انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 87936 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۵ - 14:35
همه خواص بامیه

همه خواص بامیه

آرمان- خواص بامیه و مزایای مصرف آن برای سلامت انسان شامل توانایی این ماده غذایی در بهبود سلامت و کارکرد دستگاه گوارشی، افزایش سلامت پوست، حفاظت از نوزادان، جلوگیری از ابتلای به سرطان‌های خاص و تقویت استخوان‌هاست. همچنین مصرف بامیه باعث بهبود سلامت قلب و عروق، تعادل در سطوح کلسترول بدن، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب می‌شود.بامیه ممکن است یک سبزی متعارف در باغ نباشد، اما دارای محتوای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، ازجمله ویتامین A، B، C، E و K و همچنین کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی فیبر مخاطی است. اکثر مزایای و خواص بامیه برای سلامت به‌دلیل وجود مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات ارگانیک موجود در آن است.

بهبود فرایند هضم

شاید بهترین بخش اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی شما این است که این ماده می‌تواند افزایش قابل‌توجهی در مصرف توسط فیبر شما را به‌همراه داشته باشد. فیبر مخاطی موجود در بامیه می‌تواند از طریق افزودن حجم مواد غذایی به دستگاه گوارش شما کمک کند. این بدان معناست که حرکات روده بیشتر منظم می‌شود و موارد مسمومیت دستگاه گوارش مانند نفخ، گرفتگی، یبوست و گاز اضافی کاهش می‌یابد. همچنین این ماده غذایی به بدن کمک می‌کند تا از اسهال جلوگیری می‌کند، زیرا این ماده به مقدار زیادی حجم به مدفوع آبکی اضافه می‌کند.

کاهش فشارخون

بامیه منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، ازجمله پتاسیم است که دارای فواید زیادی در یک جنبه اساسی در سلامت انسان است. پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات در بدن ضروری است زیرا این ماده باعث تعادل در مقدار سدیم می‌شود. علاوه بر این، پتاسیم کمک می‌کند تا فشار بر رگ‌های خونی و عروق خونی را کاهش دهد که همین امر فشارخون را کاهش می‌دهد و فشار بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که احتمال لخته شدن و آترواسکلروزیس(تصلب شرائین) بسیار کاهش می‌یابد.

مراقبت از پوست

آنتی‌اکسیدان‌های ویتامین A همچنین می‌توانند از سلامت پوست محافظت کنند که این امر از طریق بهبود سریع‌تر، کاهش ظاهر زخم‌ها و آکنه و از بین بردن چین‌وچروک است. این به این دلیل است که آنتی‌اکسیدان‌ها قادر به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد هستند که ممکن است این به سلول‌های پوست آسیب وارد کنند.

بهبود بینایی

بامیه حاوی مقدار بسیار بالایی از ویتامین A و همچنین اجزای آنتی‌اکسیدانی مانند بتا کاروتن، زانتین و لوتین است. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیبات قدرتمند هستند که باعث تخریب یا خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد می‌شوند که محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی هستند. رادیکال‌های آزاد مسئول تخریب سلول‌های بدن هستند، ازجمله تخریب اندام‌هایی که مسئول دید هستند.

افزایش ایمنی

اجزای آنتی‌اکسیدان مختلف بامیه باعث شده که این ماده غذایی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بسیار مفید باشد و همچنین مقدار بالا ویتامین C در این ماده غذایی نیز به معنی افزایش ایمنی بدن است. این ویتامین می‌تواند سیستم ایمنی را برای ایجاد گلبول‌های سفید تحریک کند که این گلبول‌ها می‌توانند با پاتوژن‌های و مواد خارجی و بیگانه در بدن که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند، مبارزه کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.