انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
علی نصیریان یک کلاس بازیگری است
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
برگرد به عقب
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
نظارت بر صدا و سیما هیچ‌گاه چارچوب قانونی مشخص نداشته است/ علی‌عسگری مدت‌هاست به مجلس نیامده
تا زمانی که ارز دولتی باشد مشکل کاغذ حل نمی‌شود
خاموشی راوی «جاده‌ابریشم»
ادبیات؛ یگانه منعکس‌کننده ماهیت‌درونی انسان‌ها
پرویز بهرام درگذشت
برای برادرجانی که چشمه‌ای زلال است
علی نصیریان: پرویز بهرام بازیگر بی‌نظیری بود
نقش منفی کامیار در «دلدار» پیش‌ برنده است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند/ شخصیت مهراد به روحیات خودم خیلی نزدیک بود/ مردن مهراد ایراد داستان است/ بعد از گریم کاملا از رضا یزدانی جدا می‌شدم
«علی نصیریان» رکن اصلی سریال است
جایگاه یک هنرمند را مردم مشخص می‌کنند
براهنی یک متفکر ادبی است
نمی‌توانم تصنعی بازی کنم
تذکره‌الاولیاء؛ هشت قرن بعد
چاوش وارد می‌شود
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
نویسنده‌ها داستان‌های خوب و جذاب نمی‌نویسند
کـوه طـلا
از آزادی مطبوعات حمایت می‌کنیم/تنها خط قرمز ما، سخن بی‌‌دلیل و غیرمستند است/ فرقی بین دانه ریز و دانه درشت قائل نیستیم
آخرین لبخند پسر برای پدر
گربه‌ها و آدم‌ها
پدیده‌ای به‌نام نقش‌فروشی
رمانی در ستایش موسیقی
شفافیت را در تمام شئون سینما پیگیری می‌کنیم
«عشق من باش» پرکشید...
مردم کتاب‌های نویسندگان بومی را بخوانند
گزارش نهایی کمیته بررسی بازار کاغذ هفته آینده اعلام می‌شود
تنها راه نجات صنعت چاپ از بحران، عدم دخالت دولت است/ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این صنعت ارتزاق می‌کنند
کاغذهای انبار شده در گمرکات ظرف دو هفته به بازار عرضه شود
بیشتر
کد خبر: 88878 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۴ - 15:18
«برسر دوراهی» را با ۲ خط فیلمنامه آغاز کردیم

«برسر دوراهی» را با ۲ خط فیلمنامه آغاز کردیم

آرمان- تهیه‌کننده سریال «برسر دوراهی» گفت: ما تنها دو خط از قصه در اختیار داشتیم که هیچ ربطی به آنچه ساخته شد و مخاطب روی آنتن دید، ندارد.«حامد عنقا» تهیه‌کننده سریال «برسر دوراهی» در گفت‌وگو با فارس گفت: روزی که می‌خواستیم پیش‌تولید را شروع کنیم، خدا خدا می‌کردیم تا ۷ قسمت خوب از این سریال دربیاید. ما به سه قسمت ابتدایی فکر کرده بودیم و بعد از آن حین تولید همه ایده دادند و قصه در دل کار به این سمت رفت. ماجرای پرداختن به دلار و اعتیاد از همان ابتدا در قصه نبود و در دل کار پیش آمد.وی درباره قصه این سریال نیز افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما تنها دو خط از قصه در اختیار داشتیم که هیچ ربطی به آنچه ساخته شد نداشت. در ابتدا آمدیم با بازیگرها قرارداد بستیم و حتی یادم هست که به آقای بخشی گفتم اگر شما بیایید این نقش وجود خواهد داشت، در غیر این صورت نقش حذف خواهد شد و آخر هم فکر می‌کنم از اصرارهای ما خسته شد و قرارداد را امضا کرد.نویسنده سریال «تنهایی لیلا» در ادامه افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: سایر بازیگران همه به همین منوال بودند و گودرزی و شریفی‌نیا هم که قبلا با من کار کرده بودند، جنس کارهایم را می‌شناختند. ما کارمان را از ته بسر شروع کردیم. اول با بازیگران به توافق رسیدیم و دو روز پس از قطعی شدن کار با بهرنگ توفیقی نشستیم و لحن کار را درآوردیم. به این دلیل که این قصه می‌توانست به شدت لوس دربیاید و پاورقی مجله‌های زنانه و… شود.وی با اشاره به المان‌های موجود در این سریال که به زمان گذشته مرتبط بود نیز گفت: ما نمی‌خواستیم بگوییم این سریال قدیمی است. وقتی در جهان مدرن زندگی می‌کنیم که جوان‌هایش دوست دارند پیکسل شعرا و آدم‌های بزرگ در گذشته را به کیف‌هایشان وصل کنند؛ یعنی که آنها دوست دارند در گذشته سیر کنند.این نویسنده در ادامه بیان داشت: زمانی هست که کاری را می‌سازیم و آن به یک کار عامه‌پسند تبدیل می‌شود. زمان‌هایی هم وجود دارد که با نگاه‌هایی که از مؤلفه‌ها دارید بعضی موارد را بازتولید می‌کنید.تهیه‌کننده سریال پدر با اشاره به نام این سریال نیز گفت: منظور از بر سر دوراهی، دوراهی‌ای نیست که حمید گودرزی سر آن قرار گرفته و نمی‌داند که بین مریم و پریناز کدام را انتخاب کند، بلکه همان ستون معروف در مجله زن روز است که مردم خاطرات واقعی زندگی‌هایشان را در آن می‌نوشتند. اگر دقت کرده باشید، فونت تیتراژ ابتدایی این سریال نیز فونت روزنامه‌های قدیمی است و موسیقی‌ای که به کار رفته از جنس موسیقی‌های بابک بیات است. ما در کوچه آبشار، دردار و سقاخونه که در فیلم‌های مسعود کیمیایی می‌بینیم، این سریال را ضبط کردیم و همه اینها باعث شد که لحن کار آن‌طور که می‌خواهیم دربیاید.

امکان جزئی‌نگری در شخصیت‌ها را نداشتیم

عنقا افزود: تیتراژ کار هم با حروف گارسه قدیم می‌سازم که مخاطب را دهه ۳۰ می‌برد. قبل از دوران موج نوی سینمای ایران که کیمیایی و امیر نادری و... بودند. می‌روید به زمانه دکتر کاووسی و... البته این موضوع را آقای بخشی بیشتر درک می‌کند. موسیقی‌ای که به کار رفته نیز ناخوداگاه جنس موسیقی‌های بابک بیات را به‌خاطر می‌آورد. یا امامزاده یحیی، کوچه آبشار، کوچه در دار و سقاخانه معروف فیلم‌های مسعود کیمیایی را در سریال می‌بینیم، اینها مواردی است که رویش فکر شده و لحن کار را درآورده‌ایم. از این لحاظ کار مدرنی کرده‌ای ولی آمده‌ای بر اساس المان‌های پست مدرن کار کرده‌ای. این به‌دلیل نیازی است که نسل جوان یک خاطراتی از نسل قدیم شنیده، ندیده و آن دوره هم زندگی نمی‌کند. اما دوست دارد که این فضاها را تجربه کند. به همین دلیل بود که تصاویر مربوط به رسانه‌ها را هم ما سیاه و سفید می‌دادیم. مخاطب این سریال از ۲ منظر لذت می‌برد یکی این است که یک قصه عاشقانه می‌بیند و ماجرای پسری که یک شبه پولدار شده و وقتی این را شناخت یک لایه دیگر برای لذت بردن می‌بیند و اگر هم نه یک قصه به روال خود را دیده است.تهیه‌کننده سریال «تنهایی لیلا» با اشاره به تاکید شروع بازی هر کدام از بازیگران توسط میان‌نویس گفت: از روزی که موتور قصه به راه افتاد فهمیدیم که باید پرشتاب پیش برویم و امکان جزئی‌نگری در شخصیت‌هایمان را نداشتیم. برای همین زمانی که به بازی پریناز رسیدیم، برای تاکید به مخاطب میان‌نویس کردیم آغاز بازی پریناز و همچنین در مورد سیمین نوشتیم؛ پرده سیمین، اما این تکنیک خیلی هم خاص نبود و در پاورقی‌های بسیاری این را دیده بودیم که نوشته می‌شد در قسمت بعد فلان شخصیت با فلان شخصیت آشنا می‌شود.حامد عنقا با اشاره به بازخوردهای مخاطبان از این سریال نیز گفت: اینکه بازخوردها خوب است، باید از کف جامعه آمده باشد، نه اینکه عوامل سریال پست‌هایی را در صفحه‌های شخصی‌شان گذاشته و از خود و کارشان تعریف کنند. زمانی هست که در اینستاگرام شما را لایک می‌کنند و زمانی هم به شما فحش می‌دهند، ولی واکنش اصلی برای ما بازخوردی است که از روزنامه‌نگارها می‌گیریم.وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقتی شما حرف دارید، می‌توانید سراغ همه چیز بروید. شما درباره بازی عنایت بخشی، افسانه چهره‌آزاد و سایر بازیگران حرف نمی‌زنید بلکه درباره قصه سریال حرف می‌زنید.عنقا با اشاره به تفاوت سریال «پدر» و «برسر دوراهی» نیز گفت: یادم هست سه هفته که از شروع تصویربرداری «بر سر دوراهی» گذشته بود، با دیدن اولین راف‌کات‌ها از سریال خوشمان آمد، اما سر سریال «پدر» این‌طور نبود و از همان اول همه ما می‌دانستیم که سریالی داریم می‌سازیم که شهر را به‌هم می‌ریزد. من روحیه‌ای دارم که اگر کارم موفق نشود افسردگی می‌گیرم، اما خدا را شکر جنس این کار طوری بود که با هم آن را ساختیم.وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاید ۹۰ درصد از بازیگرهای این سریال نمی‌دانستند سکانس‌هایشان برای کجای قصه است و تنها سکانسی که می‌دانستیم در کجا قرار دارد، سکانس مرگ شخصیت جلال بود که به عبارتی فینال کار بود. خیلی از سریال‌ها با اینکه حمایت مالی هم دارند، تمرکزشان روی دو سه دکور و لوکیشن است و ما که به‌دلیل شتاب‌زدگی بدون قصه جلو رفتیم، از لوکیشن‌های متعددی بهره بردیم.

همه بازیگرها استرس داشتند

این تهیه‌کننده با بیان اینکه دیگر دوست ندارم چنین تجربه‌ای داشته باشم، گفت: امیدوارم دیگر تجربه مشابه این سریال نداشته باشم که بخواهم سریالی که در چهار ماه ساخته می‌شود را ظرف مدت یک ماه و نیم تمام کنم. ما مدام نگران رسیدن قسمت‌هایمان به آنتن شبکه بودیم و آن بارانی که در تهران آمد چند روز کارمان را مختل کرد. از طرفی زمانی که تعداد بازیگر حرفه‌ای در کار بیشتر می‌شوند، حجم توقع شما به‌عنوان تهیه‌کننده بالا می‌رود.وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما برای اولین بار سریالی جدی را در باکس نوروزی سیما ساختیم. همه بازیگرها استرس داشتند و می‌پرسیدند سرنوشت نقش ما به کجا می‌رسد. حتی بازیگرهایی داشتیم که ۳۰ ثانیه یک‌بار این سوال را می‌پرسیدند و بازیگرهای صبوری هم در کنار آنها حضور داشتند که از همان ابتدا اعتماد کرده بودند. برای مثال آقای بخشی همان اول گفت من راجع به حجم نقشم و اینکه اسمم باید کجای تیتراژ بخورد، صحبت نمی‌کنم؛ چراکه از همان ابتدا تکلیف خودشان را با پروژه و نقش مشخص کرده بودند و او حتی یک‌بار هم در طول تولید نپرسید که مسیر قصه به کجا می‌رود و من سعی کردم از اعتمادی که شده بود، سوءاستفاده نکنم.عنقا در ادامه گفت: ما لحن اصلی و جدی میترا حجار را در صحبت‌ با سایر شخصیت‌ها به غیر از حامد دیده بودیم و این کاملا مشخص بود که او برای صحبت با حامد و اهدافی که پشت‌سرش دارد این‌گونه صحبت می‌کند.حامد عنقا با اشاره به این ماجرا نیز گفت: همیشه نقش‌های منفی سریال‌هایم را خیلی دوست دارم. اما هیچ آدمی به ذات منفی نیست. شخصیت جلال در این سن و سال حتما با نوه‌هایش طور دیگری صحبت می‌کند که هیچ وقت با آن لحن با حامد صحبت نکرده و باید گفت هر کدام از ما در موقعیت‌های خاص وجوه انسانی‌مان متفاوت است.وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از سریال «پدر» خیلی‌ها گفتند که من درباره پولدارها سریال می‌سازم، اما در آنجا شخصیت متمول قصه ما حاج علی تهرانی بود که شخصیتی مثبت بود و با همت خود به این مال و منال رسیده بود، اما در «بر سر دوراهی» حامد شخصیت پولداری بود که منفی شد. من درباره پولداری و بی‌پولی حرف نمی‌زنم، ما شخصیت‌های پولداری داریم که آدم‌های بسیار خوبی هستند و شخصیت‌های بی‌پولی داریم که آدم‌های خوبی نیستند و پولداری آدم‌ها ربطی به خوب یا بد بودن آنها ندارد. منش پولداری مهم است. همه ائمه ما متمکن بودند و این را از اماکن تاریخی ـ مذهبی که از آنها به یادگار مانده متوجه می‌شویم.این تهیه‌کننده ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدترین شکل فینال برای این سریال این بود که حامد در پایان به خانه پدرش بیاید و پشت پا به همه آن ثروتی که عزت‌الملوک برای او بجا گذاشته بود، بزند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.