انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
برگرد به عقب
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
علی نصیریان یک کلاس بازیگری است
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
خاموشی راوی «جاده‌ابریشم»
شرایط امروز ما دلخواه نیست
نویسنده‌ها داستان‌های خوب و جذاب نمی‌نویسند
برای برادرجانی که چشمه‌ای زلال است
چاوش وارد می‌شود
نمی‌توانم تصنعی بازی کنم
نظارت بر صدا و سیما هیچ‌گاه چارچوب قانونی مشخص نداشته است/ علی‌عسگری مدت‌هاست به مجلس نیامده
از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم/تنها خط قرمز ما، سخن بی‌‌دلیل و غیرمستند است/ فرقی بین دانه ریز و دانه درشت قائل نیستیم
تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
شفافیت را در تمام شئون سینما پیگیری می‌کنیم
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود
مردم کتاب‌های نویسندگان بومی را بخوانند
ادبیات؛ یگانه منعکس‌کننده ماهیت‌درونی انسان‌ها
تنها راه نجات صنعت چاپ از بحران، عدم دخالت دولت است/ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند
«علی نصیریان» رکن اصلی سریال است
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
نقش منفی کامیار در «دلدار» پیش‌ برنده است
پرویز بهرام درگذشت
کـوه طـلا
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
تذکره‌الاولیاء؛ هشت قرن بعد
«عشق من باش» پرکشید...
کاغذهای انبار شده در گمرکات ظرف دو هفته به بازار عرضه شود
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند
آخرین لبخند پسر برای پدر
براهنی یک متفکر ادبی است
گربه‌ها و آدم‌ها
گزارش نهایی کمیته بررسی بازار کاغذ هفته آینده اعلام می‌شود
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند/ شخصیت مهراد به روحیات خودم خیلی نزدیک بود/ مردن مهراد ایراد داستان است/ بعد از گریم کاملا از رضا یزدانی جدا می‌شدم
پدیده‌ای به‌نام نقش‌فروشی
رمانی در ستایش موسیقی
بیشتر
کد خبر: 88765 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۰ - 14:14
کاش می‌توانستم فیلمی مانند «اجاره‌نشین‌ها»‌ بسازم

کاش می‌توانستم فیلمی مانند «اجاره‌نشین‌ها»‌ بسازم

آرمان- مدت‌هاست که در محافل سینمایی بحثی درباره پایان فعالیت فیلمسازان پیشکسوت و باسابقه سینمای ایران به راه افتاده است و برخی معتقدند که این سینماگران بهتر است به فعالیت خود در عرصه فیلمسازی پایان بدهند.این مساله موافقان و مخالفان بسیاری دارد، برخی موافق این نظر هستند و برخی هم معتقدند که هر کس حق دارد فیلم بسازد و این تماشاگران و مخاطبان هستند که باید آن را قضاوت کنند. همایون اسعدیان، کارگردان باسابقه سینمای ایران، در پاسخ به این پرسش که «آیا دوره فیلمسازان قدیمی تمام شده است و دیگر نباید فیلم بسازند و تماشاگران حق هوکردن فیلم‌ها را دارند یا ندارند»، به خبرآنلاین گفت: «آدم‌ها تا زمانی که زنده هستند حق دارند کار کنند و فیلم بسازند، ما نمی‌توانیم بگوییم که تمام شدند، مخاطب‌شان هم حق نپسندیدن دارد. این هوکردن هم مربوط به ما نیست، در فستیوال «کن» هم هو می‌کنند، کیارستمی را بابت فیلم «شیرین» در فستیوال ونیز هو کردند.» او ادامه داد: «من از این مساله دفاع نمی‌کنم، من خودم وقتی در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد آن واکنش‌ها را درباره فیلم‌های کیومرث پوراحمد یا کارگردانان دیگری می‌دیدم حالم بد می‌شد. تماشاگر حق دارد قضاوت خود را کند اما لغت تمام شدن را نمی‌پذیرم چون به‌نظرم از آن قضاوت‌های سریعی است که انجام می‌دهیم.» این کارگردان با اشاره به فیلم‌های ماندگار کارگردانانی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی، بیان کرد: «نسل ما و خود من حسرت این را دارم که فیلمی مانند «گوزن‌ها» در کارنامه‌ام باشد، حسرت این را دارم که کاش می‌توانستم «ناخدا خورشید» یا فیلمی مانند «اجاره‌نشین‌ها»ی آقای مهرجویی بسازم. اصلا کاری ندارم که امروز مهرجویی، کیمیایی یا تقوایی چه می‌سازند، اینها در واقع نه اینکه دین خودشان را به سینمای ایران ادا کرده باشند، بلکه فیلم‌هایی ساختند که حسرت ماست و همین برای پرونده یک فیلمساز کافی است که یک «قیصر» یا «گوزن‌ها» در کارنامه‌اش داشته باشد.» اسعدیان با تاکید بر اینکه حرفه کارگردانی مانند مهندسی نیست، توضیح داد: «قشنگی حرفه ما این است که مهندسی نیست، یک ساختمان نیست که یکبار بسازیم و همه بگویند چقدر خوب است و عین آن را همینطور بسازیم، ما شروع به ساختن یک فیلم می‌کنیم و قصد داریم که خوب هم بسازیم اما اینکه چه از آب دربیاید را دیگران باید بعدها قضاوت کنند. ممکن است آقای مهرجویی سال آینده یک فیلمی بسازد که همه بگوییم وای، همه فیلم‌های قبلی‌اش را فراموش کنید چون این فیلم اوست. هیچکس نمی‌تواند بگوید چنین چیزی غیرممکن است. «کوروساوا» چند فیلم خوب ساخته، «جان فورد» یا «هیچکاک» چند فیلم خوب ساختند، چرا راجع به خودمان این صبوری را نداریم؟ پرونده هر فیلمسازی پس از مرگش باید مرور شود چون تا قبل از مرگش هنوز ممکن است فیلم بسازد.»او همچنین تاکید کرد: «کیومرث پوراحمد خالق «قصه‌های مجید» است و این برای تمام کارنامه یک فیلمساز کافی است.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.