انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
اقتصاد
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
کوچ طبقاتی
آثار اقتصادی سفر «آبه» به تهران
ژاپن در مسیر بازگشت به بازار ایران
کاهش قیمت خودرو روزانه شده است
اوراسیا؛ دریچه نوین تجارت خارجی ایران
روحانی: اعضای برجام به تعهدات خود عمل کنند/ در عراق و سوریه برای صلح جنگیده‌ایم
کلیدهای اصلی وزارت صنعت دست واردکنندگان است/ صنعت خودروسازی با روندهای مشکوک همراه است/ منافع ملی غریب‌ترین عنصر کشور شده است
خجسته: با شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های مسئولان جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود
توکیو علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است/در هفته‌های اخیر شاهد حضور مدیران بلندپایه شرکت‌های ژاپنی در ایران بودیم/ ژاپنی‌ها بهترین گزینه برای اجرای پروژه‌های مشترک هستند
بازار سرمایه اعتنایی به تحریم‌های جدید آمریکا ندارد
ژاپنی‌ها نگرانند که شرکت‌های چینی جای‌شان را در بازار ایران بگیرند/ میانجی‌ها آمریکا را متقاعد کنند که تلاش‌ برای ایزوله کردن ایران بی‌نتیجه است
بروجردی: معاملات خود در پتروشیمی را ادامه می‌دهیم
عامل شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی اعدام شد
پرونده قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس بسته شد
باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی هستیم
خنثی‌‌کردن تحریم با پاکسازی بودجه از نفت
وزارت راه باید در برابر اعتباراتی که برای تولید مسکن گرفته پاسخگو باشد/ مدیران قوا در چارچوب اعداد و ارقام موجود برنامه‌ریزی کنند/ آغاز برنامه ایجاد 988 هزار فرصت شغلی
در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید تعلل و سستی به خود راه دهیم/ اصلاح روند‌ها برای جلوگیری از تکرار فساد‌های مشابه ضروری است
کلید بازگشت آرامش به منطقه چیست؟
پروژه‌های نیمه‌کاره و نگرانی شغلی کارگران پروژه‌ای/ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است
ادعای دو خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیر واقعی است
ارزان‌ترین خانه‌ها در تهران+ جدول
قیمت سکه ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافت
مهاجرت بازار سیاه خودرو به تلگرام
تصمیم‌گیری برای نرخ ارز ترجیحی اواخر خرداد خواهد بود/ بازار متشکل ارزی مقدمه بورس ارز است/ نظر مجلس حذف نرخ سامانه نیما است
دلالی سکه هم شغل رسمی شد!
شینزوآبه اولین کسی نیست که پیام غرب را به تهران می‌آورد/ رابطه بین ایران و ایالات متحده واسطه‌بردار نیست
آثار تحریم پتروشیمی پیش‌خور شده است
مسخ‌شدگی اقتصاد ایران توسط شبه‌دولتی‌ها
آغاز تب‌وتاب در بازار اجاره+ قیمت
پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و طرح رتبه بندی معلمان
جزئیات اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان
با برندهای لبنی گران‌فروش برخورد می‌شود
ظریف: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که به ایران انتقاد کنند/ ترامپ با مردم ایران در جنگ است
حمایت دستوری از مستاجران
متهم: اگر مطالبم به خوبی شنیده شود در روند دادگاه تغییرات جدیدی رخ می‌دهد
تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده در سال گذشته تا پایان شهریور
۴+۱ هم چنان در "کما"
دولت به داد مستاجران می‌رسد؟ / بررسی نرخ اجاره خانه‌های کمتر از 100 متر
کم‌فروشی در نان همچنان ادامه دارد
غوغای قیمت‌ها در آستانه تعطیلات
قیمت مرغ فعلا همان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است
شرایط پرداخت وام ۹ درصدی ساخت خانه اعلام شد
بیمه‌ها؛ عصای شکسته بیماران
رمزگشایی از چالش‌های بازار کار
نزدیک به ۱۰۰هزار نفر وام ازدواج گرفتند
بانک مسکن آمادگی راه‌اندازی بازار پیش‌فروش مسکن را دارد/ برنامه‌های بانک برای مستاجران به‌زودی اعلام‌ می‌شود
در طول تاریخ هیچ گاه اعانه بگیر و یارانه بگیر نبودیم/ استفاده از دیپلماسی اقتصادی تنها راه‌حل موجود است/ دولت‌های رانتیر در هیچ کشوری کارآمدی ندارند
در هیچ جای دنیا با شوک ارزی از تولید حمایت نمی‌شود/ هزینه مشکلات اقتصادی را مردم طبقه متوسط و پایین می‌دهند/ دولت باید ثبات را به اقتصاد کلان بازگرداند
بیشتر
کد خبر: 88830 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۲ - 14:53
4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی
معاون سازمان راهداری اعلام کرد

4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۳ هزار کیلومتر از شبکه ارتباطی کشور در اثر وقوع سیل آسیب دیده‌ است، گفت: برآورد می‌شود که حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان میزان خسارت شبکه‌های ارتباطی کشور باشد.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، خداداد مقبلی با اشاره به این‌که ۱۳ استان کشور در اثر بارش باران و سیلاب دچار خسارت جدی شده‌اند، اظهار کرد: وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به حین بارش و سیلاب و نیز پس از بارش و فرونشست سیل تقسیم می‌شود و در این رابطه اقدامات مختلفی در راستای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، کنترل جاده‌ها و ابنیه فنی، اطلاع‌رسانی مسیر و کنترل ترافیک صورت گرفت.

وی ادامه داد: متأسفانه در مسیرهای بسیاری از ۱۳ استان کشور دچار خسارت ناشی از سیل شده‌ایم که در استان‌های گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس خسارت‌ها بیشتر بوده و سیل بیشترین خسارت بر شبکه‌های ارتباطی را به استان لرستان متحمل کرده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که جمعاً ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شده‌اند، اظهار کرد: ۲۴۰ ابنیه فنی به طور کامل تخریب شده که ۳۰ دستگاه از آن مربوط به پل‌هایی با دهانه ۲۰ تا ۶۰ متر است و ۲۱۰ ابنیه فنی نیز از دو تا ۲۰ متر به طور کامل با تخریب ۱۰۰ درصدی مواجه شده‌اند. همچنین در مجموع ۸۰۰ دستگاه پل در حوزه استان لرستان، ۵۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند.

مقبلی با بیان این‌که در برآورد اولیه به شبکه‌های ارتباطی استان‌های لرستان و خوزستان به ترتیب ۱۲۵۰ و ۲۵۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است، اظهار کرد: شبکه‌های ارتباطی استان ایلام ۲۰۰، گلستان ۲۷۰ و مازندران ۲۶۷ میلیارد تومان آسیب دیده‌اند و در ارتباط با استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، یاسوج و کهکیلویه و بویراحمد هنوز اطلاعات کاملی دریافت نکرده‌ایم و کارشناسان در حال محاسبه خسارت‌ها هستند که بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل جدی در استان لرستان مربوط به ریزش و رانش پس از بازگشایی شبکه‌های ارتباطی است، گفت: متأسفانه پس از آنکه شبکه ارتباطی در استان لرستان بازگشایی می‌شود در مسیرهای کوهستانی شاهد رانش و ریزش هستیم که این مساله فعالیت را برای ما سخت‌تر می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به استان‌های گلستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: بالابودن سطح آب در استان‌های گلستان و خوزستان از مشکلات عمده این دو استان است و باید صبر کنیم تا سطح آب پایین بیاید. در گلستان ریزش کوهستان هزینه‌های زیادی را ایجاد کرده است و در استان خوزستان نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.

وی در مورد میزان دقیق خسارت‌ها و نیز مدت زمان بازسازی مناطق آسیب‌دیده، تصریح کرد: حدود ۱۳ هزار کیلومتر از مسیرهای ارتباطی کشور آسیب دیده‌اند و در حال حاضر برآوردها در مورد خسارت‌ها در نقطه اولیه قرار دارد و باید منتظر ماند تا مشخص شود که میزان دقیق خسارت‌ها چه مقدار است.

مقبلی در مورد مدت زمان بازسازی و ساخت مسیرهای آسیب‌دیده نیز، بیان کرد: این مساله به میزان اعتبارات تأمین شده باز می‌گردد و به نظر می‌رسد حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی شبکه‌های ارتباطی خسارت دیده نیاز است در صورت تأمین اعتبار به حداقل دو سال زمان نیاز است و زمان پرداخت این اعتبارات است مدت زمان ساخت را کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.