انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
هشدارهای کاهش اسید معده
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
همه چیز درباره «گرمازدگی»
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
همه خواص تره‌فرنگی
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مضر برای مغز
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
آشنایی با سبزیجات کم قند
بیشتر
کد خبر: 88555 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - 14:01
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی

خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی

آرمان- سیستم ایمنی بدن، از ما در برابر عفونت‌ها و بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا محافظت می‌کند و نقش مهمی در جلوگیری از بروز آلرژی‌ها و انواع سرطان دارد. سیستم ایمنی بدن به‌منظور عملکرد صحیح به چند دسته از مواد مغذی نیاز دارد که می‌توانید آنها را از طریق رژیم‌ غذایی روزانه‌ دریافت کنید. این مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین‌های A ،C و E به‌همراه مواد معدنی مانند روی (زینک) و آهن هستند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن، این مواد را در رژیم‌ غذایی‌تان بگنجانید.بدن ما علاوه بر این مواد مغذی، به پروبیوتیک‌ها هم نیاز دارد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در برخی غذاها یافت می‌شوند و به تعادل در دستگاه گوارش کمک می‌کنند. آنها جزو مواد مغذی به شمار نمی‌روند اما بسیار مفیدند.یک رژیم‌غذایی متعادل باید همه‌ مواد مغذی و پروبیوتیک‌های مورد نیاز بدن را فراهم کند. در ادامه غذاهای سالم را به شما پیشنهاد می‌شوند که می‌توانید به رژیم غذایی هفتگی‌تان اضافه کنید. با این رژیم‌غذایی می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان کمک کنید.

آووکادو

آووکادو مانند روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و منبع بسیار خوبی از ویتامین E، ویتامین C، آهن و روی است. می‌توانید تکه‌های آووکادو را در سالاد بریزید یا اینکه آن را به‌صورت گواکامولی میل کنید (گواکامولی نوعی پیش‌غذای مکزیکی خوشمزه است که از آووکادو، گوجه‌فرنگی، پیاز و ادویه‌جات تهیه می‌شود).

بادام

می‌توانید بادام را به‌راحتی در هر مغازه‌ خواربارفروشی پیدا کنید. بادام به‌عنوان میان‌وعده‌‌ای سالم بسیار عالی است و می‌توان آن را با سالاد یا ماست مصرف کرد. بادام سرشار از ویتامین E است و می‌تواند به‌عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل کند. بادام آهن و پروتئین زیادی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

کلم‌بروکلی

یک فنجان کلم‌بروکلی خام خردشده تقریبا نیاز روزانه‌ بدن را به مقدار ویتامین C که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است، تامین می‌کند.در واقع ویتامین C برای کمک به تشکیل پادتن‌ها در بدن ضروری است. کلم‌بروکلی منبع بسیار عالی از ویتامین A و آهن گیاهی است که آنها نیز مانند ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفیدند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.