انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
آشنایی با سبزیجات کم قند
مواد غذایی مضر برای مغز
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
همه خواص تره‌فرنگی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
بهترین و بدترین غذاها برای شام
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
فواید تغذیه‌ای خرما
میوه‌های چربی‌سوز
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
ناشتایی‌های ممنوعه
نکات کلیدی تغذیه‌ای
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی برای پوست
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
بیشتر
کد خبر: 88769 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۰ - 14:19
میوه‌های چربی‌سوز

میوه‌های چربی‌سوز

آرمان-کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما چربی را برای روزهای گرسنگی در خود ذخیره می‌کند؛ اما ما بیش از آنکه نیاز داشته باشیم، غذا می‌خوریم و در نتیجه ذخیره چربی بالایی در بدن خود داریم.برای کاهش این چربی‌های اضافی باید کمتر از کالری که می‌سوزانیم، غذا بخوریم. خوشبختانه، علاوه بر محدود کردن میزان کالری، چند چیز دیگر وجود دارد که به کمک آنها می‌توانیم میزان کاهش وزنمان را افزایش دهیم. چندین بررسی نشان داده است که میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین (فلاوونوئید) بر کاهش وزن اثر افزایشی دارد. می‌توان میوه‌های غنی از آنتوسیانین را به‌راحتی تشخیص داد زیرا آنها دارای سایه‌ای از رنگ‌های قرمز یا بنفش هستند. در ادامه با این میوه‌ها آشنا می‌شوید.

آلبالو

برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید، آلبالو یک میوه خارق‌العاده است. با آزمایشی که بر روی موش‌ها انجام شد و شامل یک دوره 12 هفته‌ای بود، مشخص شد موش‌هایی که از آلبالو تغذیه شده بودند، نسبت به آنهایی که از یک رژیم غذایی به اصطلاح غربی استفاده کرده بودند، به میزان 9‌درصد چربی شکمی بیشتری را از دست دادند. گیلاس و آلبالو همچنین عملکرد ژن‌های چربی در این حیوانات را تغییر دادند.آلبالو بر روی سلامت قلب و کاهش التهاب نیز اثرگذار است و این، آلبالو را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

انواع توت‌ها

این یک خبر خوب است، زیرا شما هرگز از خوردن توت‌ها در انواع مختلف خسته نخواهید شد. میوه‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند مملو از پلی‌فنول‌های سالم هستند که نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه از تشکیل چربی نیز جلوگیری خواهند کرد. در مطالعه‌ای مشخص شد موش‌هایی که روزانه سه وعده توت و یا پودر آن را مصرف کردند، تشکیل چربی در بدنشان تا 73‌درصد کاهش پیدا کرده است.انواع توت‌ها را می‌توانید به ماست و سالادتان اضافه کرده و یا آنها را خشک کرده و یا به‌صورت پودر درآورید.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت یک انتخاب عالی برای کاهش چربی شکمی و سطح کلسترول خون است. در واقع، شرکت‌کنندگان در یک مطالعه شش هفته‌ای، که با هر وعده‌غذایی‌شان گریپ‌فروت مصرف کرده بودند، سایز دور کمرشان به‌طور میانگین 1اینچ (2.5 سانتی‌متر) کاهش پیدا کرد.می‌توانید به‌راحتی گریپ‌فروت را به دو نیم تقسیم کرده و با کمک یک قاشق، از آب آن استفاده کنید.

هندوانه

شاید بسیاری از ما به‌دلیل آنکه فکر می‌کنیم هندوانه تنها از قند و آب تشکیل شده، از خوردن آن اجتناب می‌کنیم؛ اما این میوه واقعا یک گزینه کاملا سالم است. مصرف هندوانه می‌تواند میزان انباشت چربی در بدن را کاهش داده و به منظور سوزاندن بهتر چربی‌ها، آنها را تغییر دهد.آب هندوانه، نیز باعث کاهش درد عضلانی پس از تمرینات ورزشی می‌شود.

گلابی

با وجود داشتن طعمی شیرین، گلابی عمدتا شامل آب و فیبر است، دو چیز که واقعا به کاهش وزن کمک می‌کنند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند، با وجود اینکه هر 100 گرم از گلابی تنها 56 کالری دارد! فیبر موجود در این میوه همچنین به هضم سالم کمک می‌کند، به‌طوری که احساس نفخ نمی‌کنید.به‌عنوان یک هدیه، ویتامین C و ویتامین A موجود در گلابی از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و التهاب را کاهش می‌دهند. این کار به شما کمک می‌کند که جوان‌تر به‌نظر برسید و به‌طور کلی احساس بهتری داشته باشید. فقط مطمئن شوید که از انواع تازه یا یخ‌زده این میوه استفاده کنید، زیرا گلابی‌های کنسرو شده در شربت‌های شیرین بسته‌بندی می‌شوند.

شلیل، هلو و آلو

این خانواده از میوه‌ها (میوه‌های سنگی) برای جلوگیری از سندرم متابولیک شناخته شده است، که نام یک گروه از عوامل خطر مرتبط با چاقی و یا بیماری‌های مرتبط با چاقی است. دیابت نمونه اولیه اختلال متابولیک است و چربی شکمی یک عامل خطر جدی برای آن محسوب می‌شود.این گروه از میوه‌ها، حاوی ترکیبات فنلی بالایی هستند که نقش مهمی در رفتار ژن‌های چربی دارند. آنها همچنین از نظر میزان قند پایین‌تر از بسیاری از میوه‌های دیگر قرار دارند که برای افرادی که رژیم می‌گیرند یک گزینه ایده‌آل است.

سیب

سیب به‌طور کلی یک منبع عالی از فیبر محلول است که در معده شما به شکل ژله مانند تبدیل می‌شود و به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. هر بار که شما 10 گرم فیبر محلول بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، چربی شکم شما کاهش می‌یابد.این بدان معنی است که سیب‌ها می‌توانند در کاهش وزن شما، با کاهش میل به غذا دخیل باشند. همچنین کمک می‌کنند که در سال‌های آینده نیز تناسب اندام داشته باشید. سیب بانوی صورتی، نوعی سیب پیوندی، دارای بیشترین آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید هستند، که آنها را در رأس بسیاری از انواع مختلف سیب که بر کاهش وزن اثرگذارند، قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.