انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تغذیه مناسب برای کودکان
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
آشنایی با سبزیجات کم قند
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
موادغذایی مفید برای بدن
همه خواص تره‌فرنگی
مواد غذایی مضر برای مغز
بهترین و بدترین غذاها برای شام
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
غذاهایی برای پوست
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
فواید تغذیه‌ای خرما
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
میوه‌های چربی‌سوز
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
گرمک یک میوه خوشمزه
ناشتایی‌های ممنوعه
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
دلایل نیاز به کلسیم
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
همه خواص تخمه آفتابگردان
بیشتر
کد خبر: 87936 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۵ - 14:35
همه خواص بامیه

همه خواص بامیه

آرمان- خواص بامیه و مزایای مصرف آن برای سلامت انسان شامل توانایی این ماده غذایی در بهبود سلامت و کارکرد دستگاه گوارشی، افزایش سلامت پوست، حفاظت از نوزادان، جلوگیری از ابتلای به سرطان‌های خاص و تقویت استخوان‌هاست. همچنین مصرف بامیه باعث بهبود سلامت قلب و عروق، تعادل در سطوح کلسترول بدن، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب می‌شود.بامیه ممکن است یک سبزی متعارف در باغ نباشد، اما دارای محتوای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، ازجمله ویتامین A، B، C، E و K و همچنین کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی فیبر مخاطی است. اکثر مزایای و خواص بامیه برای سلامت به‌دلیل وجود مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات ارگانیک موجود در آن است.

بهبود فرایند هضم

شاید بهترین بخش اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی شما این است که این ماده می‌تواند افزایش قابل‌توجهی در مصرف توسط فیبر شما را به‌همراه داشته باشد. فیبر مخاطی موجود در بامیه می‌تواند از طریق افزودن حجم مواد غذایی به دستگاه گوارش شما کمک کند. این بدان معناست که حرکات روده بیشتر منظم می‌شود و موارد مسمومیت دستگاه گوارش مانند نفخ، گرفتگی، یبوست و گاز اضافی کاهش می‌یابد. همچنین این ماده غذایی به بدن کمک می‌کند تا از اسهال جلوگیری می‌کند، زیرا این ماده به مقدار زیادی حجم به مدفوع آبکی اضافه می‌کند.

کاهش فشارخون

بامیه منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، ازجمله پتاسیم است که دارای فواید زیادی در یک جنبه اساسی در سلامت انسان است. پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات در بدن ضروری است زیرا این ماده باعث تعادل در مقدار سدیم می‌شود. علاوه بر این، پتاسیم کمک می‌کند تا فشار بر رگ‌های خونی و عروق خونی را کاهش دهد که همین امر فشارخون را کاهش می‌دهد و فشار بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که احتمال لخته شدن و آترواسکلروزیس(تصلب شرائین) بسیار کاهش می‌یابد.

مراقبت از پوست

آنتی‌اکسیدان‌های ویتامین A همچنین می‌توانند از سلامت پوست محافظت کنند که این امر از طریق بهبود سریع‌تر، کاهش ظاهر زخم‌ها و آکنه و از بین بردن چین‌وچروک است. این به این دلیل است که آنتی‌اکسیدان‌ها قادر به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد هستند که ممکن است این به سلول‌های پوست آسیب وارد کنند.

بهبود بینایی

بامیه حاوی مقدار بسیار بالایی از ویتامین A و همچنین اجزای آنتی‌اکسیدانی مانند بتا کاروتن، زانتین و لوتین است. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیبات قدرتمند هستند که باعث تخریب یا خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد می‌شوند که محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی هستند. رادیکال‌های آزاد مسئول تخریب سلول‌های بدن هستند، ازجمله تخریب اندام‌هایی که مسئول دید هستند.

افزایش ایمنی

اجزای آنتی‌اکسیدان مختلف بامیه باعث شده که این ماده غذایی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بسیار مفید باشد و همچنین مقدار بالا ویتامین C در این ماده غذایی نیز به معنی افزایش ایمنی بدن است. این ویتامین می‌تواند سیستم ایمنی را برای ایجاد گلبول‌های سفید تحریک کند که این گلبول‌ها می‌توانند با پاتوژن‌های و مواد خارجی و بیگانه در بدن که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند، مبارزه کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.