انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلاش دولت ، مردم و کارآفرینان بر تولید بیشتر با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر باشد
بهمنی: نقدینگی‌ را برای «رونق تولید» هزینه کنیم/ اجازه ندهیم کالای بنجل تولید شود
سهم درآمدهای نفتی به یک سوم منابع عمومی دولت کاهش یافت/ دولت اسناد خزانه را سر موعد، نقد کرد/ اعتبارات عمرانی قانون بودجه را پرداخت کردیم
کارگران تامین باشند؛ سال ۹۸ تحول اقتصادی صورت می‌گیرد
برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاها چیست؟
رییس جمهوری، قانون بودجه سال 98 کل کشور را برای اجرا ابلاغ کرد
حداقل دستمزد 1 میلیون و 516 هزار تومان تعیین شد/ 45 درصد افزایش دریافتی کارگران
«سی‌اف‌تی»، «پالرمو» و دیگر الزامات FATF، ضرری برای منافع ملی ندارد/ صادرات ایران بیش از معافیت‌های آمریکاست/با مکانیزم مالی «ساحت» به دنبال گسترش روابط تجاری با دنیا هستیم
امسال حقوق تمام کارکنان دولت پرداخت شد/ برای کنترل نرخ تورم در سال جدید تلاش می‌کنیم
مسئولان درباره حذف گوشت و مرغ از سفره مردم فکری کنند/ حبوبات و تخم‌مرغ به عنوان غذای جایگزین هم گران است
تشریح نحوه پرداخت الکترونیکی عوارضی آزادراه‌ها/ پرداخت عوارض تمام آزادراه‌های کشور تا تیرماه سال آینده الکترونیک می‌شود
مقابله با بازار سیاه فروش بلیت اتوبوس/اعتراض مردم نسبت به گرانفروشی و تاخیر پروازها
بالا و پایین بازار آجیل شب عید و خریدهای متفاوت
افزایش ۳ میلیونی سکه در سال جاری/ روند بازار برخلاف سال‌های پیشین است
هدایتی: موجبات اشتغال هزاران نفر را فراهم کردم/ فقط یک فرزندم بیرون از ایران متولد شده/ شما را به خدا واگذار می‌کنم
صالحی: بتن‌ریزی زیرساخت‌ راکتورهای نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ تا تابستان انجام می‌شود
صف گوشت جمع نشده، صف مرغ هم آمد!
گردوغبار تندباد ارزی بر سفره هفت‌سین
عارف: امیدواریم مجمع تشخیص درباره پالرمو و CFT با رعایت منافع ملی تصمیم گیری کند
«اینستکس» را به عنوان آغاز تعاملات اروپا می‌پذیریم؛ نه اتمام آن/ اروپایی‌ها از آبروی سیاسی و دیپلماتیک خود صیانت کنند
توزیع مرغ دولتی در میادین بهمن و میوه و تره‌بار/ با واردات مرغ مخالفیم
۲۰ خودرو و موتور مجوز شماره‌گذاری نگرفتند
ادامه کاهش قیمت در بازار ارز
بن‌بست صادرات با «تجارت امانی»
برخی ملی کردن نفت را انزوا معنا می‌کنند/ روی هیچ مشتری راهبردی در زمان تحریم، جز خود آمریکا نمی‌توان حساب باز کرد
پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده
احتمال نهایی‌شدن حداقل دستمزد ۹۸ در نشست فردا قوت گرفت
خصوصی‌سازی با اخراج کارگران معنا ندارد/ به تخلفات بنگاه‌های واگذار شده باید رسیدگی شود
می‌توان ۷۰۰ هزار تومان بن غیرنقدی به کارگران داد/ دولت اگر به میدان نیاید، فاصله مزد- معیشت پر نمی‌شود
جنجال حقوق در پرونده مالی ۹۷
کام کارگران در نهایت شیرین می‌شود؟!
تدوین و ارائه سند ملی حمایت از کالای داخلی تا اردیبهشت ۹۸
ثروتی که می‌سوزد
صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و حمایت از تولید
چرا در آخرین هفته سال، هنوز تکلیف دستمزد مشخص نشده است؟!
سفر مدیر اینستکس به تهران جنبه نمایشی نداشت/ اروپایی‌ها سازوکار تجاری با ایران را مشروط به پیوستن به FATF نکرده‌اند
افزایش ۴۰۰ هزار تومانی دستمزد، حداقل و بی‌تاثیر در سفره کارگران
مخالفت قطعه سازان با تصمیم اخیر بانک مرکزی
بلیت قطار گران نمی‌شود/ افزایش ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید
در سفر روحانی به عراق ۴ میلیارد دلار از طلب‌هایمان را وصول کردیم/ بغداد در کنار تحریم‌های ظالمانه آمریکا نمی‌ایستد/وجدان عمومی هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند
عنصر گوهری در رفتارهای مالی دکتر مصدق، شفافیت بود/ دولت در برابر تحریم‌ها، استراتژی انفعالی و غیرشفاف در پیش گرفته است
مصدق با اقتصاد بدون نفت ارکان ملی را حفظ کرد/ پیشنهاد دادم در قبال صادرات نفت طلا یا کارخانه دریافت کنیم
رشد ۲ درصدی قیمت سکه در یک هفته‌ اخیر
ممنوعیت پرواز بویینگ ۷۳۷ در آسمان ایران
تهیه «سبد نوروزی کالا» برای خانواده‌های کودکان کار و خیابان
خودروسازان از کولاک ۹۷ نجات می‌یابند؟
صف‌های گوشت جمع شد
تجارت نامبارک
انبارهایمان پر از کالاهای اساسی است/ مردم به رفتار نمایندگان نگاه می‌کنند نه نطق‌های انتخاباتی
حتی در دوره‌های رونق نیز به تامین نیازهای اساسی کارگران و خانواده‌هایشان توجه نشد/ جامعه کارگری به تنهایی از قدرت لازم برای چانه‌زنی برخوردار نیست
بیشتر
کد خبر: 88466 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - 09:59
بلیت قطار گران نمی‌شود/ افزایش ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید
مدیر عامل راه‌آهن:

بلیت قطار گران نمی‌شود/ افزایش ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ویژگی‌ بارز خدمات امسال راه‌آهن شامل افزایش ۱۵ درصدی صندلی در شبکه ناوگان ریلی و عدم تغییر قیمت بلیت نسبت به سال گذشته است.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از  ایسنا، سعید رسولی در نشست خبری خدمات راه‌آهن بویژه خدمات مسافری در نوروز ۱۳۹۸ اظهار کرد: ستاد نوروزی راه‌آهن جهوری اسلامی ایران در شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور از شهر مقدس مشهد افتتاح شد و به مدت ۲۲ روز در ایام پیک سفرهای نوروزی در خدمت مردم ایران برای ایجاد شرایط مطلوب، خواهد بود.

خراسان رضوی مقصد ۵۰ درصد مسافرت‌های نوروزی

وی افزود: محور خراسان اصلی‌ترین محور حمل‌ونقل ریلی کشور است و حدود ۵۰ درصد از مسافرت‌های نوروزی به مقصد مشهد مقدس صورت می‌گیرد، به همین دلیل لازم بود که از نزدیک بازدیدی صورت بگیرد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برنامه‌های حمل‌ونقل ریلی در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی و افزایش سهم ریلی بار و مسافر در کشور تدوین و نسبت به منابعی که محقق می‌شود آن را اجرا خواهیم کرد. نگاه ما به استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است زیرا اتکا به بودجه دولتی برای توسعه راه‌آهن که صنعتی پایه و پرهزینه است، شکننده است. جذابیت در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید به گونه‌ای باشد که اقبال سرمایه‌داران به حمل‌ونقل ریلی افزایش پیدا کند.

رسولی بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ به بعد توجه جدی‌تر از جانب مجلس و دولت به توسعه حمل‌ونقل ریلی صورت گرفت و قوانین بسیار محکم و ارزشمندی در این حوزه به تصویب رسیده است که بخشی متوجه حمایت از بخش خصوصی و بخشی دیگر متوجه تأمین منابع بیشتر برای اجرای پروژه‌های ریلی کشور است.

وی اضافه کرد: همانگونه که می‌دانید، خراسان چهارمین استانی است که به شبکه ریلی متصل شده است و آخرین پروژه افتتاح شده، راه‌آهن رشت بود که از فردا همان روز بلیت قطار تهران-رشت به فروش رسید. در هفته یک قطار از رشت به مشهد پیش‌بینی شده است.

عدم افزایش قیمت بلیط

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در خصوص ویژگی‌های بارز خدمات امسال راه‌آهن تصریح کرد: افزایش ۱۵ درصدی صندلی در شبکه ناوگان ریلی و عدم تغییر قیمت بلیت نسبت به سال گذشته از جمله ویژگی‌های خدمات نوروزی راه‌آهن است.

خدمت رسانی ۵۱۷۰ قطار در ایام نوروز

رسولی عنوان کرد: حدود ۵۱۷۰ قطار در ۲۲ روز ایام پیک نوروزی در سطح کشور خدمت رسانی و ظرفیت آن حدود دو میلیون و ۱۰ هزار نفر صندلی را ایجاد کرده و امسال نسبت به سال گذشته که حدود یک میلیون و ۸۰۰ مسافر را جابه‌جا کردیم، شاهد رشد کمی بوده‌ایم.

افزودن دو رام قطار پنج ستاره به شبکه حمل‌ونقل ریلی

وی ادامه داد: علاوه بر رشد کمی ظرفیت قطارها، بخش غیر دولتی نیز اقداماتی را برای افزایش کیفیت حمل‌ونقل ریلی انجام دادند که شامل تعویض منسوجات قطارها است. همچنین امسال نسبت به سال گذشته دو رام قطار پنج ستاره در شبکه حمل‌ونقل ریلی افزایش خواهیم داد و تعداد رام قطارهای پنج ستاره از هشت رام به ۱۰ رام خواهد رسید.

برای اولین بار؛ رتبه‌بندی قطارها

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: امسال برای اولین بار طرح رتبه‌بندی قطارها اجرا خواهد شد که بر اساس آن رتبه قطارها با نشان ستاره مشخص خواهد شد و شهروندان که قصد سفر دارند در زمان تهیه بلیط رتبه قطار را در بلیط خود مشاهده خواهند کرد و هرکدام از رتبه‌ها واجد ویژگی و امکانات خاصی است که طبق استاندارد بین‌المللی با آیکون‌های تصویری مشخص شده است.

رسولی اظهار کرد: سامانه ۵۱۴۹ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، امسال با کیفیت بیشتری به صورت ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی خواهد کرد و مردم می‌توانند علاوه بر کسب اطلاعات سفر، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز ارائه دهند. این سامانه در راستا تحقق حقوق شهروندی آماده خدمت‌رسانی است.

سامانه فروش بلیت قطار کانکتی

وی افزود: در بعضی از مسیرها همچون ارومیه به مشهد، در سامانه فروش بلیت قطار کانکتی تعریف شده است. به این صورت که مسافری که از ارومیه قصد سفر به مشهد را دارد به علت تعریف نشدن مسیر ریلی ارومیه به مشهد در ارومیه می‌تواند بلیت ارومیه به تهران و تهران به مشهد را خریداری و به صورت ترانزیت در راه‌آهن تهران سوار قطار مشهد شده و سفری پیوسته را به یک توقف در ایستگاه تهران انجام دهد.

بازسازی حدود ۲۷ واگن در سال جاری

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طی سال جاری حدود ۲۷ واگن بازسازی شده و برای نوروز قطارهایی بازسازی شده و با خدمات مطلوب در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت. همچنین در مسیر تهران به مشهد به جهت حجم بالا سفر زائرین امام رضا (ع) نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بازسازی و نوسازی شده و پله برقی و آسانسور نیز نصب شده است.

افزایش قطارهای گردشگری

رسولی در خصوص قطارهای گردشگری بیان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق حاشیه‌ای حمل‌ونقل ریلی و روستاها مبادرت به برقراری قطار گردشگری با همکاری بخش خصوصی کرده است و خوشبختانه تعداد قطارهای گردشگری دائماً افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار قطار گردشگری لرستان از اراک به ایستگاه کشور با همت بخش خصوصی و میراث فرهنگی و گردشگری برقرار شده و در ایام نوروز مردم می‌توانند از زیبایی‌های آن استفاده کنند.

اتصال شهر سبزوار و اسفراین به ناوگان ریلی در سال آینده

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال محور زاهدان به مشهد، تصریح کرد: اتصال زاهدان به مشهد کارهای آن در حال انجام است، همچنین اتصال محور گرگان به مشهد نیز مطالبه مردم گرگان و خراسان شمالی است و قطعاً از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم و دوستان در شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل به آن رسیدگی می‌کنند. اتصال اسفراین و سبزوار نیز در دستور کار راه‌آهن است و شهر سبزوار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و اسفراین با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

جابه‌جایی ۲۶.۸ دهم میلیون مسافر در سال ۹۷

رسولی عنوان کرد: در حوزه مسافری در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۶.۸ دهم میلیون مسافر جابه‌جا شده که نسبت به سال گذشته ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است. در حوزه جابه‌جایی مسافر شدت و ضعف وجود دارد که می‌توان با قیمت رقابتی انگیزه مردم برای استفاده از خطوط ریلی را افزایش داد.

رسولی تشریح کرد: امروز بشر با پدیده شتاب‌زدگی مواجه است. در محور تهران به مشهد به دلیل حجم زیاد مسافر قطارهایی که امکان افزایش سرعت نداشتند از ریل خارج شدند و مدت زمان سفر دو ساعت کاهش یافته است و در تلاش هستیم که در مسیرهای مختلف نیز با بهبود ناوگان شرایط را بهبود دهیم. اگر کیفیت سفر افزایش پیدا کند سفر با قطار سفری ایمن و سبز است و زمان دیگر مشکلی نخواهد داشت.

وی در رابطه با میزان حمل بار ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۴۸.۷ میلیون تن حمل بار و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است. در برنامه ششم تکلیف شده است که سهم حمل و نقل باری به ۳۰ درصد برسد. در حال حاضر این سهم ۱۲ درصد است.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: رویکرد مهم در حوزه حمل بار در سال ۱۳۹۸ اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی است. بهره‌وری شبکه ریلی کشور به دلیل عدم اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی بسیار پایین است. در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۵ مرکز بار را جزو اولویت اول خود قرار دادیم و حدود ۲۱۵ کیلومتر برای سال ۱۳۹۸ خط فرعی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

رسولی در رابطه با تجار مشهدی تصریح کرد: موضوع مطرح در رابطه با تجار تردد واگن سی آی اس به داخل ایران است. تاکنون امکان ورود واگن‌های ما به این کشورها وجود نداشته و واگن‌هایی باید بار دوستان را از این کشورها عبور می‌داد. در خصوص تعداد واگن‌ها توافقات خوبی صورت گرفته که بر اساس آن واگن‌های کشور ما نیز اجازه عبور داشته باشند.

وی ادامه داد: در طول چهل سال هر کجا با فشاری مواجه شدیم این فشار سبب ایجاد خلاقیت شده است. بعد از تحریم دریایی، ارزش‌افزوده و جایگاه حمل و نقل ریلی در بحث ترانزیت افزایش پیدا کرد. در حال حاضر توجه زیادی به ترانزیت ریلی شده و اداره کل بازرگانی خارجی در بحث ریلی ایجاد شده است. همچنین قطار کانتینری چین در مدت ۱۴ روز به ایران تردد می‌کند.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همچنین مسیر ریلی شلمچه به بصره که حدود ۳۳ کیلومتر است به همراه یک پل در سفر اخیر رئیس جمهوری امضا شده است و در سال ۱۳۹۸ این پروژه عملیاتی خواهد شد. در مسیر رشت با اتصال رشت به آستارا مسیر ترانزیتی جدید ایجاد خواهد شد.

رسولی بیان کرد: مسیرهایی از قبل برای سفر به کشورهای همسایه وجود داشته و برخی به دلیل مسائل کشورهای همسایه قطع اما این موانع برطرف شده است و بعد از عید سفری به ترکیه خط ریلی ترکیه به تهران ایجاد خواهد شد. با وزیر راه‌آهن پاکستان نیز صحبتی برای ایجاد مسیر ریلی با این کشور شده است.

افزایش ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید در سال ۹۷

وی در خصوص میزان توسعه خطوط ریلی نسبت به سال گذشته، افزود: حدود ۸۰۰ کیلیومتر در سال ۱۳۹۷ خط جدید ایجاد شده است که یک رکورد بوده و امروز مجبور هستیم در نقاطی که ترافیک بالا است مسیرها را دو مسیره کنیم و در حال حاضر ۱۰۰۰ کیلومتر دو مسیره شده است.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص قطارهای مربوط به معلولین، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم در ایستگاه‌های پرتردد با توجه به منابع و اولویت‌های موجود از بالابرها و پله‌برقی استفاده کنیم تا مسیرتردد افراد معلول و سال‌خورده فراهم شود. تجهیز واگن‌هایی که به چنین افرادی سرویس دهد موضوع مهمی است اما واقعیت این است که اقتصاد شرکت‌های مسافری پویا نیست.

وی در خصوص هزینه واقعی هر سفر با قطار اضافه کرد: در قطار حومه‌ای حدود ۳۳ تومان و هشت ریال مابه التفاوتی است که باید به شرکت‌ها یارانه پرداخت شود و در قطارهای لایینس متوسط ۵۷ هزار تومان برای هر نفر کیلومتر سفر بین شهری باید یارانه لحاظ شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.