انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
غذاهایی برای پوست
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
فواید تغذیه‌ای خرما
موادغذایی مفید برای بدن
نکاتی در مورد ویتامین A
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
بهترین و بدترین غذاها برای شام
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
تغذیه و سلامت دهان و دندان
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
ناشتایی‌های ممنوعه
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
«شوید» سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پروتئین‌های گیاهی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
همه خواص تخمه آفتابگردان
گرمک یک میوه خوشمزه
بیشتر
کد خبر: 88555 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - 14:01
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی

خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی

آرمان- سیستم ایمنی بدن، از ما در برابر عفونت‌ها و بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا محافظت می‌کند و نقش مهمی در جلوگیری از بروز آلرژی‌ها و انواع سرطان دارد. سیستم ایمنی بدن به‌منظور عملکرد صحیح به چند دسته از مواد مغذی نیاز دارد که می‌توانید آنها را از طریق رژیم‌ غذایی روزانه‌ دریافت کنید. این مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین‌های A ،C و E به‌همراه مواد معدنی مانند روی (زینک) و آهن هستند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن، این مواد را در رژیم‌ غذایی‌تان بگنجانید.بدن ما علاوه بر این مواد مغذی، به پروبیوتیک‌ها هم نیاز دارد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در برخی غذاها یافت می‌شوند و به تعادل در دستگاه گوارش کمک می‌کنند. آنها جزو مواد مغذی به شمار نمی‌روند اما بسیار مفیدند.یک رژیم‌غذایی متعادل باید همه‌ مواد مغذی و پروبیوتیک‌های مورد نیاز بدن را فراهم کند. در ادامه غذاهای سالم را به شما پیشنهاد می‌شوند که می‌توانید به رژیم غذایی هفتگی‌تان اضافه کنید. با این رژیم‌غذایی می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان کمک کنید.

آووکادو

آووکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و منبع بسیار خوبی از ویتامین E، ویتامین C، آهن و روی است. می‌توانید تکه‌های آووکادو را در سالاد بریزید یا اینکه آن را به‌صورت گواکامولی میل کنید (گواکامولی نوعی پیش‌غذای مکزیکی خوشمزه است که از آووکادو، گوجه‌فرنگی، پیاز و ادویه‌جات تهیه می‌شود).

بادام

می‌توانید بادام را به‌راحتی در هر مغازه‌ خواربارفروشی پیدا کنید. بادام به‌عنوان میان‌وعده‌‌ای سالم بسیار عالی است و می‌توان آن را با سالاد یا ماست مصرف کرد. بادام سرشار از ویتامین E است و می‌تواند به‌عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل کند. بادام آهن و پروتئین زیادی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

کلم‌بروکلی

یک فنجان کلم‌بروکلی خام خردشده تقریبا نیاز روزانه‌ بدن را به مقدار ویتامین C که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، تامین می‌کند.در واقع ویتامین C برای کمک به تشکیل پادتن‌ها در بدن ضروری است. کلم‌بروکلی منبع بسیار عالی از ویتامین A و آهن گیاهی است که آنها نیز مانند ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.