انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
فواید برخی سبزیجات خام
راهکارهای طبیعی برای تقویت بینایی
ریه سالم با تغذیه
تغذیه مناسب پادزهری برای سرطان
همه مزایای سبزی «تره»
فواید سلامت مصرف یک سیب در روز
خواص فوق‌العاده تربچه سیاه
مواد غذایی سرشار از کلسیم
همه خواص بامیه
همه خواص تمبرهندی
تغذیه درمبتلایان به فشارخون  بالا
کنترل اشتها با مصرف این مواد غذایی
خوراکی‌هایی برای تسکین درد
همه فواید تمشک سیاه
مروری بر خواص کره بادام‌زمینی
غذاهای مناسب کبد
حفظ سلامت استخوان‌ها
تاثیر ترس بر سلامت انسان
همه خواص مرکبات
تقویت سیستم‌ایمنی با زنجبیل
غذاهای حاوی منیزیم
همه خواص فلفل دلمه‌ای
فواید فلفل و زردچوبه برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای مقابله با فشارخون بالا
فواید سلامتی برنج قهوه‌ای
غذاهایی سرشار از کلسترول بد
آنتی‌اکسیدان‌ها چطور از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند؟
خوراکی‌هایی که چربی‌ها را می‌سوزانند
نسخه غذایی برای پیشگیری از حمله قلبی
خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها
اشتباهاتی از جنس رژیم غذایی
نکات درمانی آنفلوآنزای خفیف
خواص شگفت‌انگیز قهوه
بیماری‌های شایع چشم،علل و درمان
دلایل خوب برای خوردن سیر
مواد موثر در مبارزه با سرطان
مزایای یک رژیم غذایی سالم
راهکارهای سلامتی در زمستان
رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند
بیشتر
کد خبر: 88447 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - 12:25
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر

خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر

آرمان- هر چند مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین C در واقع نمی‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه با داشتن این مواد غذایی کمی ‌ممکن است در کوتاه‌شدن طول مدت بیماری کمک کند و شدت علائم شما را کاهش دهد. اما با وجود شهرت پرتقال برای داشتن ویتامین C، یک پرتقال متوسط ۷/۶۹ میلی‌گرم ویتامین C دارد در واقع کمتر از بسیاری دیگر از میوه‌ها و سبزیجات. برای داشتن بسته غذایی با حد نهایی ویتامین C، سبد غذایی خود را با این غذاهای خارق‌العاده پر کنید.

توت‌فرنگی

یک فنجان از این ابرمیوه شامل ۸۴٫۷ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه دزهای سالم از فولات و سایر ترکیبات باعث بهبود سلامت قلب می‌شود. یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره توت‌فرنگی این است که ممکن است به سفید شدن دندان شما به‌طور طبیعی کمک کند.

آناناس

علاوه بر ۷۸٫۹ میلی‌گرم ویتامین C، آناناس شامل بروملئین، یک آنزیم گوارشی است که به تجزیه غذا و کاهش نفخ کمک می‌کند. بروملئین نیز به‌عنوان یک ضد التهاب طبیعی است که می‌تواند به شما کمک کند بعد از تمرین سخت، سریعتر عمل ریکاوری را انجام دهید.

فلفل تند

نصف فنجان فلفل تند خرد شده یا تکه‌تکه شده ۱۰۷۸ میلی‌گرم ویتامین C به ما می‌دهد. به علاوه، محققان نشان داده‌اند که کپسایسین،ترکیب موجود در فلفل، ممکن است بتواند به تسکین درد مفاصل و عضلات کمک کند.

فلفل سبز

یک فنجان خرد شده فلفل سبز حاوی ویتامین C کمتر از فلفل دلمه‌ای خود است، اما با ۱۲۰ میلی‌گرم (ویتامین C)، هنوز هم ۲۰۰ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه مجاز شما را داراست. فلفل سبز همچنین منبع خوبی از فیبر است.

کلم بروکلی

این گیاه خانواده کلم ۱۳۲ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه مقدار زیادی فیبر به ازای فقط ۳۰ کالری در هر وعده فراهم می‌کند.به‌علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد کلم بروکلی ممکن است خواص جلوگیری از سرطان باشد.

گل کلم

چه شما آن را کباب کنید، چه بپزید و چه خمیر کنید خوردن یک سر کوچک گل کلم یک دوز ۱۲۷٫۷ میلی‌گرم ویتامین C، به‌علاوه ۵ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین به شما می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای قرمز ‌

یک فنجان خرد شده فلفل قرمز حاوی تقریبا سه برابر بیشتر ویتامین C نسبت به پرتقال است(۱۹۰ میلی‌گرم). همچنین فلفل قرمز یک منبع بزرگ از ویتامین A است، که به باعث بهبود سلامت چشم می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.