انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کوچ طبقاتی
دلالی سکه هم شغل رسمی شد!
بازار سرمایه اعتنایی به تحریم‌های جدید آمریکا ندارد
ژاپنی‌ها نگرانند که شرکت‌های چینی جای‌شان را در بازار ایران بگیرند/ میانجی‌ها آمریکا را متقاعد کنند که تلاش‌ برای ایزوله کردن ایران بی‌نتیجه است
بروجردی: معاملات خود در پتروشیمی را ادامه می‌دهیم
کاهش قیمت خودرو روزانه شده است
ژاپن در مسیر بازگشت به بازار ایران
آثار اقتصادی سفر «آبه» به تهران
پرونده قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس بسته شد
روحانی: اعضای برجام به تعهدات خود عمل کنند/ در عراق و سوریه برای صلح جنگیده‌ایم
کلیدهای اصلی وزارت صنعت دست واردکنندگان است/ صنعت خودروسازی با روندهای مشکوک همراه است/ منافع ملی غریب‌ترین عنصر کشور شده است
باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی هستیم
توکیو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است/در هفته‌های اخیر شاهد حضور مدیران بلندپایه شرکت‌های ژاپنی در ایران بودیم/ ژاپنی‌ها بهترین گزینه برای اجرای پروژه‌های مشترک هستند
آثار تحریم پتروشیمی پیش‌خور شده است
خنثی‌‌کردن تحریم با پاکسازی بودجه از نفت
پروژه‌های نیمه‌کاره و نگرانی شغلی کارگران پروژه‌ای/ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است
عامل شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی اعدام شد
وزارت راه باید در برابر اعتباراتی که برای تولید مسکن گرفته پاسخگو باشد/ مدیران قوا در چارچوب اعداد و ارقام موجود برنامه‌ریزی کنند/ آغاز برنامه ایجاد 988 هزار فرصت شغلی
کلید بازگشت آرامش به منطقه چیست؟
در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید تعلل و سستی به خود راه دهیم/ اصلاح روند‌ها برای جلوگیری از تکرار فساد‌های مشابه ضروری است
خجسته: با شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های مسئولان جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود
ادعای دو خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیر واقعی است
اوراسیا؛ دریچه نوین تجارت خارجی ایران
ارزان‌ترین خانه‌ها در تهران+ جدول
قیمت سکه ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافت
شینزوآبه اولین کسی نیست که پیام غرب را به تهران می‌آورد/ رابطه بین ایران و ایالات متحده واسطه‌بردار نیست
جزئیات اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان
پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و طرح رتبه بندی معلمان
آغاز تب‌وتاب در بازار اجاره+ قیمت
مسخ‌شدگی اقتصاد ایران توسط شبه‌دولتی‌ها
با برندهای لبنی گران‌فروش برخورد می‌شود
مهاجرت بازار سیاه خودرو به تلگرام
تصمیم‌گیری برای نرخ ارز ترجیحی اواخر خرداد خواهد بود/ بازار متشکل ارزی مقدمه بورس ارز است/ نظر مجلس حذف نرخ سامانه نیما است
دولت به داد مستاجران می‌رسد؟ / بررسی نرخ اجاره خانه‌های کمتر از 100 متر
بانک مسکن آمادگی راه‌اندازی بازار پیش‌فروش مسکن را دارد/ برنامه‌های بانک برای مستاجران به‌زودی اعلام‌ می‌شود
تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده در سال گذشته تا پایان شهریور
قیمت مرغ فعلا همان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است
کم‌فروشی در نان همچنان ادامه دارد
غوغای قیمت‌ها در آستانه تعطیلات
متهم: اگر مطالبم به خوبی شنیده شود در روند دادگاه تغییرات جدیدی رخ می‌دهد
نزدیک به ۱۰۰هزار نفر وام ازدواج گرفتند
شرایط پرداخت وام ۹ درصدی ساخت خانه اعلام شد
در هیچ جای دنیا با شوک ارزی از تولید حمایت نمی‌شود/ هزینه مشکلات اقتصادی را مردم طبقه متوسط و پایین می‌دهند/ دولت باید ثبات را به اقتصاد کلان بازگرداند
۴+۱ هم چنان در "کما"
بیمه‌ها؛ عصای شکسته بیماران
ظریف: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که به ایران انتقاد کنند/ ترامپ با مردم ایران در جنگ است
رمزگشایی از چالش‌های بازار کار
در طول تاریخ هیچ گاه اعانه بگیر و یارانه بگیر نبودیم/ استفاده از دیپلماسی اقتصادی تنها راه‌حل موجود است/ دولت‌های رانتیر در هیچ کشوری کارآمدی ندارند
حمایت دستوری از مستاجران
بیشتر
کد خبر: 88778 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۱ - 10:43
پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!

پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!

در حالی پل جدید کاکارضا در محور ارتباطی الشتر - خرم‌آباد با دو سال سابقه‌ی ساخت بر اثر وقوع سیل تخریب شده است که پل قدیم کاکارضا که در مجاورت پل جدید قرار دارد، با بیش از ۱۰۰ سال سن، دچار آسیب نشده است.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، سیل اخیر در استان لرستان پل‌های زیادی را تخریب کرده است، اما نکته مهم تخریب یکی از پل‌های جدید تحت عنوان پل جدید کاکارضا واقع در محور ارتباطی الشتر به خرم آباد است که دو سال از زمان ساخت آن می‌گذرد. این در حالی است که در نزدیکی همین پل، پل قدیم کاکارضا قرار دارد که بیش از ۱۰۰ سال از زمان ساخت آن می‌گذرد اما آسیب چندانی به آن وارد نشده است. با این وجود معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام گروهی به منظور تعیین علت تخریب پل جدید کاکارضا در اثر وقوع سیل خبر داد، در حالی که پل قدیمی کاکارضا با بیش از ۱۰۰ سال زمان ساخت دچار آسیب نشده است.

خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برآورد اولیه خسارات وارد شده به شبکه ارتباطی کشور ناشی از وقوع سیل حدود ۲,۶۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: تصور می‌کنیم که در بررسی‌های دقیق‌تر میزان این خسارت حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر افزایش یابد که مربوط به استان‌های گلستان، مازندران، ایلام، لرستان و خوزستان است و استان لرستان بیشترین خسارت وارده را متحمل شده است.

وی در پاسخ به اینکه به چه علت پل‌های قدیمی با بیش از ۱۰۰ سال ساخت تخریب نشده‌اند، اما شاهد فروپاشی پل‌هایی هستیم که بعضاً دو سال از زمان ساخت آنها می‌گذرد؟ تصریح کرد: اینگونه نیست که همه پل‌های قدیمی سالم مانده و پل‌های جدید تخریب شده باشند. باید بدانید اکثر پل‌هایی که در مسیر کشکان و سیمره از خرم آباد تا پل‌دختر قرار داشتند تخریب شده‌اند و این موضوع به علت بالا بودن شدت بارندگی و فشار سیل است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه پل‌ها برای دوره‌های زمانی مختلف و به طور مثال بازه‌های زمانی ۳۰ و یا ۱۰۰ ساله طراحی می‌شوند، گفت: پل‌ها بر اساس آئین‌نامه راهسازی احداث می‌شوند و همان گونه که می‌دانید قالب آن‌ها در آبراه‌ها و در معرض سیل برای دوره زمانی ۳۰ ساله طراحی می‌شوند علت بالا نبودن میزان دوره زمانی ساخت آن‌ها این است که توجیه اقتصادی ندارند و در آئین‌نامه راهسازی نیز این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: در مورد دو پل جدید و قدیم کاکارضا در محور ارتباطی الشتر به خرم آباد باید خاطرنشان کرد که تیم فنی جهت بررسی به محل اعزام شده است تا مشخص شود به چه علت پل جدید تخریب شده و پل قدیم پابرجاست. شاید این مسئله به دلیل طراحی، جانمایی و یا ضعف ساخت باشد که به محض مشخص شدن آن اعلام خواهد شد.

خادمی تاکید کرد: اینگونه نیست که تمامی پل‌های جدید تخریب و پل‌های قدیم پابرجا باقی مانده باشند و تا جایی که اطلاع داریم تنها در این مورد چنین اتفاقی رخ داده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به اینکه عمده تلاش در استان‌های سیل زده بر این مبناست که از طریق ایجاد سیل بندها مانع از رخ داد سیل در مناطقی شویم که احتمال جمع شدن آب وجود دارد، گفت: در مسیر اهواز، اندیمشک که تراکم اصلی جاده‌ای شمال به جنوب خوزستان در آن وجود دارد، متأسفانه به طول ۲۵ کیلومتر شاهد آب‌گرفتگی مسیر هستیم و در جابجایی بار ترانزیتی از بندر امام خمینی، بندر خرمشهر و بندر آبادان به مرکز کشور به دلیل قطع شدن جاده اخلال ایجاد شده است.

خادمی با بیان اینکه حدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از این مسیر عبور می‌کردند، گفت: حدود ۸۵۰۰ تریلر و ماشین سنگین بارهای بندری را از طریق این جاده به مرکز کشور انتقال می‌دادند که با توجه به آب‌گرفتگی جاده، کل شبکه حمل و نقل استان دچار مشکل شده است و مسیر اهواز، شوشتر، دزفول و اندیمشک به سمت پل زال و خرم آباد را جایگزین کردیم اما با توجه به بار ترافیکی این مسیر محور شلوغ شده و تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی همچنین از مردم درخواست که اگر کار ضروری ندارند از شمال به مرکز خوزستان تردد نکنند و تا باز شدن مسیر منتظر بمانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به وضعیت ریلی استان خوزستان در محور اهواز اندیمشک اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر ریلی شمال به جنوب که خوزستان را به مرکز کشور متصل می‌کرد با ۲۰ کیلومتر آب‌گرفتگی همراه شده و ریل و جاده در این مسافت به زیر آب رفتند، چرا که در مسیر موازی یکدیگر قرار دارند و سیلاب هر دو محور را دچار مشکل کرده است و سه کیلومتر از مسیر ریل به زیر آب رفته است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.