انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
آشنایی با سبزیجات کم قند
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مضر برای مغز
تغذیه مناسب برای کودکان
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی برای پوست
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
همه خواص تخمه آفتابگردان
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
فواید تغذیه‌ای خرما
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
پروتئین‌های گیاهی
همه خواص تره‌فرنگی
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
موادغذایی مفید برای بدن
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
ناشتایی‌های ممنوعه
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
بیشتر
کد خبر: 88672 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۱۷ - 12:37
پروتئین‌های گیاهی

پروتئین‌های گیاهی

آرمان- پروتئین‌های گیاهی از منابع تامین‌کننده پروتئین برای بدن هستند.پروتئین‌ها به‌عنوان بلوک‌های ساختمان زندگی شناخته‌شده‌اند.آنها در بدن به اسیدهای آمینه شکسته می‌شوند که رشد و ترمیم سلول‌ها را انجام می‌دهند. (هضم آنها همچنین بیشتر طول از کربوهیدرات طول می‌کشد و این امر به شما احساس سیری و مصرف کمتر کالری به‌علاوه برای هرکسی که در حال تلاش برای کاهش وزن است، کمک می‌کند). شما احتمالا می‌دانید که محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم‌مرغ و فراورده‌های لبنی، منابع خوبی از پروتئین هستند؛ اما متاسفانه، آنها همچنین می‌توانند سرشار از چربی اشباع و کلسترول باشند و همین می‌تواند مخاطراتی را مثل چاقی و یا بیماری های قلبی را به‌دنبال داشته باشد. شما ممکن است ندانید که لازم نیست لزوما از گوشت یا پنیر برای دریافت پروتئین کافی استفاده کنید. در ادامه چند مورد از منابع خوب پروتئین‌های گیاهی معرفی می‌شوند.

سبزی‌های برگ‌دار

جربستاد در این زمینه می‌گوید: سبزی‌ها به‌اندازه‌ حبوبات و آجیل حاوی پروتئین نیستند، اما برخی از حاوی مقادیر قابل‌توجهی پروتئین همراه با مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر برای قلب سالم هستند. او می‌افزاید: اگر شخصی مقدار زیادی سبزی و انواع مختلفی از سبزی‌ها را بخورد مقدار خوبی از آمینه اسیدها را دریافت می‌کند. برای مثال، دو فنجان اسفناج خام حاوی 1/2 گرم پروتئین و یک فنجان کلم‌بروکلی خردشده شامل 1/8 گرم پروتئین است.

نخود

حبوبات می‌توانند در سالاد سرخ‌شده قرار بگیرند و یک میان وعده ترد و یا یک لوبیای پوره شده را درست کنند. آنها حاوی 3/7 گرم پروتئین فقط در نصف فنجان هستند و همچنین سرشار از فیبر و کم‌کالری هستند. جربستاد در این زمینه می‌گوید: شما می‌توانید یک وعده غذایی واقعا بزرگ با نان لواش و برخی از سبزی‌ها و نخودهای خانگی درست کنید. فقط یک قوطی نخود را با برخی از سبزی‌ها، ارده و یا روغن گردو در داخل یک مخلوط‌کن قرار دهید، و شما به‌خوبی با مصرف آن سیر می‌شوید.

نخود سبز

مواد غذایی که در خانواده سبزی خوراکی قرار دارند منابع خوبی از پروتئین گیاهی هستند که نخودفرنگی نمونه آن است. یک فنجان از آن حاوی 7/5 گرم پروتئین هست که تقریبا با یک فنجان شیر برابر است. (برای این امر، زنان باید در هرروز تقریبا ۴۶ گرم و مردان ۵۶ گرم از پروتئین را دریافت کنند). محققان می‌گویند که اگر شما به نخودفرنگی در کنار یک ظرف علاقه ندارید آن را در ترکیب با غذاهای دیگر استفاده کنید. ترکیب نخودفرنگی منجمد، آجیل سرخ‌شده کاج، نعنا تازه، روغن‌زیتون، پنیر بیشتری برای مصرف به کار ببرید. این ‌یکی از غذاهای بدون گوشت موردعلاقه من در هرزمانی هست.

لوبیا

بسیاری از گونه‌های مختلف لوبیا: سیاه، سفید، چیتی و غیره وجود دارد،اما یک مورد مشترک در همه آنها وجود مقادیر بالای پروتئین‌های گیاهی است. به‌عنوان‌ مثال، دو فنجان لوبیا قرمز حاوی حدود ۲۶ گرم پروتئین هست. دکتر کریستین جربستاد نویسنده کتاب دکتر سم‌زدایی رژیم غذایی می‌گوید: شما جهت گرفتن مواد مغزی لوبیا لازم نیست آن را حذف کنید. او می‌گوید: اگر شما می‌خواهید لوبیا خشک بخرید خوب است یک‌شب قبل از پختن آن را در آب بخیسانید. درست است که خرید کنسرو آنها بسیار راحت‌تر هست ولی آنها را نیز باید شست‌وشو داد و روی اجاق‌گاز حرارت داد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.