انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خواص ادویه‌جات
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
همه چیز درباره «گرمازدگی»
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
هشدارهای کاهش اسید معده
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
راهکارهایی برای سلامت قلب
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خواص مهم آلو برای سلامتی
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
بیشتر
کد خبر: 88880 | تاریخ : ۱۳۹۸/۱/۲۴ - 15:26
فواید تغذیه‌ای خرما

فواید تغذیه‌ای خرما

آرمان- خرما میوه درخت نخل است که در آب و هوای گرمسیری رشد می‌کند. فواید تغذیه‌ای خرما چشمگیر هستند. تنها یک وعده ۱۰۰ گرم از آن می‌تواند حدود ۲۰‌درصد از نیاز روزانه انسان به پتاسیم را به‌همراه ۷ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، و چندین نوع از آنتی‌اکسیدان‌ها تامین کند. همچنین، خرما منبع خوبی برای مس، منگنز، ویتامین B۶، منیزیم و آهن است. خرمای تازه می‌تواند به رنگ قرمز روشن یا زرد روشن یا چیزی بین این دو باشد، اما خرمای خشک شده به‌طور معمول قهوه‌ای رنگ است. تنوع خرما نیز شگفت‌انگیز بوده و بیش از ۳‌هزار نوع از این میوه در سراسر جهان یافت می‌شود.بدون در نظر گرفتن اینکه چه نوع خرمایی را انتخاب می‌کنید، مصرف این ماده غذایی با برخی فواید سلامت پیوند خورده است. تنها مصرف دو خرما در روز برای یک هفته می‌تواند نتایج جالبی را به‌همراه داشته باشد.

گوارش بهتر

فیبر، ترکیبی ضروری برای گوارش سالم است، به‌رغم این واقعیت که انسان آن را گوارش نمی‌کند. در عوض، فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد. شاید عجیب به‌نظر برسد، اما این شرایط به دفع راحت‌تر و منظم مواد زائد از طریق روده بزرگ کمک می‌کند. 100 گرم خرما دارای 7 گرم فیبر است، از این‌رو، گزینه‌ای خوب برای تامین این ماده مغذی محسوب شده و افزودن خرما به رژیم غذایی نیز ساده است. مصرف خرما به‌همراه جو دوسر می‌تواند فواید سلامت و میزان دریافت فیبر را هرچه بیشتر افزایش دهد. البته، فیبر باید به‌تدریج به رژیم غذایی اضافه شود تا از بروز برخی مشکلات گوارشی پیشگیری شود.

انرژی پایدار

خرما مزه‌ای شیرین دارد، اما مصرف این ماده غذایی موجب افزایش ناگهانی و سریع قند خون انسان نمی‌شود. فیبر بار دیگر گزینه موثر در این زمینه محسوب می‌شود. فیبر روند گوارش را کند می‌سازد و قند موجود در خرما به‌تدریج وارد جریان خون می‌شود. بر همین اساس، افزایش و سقوط ناگهانی سطوح قند خون را پس از مصرف خرما تجربه نکرده و در عوض یک منبع پایدار انرژی خواهید داشت.خرما یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که موجب افزایش ناگهانی و سریع قند خون نمی‌شود.

 

مصرف بیش از حد شکر می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت انسان وارد کند و یکی از دلایل اپیدمی چاقی در دنیای امروز محسوب می‌شود. شکرهای پالایش شده با نام‌های مختلف در بسیاری از غذاها وجود دارند و زمانی که تلاش می‌کنید سالم‌تر غذا بخورید نیز ممکن است قربانی آنها شوید. اگر به واقع قصد دارید مصرف شکر را کاهش دهید، بهترین گزینه تهیه غذا در خانه است.خرما جایگزینی خوب برای شکر است. خرما میوه‌ای شیرین است و می‌تواند هوس خوردن خوراکی‌های شیرین را کاهش داده و همچنین می‌توان از آن در بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی استفاده کرد. با ترکیب آب و خرما در یک دستگاه مخلوط‌کن، ترکیبی خمیری به‌دست می‌آید که می‌توانید از آن به جای شکر در پخت و پز استفاده کرد. در شرایطی که خمیر خرما کالری نسبتا بالایی دارد، حاوی فیبر غذایی و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز است که شکر پالایش شده فاقد آنهاست.خرما یک ماده غذایی عالی برای افزودن به رژیم غذایی روزانه است. از آنجایی که این ماده غذایی کالری بالایی دارد، مصرف دو عدد از آن در روز توصیه شده است. خوشبختانه، همین میزان نیز برای بهره‌مندی از فواید سلامت مختلف خرما کفایت می‌کند. به‌واسطه محتوای مواد مغذی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها، مصرف خرما نباید احساس پشمیانی را در شما ایجاد کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.