انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
آشنایی با سبزیجات کم قند
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
همه خواص تره‌فرنگی
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
غذاهایی برای پوست
تغذیه و سلامت دهان و دندان
فواید تغذیه‌ای خرما
ناشتایی‌های ممنوعه
میوه‌های چربی‌سوز
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
نکات کلیدی تغذیه‌ای
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
پروتئین‌های گیاهی
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
بیشتر
کد خبر: 88576 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - 13:00
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات

فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات

آرمان- تغذیه سالم نشان داده است که خطر ابتلا به‌اضافه وزن، بیماری‌های قلبی‌وعروقی و حتی برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد. بنابراین دانستن اینکه کدام غذاها برای فواید خاص خورده‌شوند می‌تواند گاهی دشوار باشد.در ادامه فهرستی از محصولات غذایی به‌همراه اطلاعات موردنیاز سلامتی تهیه‌شده است.

چغندر

چغندر به‌دلیل مطالعات اخیر به یکی از مواد غذایی موردعلاقه‌ مردم تبدیل‌شده است. این مطالعات نشان داده‌اند که فواید پزشکی چغندر و مشتقات آن می‌تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد، فشارخون را کاهش دهد و جریان خون را افزایش دهد. چغندر منبع غنی فولاد و منیزیم است و همچنین حاوی تیامین، ریبوفلاووین، ویتامین B6، پتوتنیک اسید، کولین،بتین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و سلنیم هست.

سیب

سیب به‌دلیل ویژگی‌های تغذیه‌ای فوق‌العاده‌اش به نیروگاه غذایی معروف است. سیب دارای میزان فراوانی ویتامین C( ماده غذایی باقدرت فراوان آنتی‌اکسیدانی)، ویتامین‌های گروه B، فیبر غذایی، فیتونوترین‌ها ( که به مراقبت بدن از تاثیرات شناخته‌شده‌ رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند) و مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است. مطالعات نشان داده است که خوردن سیب به پیشگیری از جنون، کاهش خط سکته و کاهش خطر دیابت کمک می‌کند.

نعناع

نعناع درواقع گروهی متشکل از ۱۵ تا ۲۰ نوع سبزی است. روغن نعناع معمولا در خمیردندان‌ها، آدامس‌ها، شکلات و محصولات زیبایی مصرف می‌شود. درحالی که از برگ‌های آن به‌صورت خشک و یا تازه برای چای و غذا استفاده می‌شود. نعناع یکی از سبزی‌هایی است که بیشترین پتانسیل مواد آنتی‌اکسیدان را دارد. نعناع تاثیر مثبت بر روی اثرات آلرژی، سرماخوردگی‌های معمولی، مشکلات گوارشی، سندرم درد روده و پوست دارد.

 

موز

موز به‌طور طبیعی فساد چربی ، کلسترول و سدیم است و حاوی میزان زیادی پتاسیم. فواید پزشکی موز شامل: کاهش فشارخون، کاهش خطر ابتلا به لوسمی کودکان و افزایش سلامتی قلب است.

هویج

هویج ۲۱۰‌درصد میزان موردنیاز هر فرد در روز را تامین می‌کند. فواید پزشکی هویج شامل موارد زیر می‌باشد: پیشگیری از سرطان ریه، تخریب سلول‌های لوسمی و محدود کردن پیشرفت آنها و کمک به فرآیند بینایی.

بروکلی

بروکلی حاوی سطح بالای فیبر( هر دو نوع محلول و نامحلول) است و منبع غنی ویتامین C است. به‌علاوه بروکلی دارای ویتامینA، آهن، ویتامینK، ویتامین‌های گروه B، روی، فسفر و فیتونوترین است. تحقیقات نشان داده‌اند که فواید پزشکی بروکلی می‌تواند به پیشگیری از پوکی استخوان، محافظت از پوست شما در برابر تاثیر نور فرابنفش، تاثیرات دیابت بر قلب و کاهش سرطان مثانه کمک کند.

 

طالبی

طالبی عضوی از خانواده‌ گیاهی کدویی‌ها است و در کنار هندوانه و خربزه قرار می‌گیرد. طالبی حاوی میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها مثل اولین، زاگزانتین و بتا کاروتن که همگی محافظتی در برابر گروهی از بیماری‌ها از سرماخوردگی تا سرطان، ایجاد می‌کنند. ازجمله فواید پزشکی طالبی کاهش خطر ابتلا به آسم، کنترل فشارخون، کمک به گوارش، حفظ آب بدن و کاهش عفونت می‌توان نام برد.

کلم‌برگ

کلم‌برگ عضوی دیگری از خانواده سبزی‌های شب‌بو است که در بالا به دیگر اعضای آن اشاره شد. کلم‌برگ منبع عظیم و غنی ویتامین K و همچنین فولات، تیامین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، کولین، فسفر و پتاسیم می‌باشد. مصرف کلم‌برگ به‌سلامت استخوان، کاهش خطر سرطان، کمک کاهش سطح گلوکز خون در افراد مبتلابه دیابت و کمک به فرآیند خواب و حالات روحی روزمره کمک می‌کند.

سیر

سیر به‌طور گسترده برای بسیاری از بیماری‌های مرتبط با خون و قلب مصرف می‌شود. مطالعات دریافته‌اند که سیر می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی عمل کند. سیر می‌تواند از قلب در جراحی و پس از حمله قلبی مراقبت کند. همچنین باعث کاهش خطر پیشرفت سرطان ریه می‌شود. کاهش سطح کلسترول خون و سطح فشارخون با مصرف سیر به‌دست می‌آید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.