انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
خواص ادویه‌جات
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
هشدارهای کاهش اسید معده
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
هندوانه از فواید تا عوارض
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
خواص مهم آلو برای سلامتی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
راهکارهایی برای سلامت قلب
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
مواد غذایی مضر برای مغز
موادغذایی مفید برای بدن
همه خواص تره‌فرنگی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بیشتر
کد خبر: 88447 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - 12:25
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر

خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر

آرمان- هر چند مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C در واقع نمی‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه با داشتن این مواد غذایی کمی ‌ممکن است در کوتاه‌شدن طول مدت بیماری کمک کند و شدت علائم شما را کاهش دهد. اما با وجود شهرت پرتقال برای داشتن ویتامین C، یک پرتقال متوسط ۷/۶۹ میلی‌گرم ویتامین C دارد در واقع کمتر از بسیاری دیگر از میوه‌ها و سبزیجات. برای داشتن بسته غذایی با حد نهایی ویتامین C، سبد غذایی خود را با این غذاهای خارق‌العاده پر کنید.

توت‌فرنگی

یک فنجان از این ابرمیوه شامل ۸۴٫۷ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه دزهای سالم از فولات و سایر ترکیبات باعث بهبود سلامت قلب می‌شود. یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره توت‌فرنگی این است که ممکن است به سفید شدن دندان شما به‌طور طبیعی کمک کند.

آناناس

علاوه بر ۷۸٫۹ میلی‌گرم ویتامین C، آناناس شامل بروملئین، یک آنزیم گوارشی است که به تجزیه غذا و کاهش نفخ کمک می‌کند. بروملئین نیز به‌عنوان یک ضد التهاب طبیعی است که می‌تواند به شما کمک کند بعد از تمرین سخت، سریعتر عمل ریکاوری را انجام دهید.

فلفل تند

نصف فنجان فلفل تند خرد شده یا تکه‌تکه شده ۱۰۷۸ میلی‌گرم ویتامین C به ما می‌دهد. به علاوه، محققان نشان داده‌اند که کپسایسین،ترکیب موجود در فلفل، ممکن است بتواند به تسکین درد مفاصل و عضلات کمک کند.

فلفل سبز

یک فنجان خرد شده فلفل سبز حاوی ویتامین C کمتر از فلفل دلمه‌ای خود است، اما با ۱۲۰ میلی‌گرم (ویتامین C)، هنوز هم ۲۰۰ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه مجاز شما را داراست. فلفل سبز همچنین منبع خوبی از فیبر است.

کلم بروکلی

این گیاه خانواده کلم ۱۳۲ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه مقدار زیادی فیبر به ازای فقط ۳۰ کالری در هر وعده فراهم می‌کند.به‌علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد کلم بروکلی ممکن است خواص جلوگیری از سرطان باشد.

گل کلم

چه شما آن را کباب کنید، چه بپزید و چه خمیر کنید خوردن یک سر کوچک گل کلم یک دوز ۱۲۷٫۷ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه ۵ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین به شما می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای قرمز ‌

یک فنجان خرد شده فلفل قرمز حاوی تقریبا سه برابر بیشتر ویتامین C نسبت به پرتقال است(۱۹۰ میلی‌گرم). همچنین فلفل قرمز یک منبع بزرگ از ویتامین A است، که به باعث بهبود سلامت چشم می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.