انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مضر برای مغز
آشنایی با سبزیجات کم قند
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
همه خواص تره‌فرنگی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی برای پوست
بهترین و بدترین غذاها برای شام
نکاتی در مورد ویتامین A
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
ناشتایی‌های ممنوعه
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
همه خواص تخمه آفتابگردان
فواید تغذیه‌ای خرما
موادغذایی مفید برای بدن
نکات کلیدی تغذیه‌ای
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
میوه‌های چربی‌سوز
دلایل نیاز به کلسیم
بیشتر
کد خبر: 88447 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - 12:25
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر

خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر

آرمان- هر چند مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C در واقع نمی‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه با داشتن این مواد غذایی کمی ‌ممکن است در کوتاه‌شدن طول مدت بیماری کمک کند و شدت علائم شما را کاهش دهد. اما با وجود شهرت پرتقال برای داشتن ویتامین C، یک پرتقال متوسط ۷/۶۹ میلی‌گرم ویتامین C دارد در واقع کمتر از بسیاری دیگر از میوه‌ها و سبزیجات. برای داشتن بسته غذایی با حد نهایی ویتامین C، سبد غذایی خود را با این غذاهای خارق‌العاده پر کنید.

توت‌فرنگی

یک فنجان از این ابرمیوه شامل ۸۴٫۷ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه دزهای سالم از فولات و سایر ترکیبات باعث بهبود سلامت قلب می‌شود. یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره توت‌فرنگی این است که ممکن است به سفید شدن دندان شما به‌طور طبیعی کمک کند.

آناناس

علاوه بر ۷۸٫۹ میلی‌گرم ویتامین C، آناناس شامل بروملئین، یک آنزیم گوارشی است که به تجزیه غذا و کاهش نفخ کمک می‌کند. بروملئین نیز به‌عنوان یک ضد التهاب طبیعی است که می‌تواند به شما کمک کند بعد از تمرین سخت، سریعتر عمل ریکاوری را انجام دهید.

فلفل تند

نصف فنجان فلفل تند خرد شده یا تکه‌تکه شده ۱۰۷۸ میلی‌گرم ویتامین C به ما می‌دهد. به علاوه، محققان نشان داده‌اند که کپسایسین،ترکیب موجود در فلفل، ممکن است بتواند به تسکین درد مفاصل و عضلات کمک کند.

فلفل سبز

یک فنجان خرد شده فلفل سبز حاوی ویتامین C کمتر از فلفل دلمه‌ای خود است، اما با ۱۲۰ میلی‌گرم (ویتامین C)، هنوز هم ۲۰۰ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه مجاز شما را داراست. فلفل سبز همچنین منبع خوبی از فیبر است.

کلم بروکلی

این گیاه خانواده کلم ۱۳۲ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه مقدار زیادی فیبر به ازای فقط ۳۰ کالری در هر وعده فراهم می‌کند.به‌علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد کلم بروکلی ممکن است خواص جلوگیری از سرطان باشد.

گل کلم

چه شما آن را کباب کنید، چه بپزید و چه خمیر کنید خوردن یک سر کوچک گل کلم یک دوز ۱۲۷٫۷ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه ۵ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین به شما می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای قرمز ‌

یک فنجان خرد شده فلفل قرمز حاوی تقریبا سه برابر بیشتر ویتامین C نسبت به پرتقال است(۱۹۰ میلی‌گرم). همچنین فلفل قرمز یک منبع بزرگ از ویتامین A است، که به باعث بهبود سلامت چشم می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.