‌های طبیعی می‌تواند مفید باشد، در تحقیقی مشاهده شد افرادی که به مدت 12 هفته به‌طور روزانه سیر مصرف کرده‌اند با 10 درصد کاهش فشارخون روبه‌رو شده‌اند. توصیه می‌شود سیر به‌صورت خام مصرف شود و ظاهرا سیر پخته شده اثری بر کاهش فشارخون ندارد. آلیسین موجود در سیر فعالیت پروتئینی به‌نام آنژیوتانسین 2 را مهار می‌کند. این پروتئین مسئول افزایش فشارخون است، همچنین سیر حاوی ماده‌ای به‌نام پلی‌سولفید است که توسط گلبول‌های قرمز خون به گازی به‌نام سولفید هیدروژن تبدیل و باعث گشاد شدن عروق خونی می‌شود و با این مکانیزم کمک به کاهش فشارخون می‌کند.

دانه کنجد

دانه کنجد سرشار از منیزیم است که فشارخون را کاهش می‌دهد.علاوه بر این لیگنان‌ها، ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها در دانه کنجد ممکن است از تجمع پلاک در عروق خونی پیشگیری می‌کند که به‌طور بالقوه فشارخون را در وضعی سالم نگه می‌دارد. در یک تحقیق، مردان مبتلا به فشارخون بالا ۲/۵ گرم پودر کنجد سیاه، واریته کمتر معمول کنجد را به‌صورت کپسول، هر روز مصرف کردند. در انتها، ۶درصد کاهش فشارخون سیستولیک یعنی نمره بالایی فشارخون را در مقایسه با گروه شاهد داشتند.

روغن ماهی

روغن ماهی به‌عنوان یک مکمل غذایی ارزشمند شناخته شده و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است به همین دلیل در کاهش فشارخون نقش دارد. البته میزان اسیدهای چرب امگا 3 در همه ماهی‌ها یا مغزها و دانه‌‌های خوراکی یکی نیست. ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، ماهی آزاد و ماهی ماکرو مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا3 دارند. گردو،دانه کتان و روغن کانولا هم منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا3 هستند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.