انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
برگرد به عقب
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
علی نصیریان یک کلاس بازیگری است
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
نظارت بر صدا و سیما هیچ‌گاه چارچوب قانونی مشخص نداشته است/ علی‌عسگری مدت‌هاست به مجلس نیامده
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود
تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
ادبیات؛ یگانه منعکس‌کننده ماهیت‌درونی انسان‌ها
«علی نصیریان» رکن اصلی سریال است
خاموشی راوی «جاده‌ابریشم»
نویسنده‌ها داستان‌های خوب و جذاب نمی‌نویسند
پرویز بهرام درگذشت
برای برادرجانی که چشمه‌ای زلال است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند
براهنی یک متفکر ادبی است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند/ شخصیت مهراد به روحیات خودم خیلی نزدیک بود/ مردن مهراد ایراد داستان است/ بعد از گریم کاملا از رضا یزدانی جدا می‌شدم
نقش منفی کامیار در «دلدار» پیش‌ برنده است
تذکره‌الاولیاء؛ هشت قرن بعد
چاوش وارد می‌شود
نمی‌توانم تصنعی بازی کنم
از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم/تنها خط قرمز ما، سخن بی‌‌دلیل و غیرمستند است/ فرقی بین دانه ریز و دانه درشت قائل نیستیم
شفافیت را در تمام شئون سینما پیگیری می‌کنیم
مردم کتاب‌های نویسندگان بومی را بخوانند
تنها راه نجات صنعت چاپ از بحران، عدم دخالت دولت است/ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
کـوه طـلا
آخرین لبخند پسر برای پدر
رمانی در ستایش موسیقی
«عشق من باش» پرکشید...
پدیده‌ای به‌نام نقش‌فروشی
گربه‌ها و آدم‌ها
کاغذهای انبار شده در گمرکات ظرف دو هفته به بازار عرضه شود
گزارش نهایی کمیته بررسی بازار کاغذ هفته آینده اعلام می‌شود
بیشتر
کد خبر: 88392 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - 13:31
جای سریال‌های نوستالژی‌ در تلویزیون خالی است

جای سریال‌های نوستالژی‌ در تلویزیون خالی است

آرمان-حوالی بلوار ارتش قسمت یازدهم «زوج یا فرد» سریال نوروزی شبکه سه را فیلمبرداری می‌شد. همه بر سر لوکیشن حاضر بودند؛ از مهران غفوریان، یوسف تیموری، هدایت هاشمی، مرجانه گلچین تا مهران مهام، مهران رجبی و علیرضا نجف‌زاده همه در این پلان نقش ایفا می‌کردند. ولی به تعبیر نجف‌زاده کارگردان نمی‌توان شرح سکانسی را ارائه داد چون شاید یکی از بخش‌های مهم سریال باشد و داستان لو برود. به گزارش تسنیم، او بعد از دستیاری، مجری طرح، برنامه‌ریز و بازیگری در پروژه‌هایی همچون «پایتخت3» و «پایتخت4»، «آینه‌های نشکن»، «زن‌بابا»، «نوشدارو» و خیلی سریال‌ها و مجموعه‌های دیگر کار بازی و دستیاری انجام داده و البته «رفیق فابریک» را هم کارگردانی کرده است. حالا او بعد از این مجموعه‌ تجربه یک سریال نوروزی با عوامل و بازیگران خاطرانگیز برای مخاطب را کارگردانی می‌کند.نجف‌زاده گفت: از همان روزهای اول با توجه به اخبار منتشر شده از «مرّ قانون» دوستان سوال می‌کردند این کار سیاسی، اقتصادی و یا فرهنگی است. البته «مرّ قانون» با نام جدید «زوج یا فرد» چالش‌های روز جامعه را بیان می‌کند. ولی سوالم این است که چرا باید سیاست، فرهنگ و اقتصاد را از کار اجتماعی جدا کنیم؟ به واقع همه این موضوعات اجتماعی را تشکیل می‌دهند قصه ما هم به مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در زندگی اجتماع‌شان تاثیر دارد، می‌پردازد.

تلویزیون امسال نوروز خوبی دارد

یوسف تیموری بازیگر سینما و تلویزیون که خیلی کم‌کار شده بعد از پنچری دوباره در کنار مهران غفوریان، مهران رجبی و هدایت هاشمی یک سریال برای ایام نوروز دارند،گفت: «زوج یا فرد» را کمدی موقعیت می‌دانم که یکسری افراد در شرایط سخت قرار می‌گیرند برای فرار کردن از آن موقعیت‌ها و حل کردن آن مشکلات، کاراکترها با اتفاقات و موقعیت‌های کمدی مواجه می‌شوند. من انتقاد خاصی نداشتم و کم‌کاری‌ام شاید به‌خاطر بودجه تلویزیون باشد. امسال خوشبختانه سیما با تدابیر مناسبی توانست خیلی از بازیگران را کنار هم قرار دهد.وی در پاسخ به این سوال که تلویزیون در سال 98 چه کارهایی باید انجام دهد، گفت: در سال‌های پیش در حد یک کار اتفاق می‌افتاد، یعنی به عبارتی تمام بودجه در یک سریال خلاصه می‌شد ولی الان همکاران ما در شبکه‌های دیگر مثل کار سعید آقاخانی می‌تواند مثل کار ما خوب باشد. حال و هوای امسال مثل چندین سال پیش است که بهترین‌ها کنار هم قرا رگرفته‌اند و اتفاقات خوبی را برای مخاطب رقم بزنند. تلویزیون در سال آینده مشکلات بودجه‌ای‌اش را برطرف کند آدم‌های خوب هستند که با تلویزیون کار کنند.

هنوز مقدمات «زیر آسمان شهر» فراهم نیست

مهران غفوریان این روزها دوران بعد از عمل جراحی پاهایش را سپری می‌کند ولی شاداب و سَرِ حال جلوی دوربین «زوج یا فرد» به ایفای نقش می‌پردازد. این کمدین درباره طنز جدید «زوج یا فرد» گفت: مدل سریال‌هایی که با مهران مهام کار کرده‌ایم همیشه مورد توجه بوده‌اند و مخاطب دوست دارد چند بار دیگر این کارها را ببیند. این «زوج یا فرد» هم مدل همان کارهایی است که با رضا عطاران و سعید آقاخانی انجام داده‌ام. کمدی اجتماعی و خانوادگی که البته قصه شیرین و رئال و هنرپیشه‌های حرفه‌ای برای نوروز 98 آماده می‌شود.وی در پاسخ به این سوال که ذاتا در تلویزیون جای چه کارهایی خالی است، تاکید کرد: من فکر می‌کنم در تلویزیون جای کارهایی خالی است که مردم نگاه می‌کنند و می‌پسندند. یعنی همیشه جا هست برای کاری که پخش بشود و مردم دوست داشته باشند و لذت ببرند؛ نام این کارها نوستالژی‌های خاطرانگیز است که همیشه در ذهن مخاطب می‌ماند. ایام عید ایام شادی و تعطیلات و نوروز است و این توقع می‌رود سریال‌های کمدی و شاد هم بیشتر از تلویزیون پخش شود.غفوریان در خصوص ساخت «زیر آسمان شهر» و برنامه تاکشوی شبکه نسیم، گفت: من سَرِ قولم با خانم رنجبر هستم ولی هنوز مقدمات کار «زیر آسمان شهر» فراهم نشده است. سال آینده یک برنامه گفت‌و‌گومحور یا به عبارتی دیگر تاکشویی برای شبکه نسیم کارگردانی، تهیه و اجرا خواهم کرد. بعد از این کار با یک موضوع و متن جذاب به سراغ ساخت فصل جدیدی از «زیر آسمان شهر» خواهم رفت.

سریال‌های خوب بسازیم

وی در پاسخ به این سوال که از تلویزیون برای سال 98 چه خواسته‌ای دارید، تصریح کرد: به جای اینکه بگوییم مردم ماهواره نبینند به‌خاطر مسائلی که با فرهنگ ما مغایرت دارد و از لحاظ آموزشی برای نوجوانان ما مضر هستند. چرا که بعضی از آن شبکه‌ها با زبان فارسی سریال‌های غیرمناسبی پخش می‌کنند و ما هم به این معضلات اعتقاد داریم. اما من می‌گویم به‌جای این گفتن‌ها، سریال‌های خوبی بسازیم که خود مردم رغبت پیدا کنند.

«زوج یا فرد» از جنس «چار دیواری» است

مهران‌ رجبی این روزها فارغ از بازی در سریال نوروزی «زوج یا فرد»، «آخر خط» را هم برای ماه رمضان بازی می‌کند. این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حال و روز سریال‌های تلویزیون و بی‌تعهدی تهیه‌کنندگان گفت: وقتی جامعه‌ای دچار بحران مالی می‌شود این بحران در همه بخش‌ها تاثیر می‌گذارد. چرا که کار ما سوای گرفتاری‌های کشور نیست خصوصاً اینکه کارهایی که تلویزیون می‌سازد با توجه به بودجه‌های دولتی ساخته می‌شود.وی با اشاره به نقش خود در «زوج یا فرد»، تصریح کرد: خوشبختانه این سریال تلویزیونی همان قالب کارهای شلوغی است که مردم دوست دارند ببینند. یک مدتی از آن فضای سریال‌هایی همچون «سه در چهار»، «خوش‌نشین‌ها» و «چاردیواری» فاصله گرفتیم و ساخته نشد. مردم از این جنس کارهای طنز دوست دارند ببینند و البته که «زوج یا فرد» 14 قسمتی است. ولی با توجه به بمباران فیلم‌ها و سریال‌ها در ایام نوروز گمان می‌کنم «زوج یا فرد» از جمله سریال‌هایی است که دو سه بار دیگر پخش شود.

بداهه به طنز جلا می‌دهد

رجبی با بیان اینکه بداهه در کار طنز حکم جلا دادن به فیلمنامه را دارد، تصریح کرد: این کار هم مثل کارهای خوب طنز ما بداهه‌گویی دارد ولی از حدود فیلمنامه خارج نمی‌شود. اما بنا نباشد در کارهای طنز بداهه‌گویی داشته باشیم انگار به دیوار بخشنامه زده‌اند و همه باید آن را بخوانیم. کار بخشنامه‌ای نیست و زیبا نمی‌شود. وی در پاسخ به این سوال که تلویزیون مدتی است از فقدان طنز رنج می‌برد‌، تاکید کرد: با توجه به بازتابی که از مردم می‌بینم خیلی‌ها می‌گویند آقای رجبی چرا دیگر آن‌طور طنزها ساخته نمی‌شود؟ ما می‌فهمیم آن‌طور طنزها یعنی چه و بیننده‌ها هم می‌دانند منظورشان از این نوع طنزها چیست. کار شلوغ خارج از کمی آداب روزمره فیلمنامه و پاسخ دادن و پاسخ شنیدن روان و رئال یعنی آن‌طور طنزها! با توجه به بداهه‌گویی و هنر نویسندگی متن، مخاطب با «زوج یا فرد» خنده به روی لبانش جاری می‌شود.این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به کارهایی که تلویزیون بایستی در سال 98 انجام دهد، گفت: تلویزیون سیاستی دارد و بزرگتر از گفتن من است اما تلویزیون طبیعتا دوست دارد مخاطب خودش را داشته باشد و آمار و‌درصد ببیننده‌هایش بیشتر شود. برای ساخت برنامه و سریال هم هزینه‌های زیادی هم صرف می‌شود و فراموش نکنید که فیلمسازی گرفتاری‌های زیادی دارد از فیلمنامه و شرایط و عوامل تولید فیلمنامه گرفته تا خروجی که برای مخاطب رضایت‌بخش باشد. امیدواریم تلویزیون کارهایی که مردم دوست دارند مثل کارهای طنز را در سال 98 بیشتر در دستور کار قرار بدهد. اشکالی ندارد که سپر به سپر آنتن به آنتن طنز مردم ببینند و لذت ببرند.

مخاطب «زوج یا فرد» را می‌پسندد

آخرین کار مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون روی آنتن، «آرماندو» بود که از شبکه یک سیما پخش شد. او در پاسخ به این سوال که نوروز 98 مردم منتظر چه بداهه‌های جدیدی در «زوج یا فرد» باشند، تاکید کرد: خوشحالم برای یک کار مناسبتی بار دیگر دور هم جمع شدیم و کار جدیدی با مهام دارم. در این سال‌ها خوشبختانه با این عوامل انجام دادیم خروجی‌های خوبی داشت. مردم هم از این عوامل و بازیگران راضی‌اند و خوشحال می‌شوند کاری برای تلویزیون داشته باشند. امیدواریم یک بار دیگر با «زوج یا فرد» هم این اتفاق بیفتد و یک مواقعی در حین ضبط و پخش، بازخورد می‌گرفتیم و مردم می‌گفتند این مجموعه امتحان ‌پس داده است. این قصه و شکل و شمایل جذابی برای مخاطب دارد که در این روزگار کم فروغی برخی از سریال‌ها، مخاطب را جذب خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.