انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
همه چیز درباره «گرمازدگی»
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
هندوانه از فواید تا عوارض
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
راهکارهایی برای سلامت قلب
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
خواص ادویه‌جات
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
هشدارهای کاهش اسید معده
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
تغذیه مناسب برای کودکان
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
مواد غذایی مضر برای مغز
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
بیشتر
کد خبر: 89141 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۳ - 15:36
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی

خواص بادام‌زمینی برای سلامتی

آرمان- بادام‌زمینی به‌لحاظ مواد مغذی بسیار قوی است. این ماده منبع عالی پروتئین گیاهی، فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. بادام‌زمینی به شکل‌های مختلفی در می‌آید از جمله برشته، نمکی، روکش شکلات و کره بادام‌زمینی. انواع متفاوتی از مواد مغذی دارد که فواید سلامتی گوناگونی دارند. به‌جز داشتن مواد سالم، این آجیل خوشمزه یک غذای پرکالری است، بنابراین هنگامی که به‌صورت متعادل مصرف شود، سالم‌تر خواهد بود.

تامین سلامت قلب

بادام‌های زمینی‌ حاوی چربی‌های اشباع نشده سالم بیشتری نسبت به چرب‌های اشباع هستند. این نسبت چربی بادام‌زمینی را برای سلامت قلب بهتر از غذاهایی با چربی‌های اشباع شده می‌سازد. یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ دریافت که خوردن ۴۶ گرم بادام‌زمینی یا کره آن در هر روز می‌تواند سلامت قلبی افراد مبتلا به دیابت را بهبود دهد.

حفظ سلامت وزن

از آنجایی که بادام‌زمینی سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است،میان‌وعده خوشایندی را وعده می‌دهد.خوردن آنها در حد متعادل ممکن است به حفظ سلامت وزن کمک کند. تحقیقات نشان داده است زنانی که آجیل از جمله بادام‌زمینی را دو بار در هفته مصرف کردند، کمی خطر افزایش وزن و چاقی را طی ۸ سال نسبت به آنهایی که به ندرت آجیل می‌خوردند، کاهش دادند.

کنترل میزان قند خون

این آجیل یک غذای عالی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر این مشکل است. بادام‌زمینی‌ شاخص گلیسمی پایینی دارد به این معنا که موجب افزایش شدید در قند خون می‌شود. متخصصان تغذیه غذاهای با شاخص گلیسمی ۵۵ یا پایین‌تر را به‌عنوان غذاهای با شاخص گلیسمی پایین می‌دانند و آنهایی که بالاتر از ۷۰ هستند به‌عنوان غذاهای با شاخص گلیسمی بالا می‌دانند. بادام‌زمینی با داشتن عدد ۲۳ از نظر شاخص گلیسمی جزو غذاهای با درجه پایین محسوب می‌شود.بادام به کنترل قندخون کمک می‌کند چون کربوهیدرات نسبتا پایینی دارد اما سرشار از پروتئین، چربی و فیبر است. فیبر فرایند تغذیه را کند می‌کند باعث انتشار مداوم‌تر انرژی می‌شود و پروتئین مدت زمانی طول می‌کشد تا به کربوهیدرات‌های ساده تبدیل شود.

خطرات و ملاحظات

بادام‌های زمینی حاوی پروتئینی به‌نام آرچین و کونارچین هستند. بعضی از افراد به این پروتئین‌ها حساسیت دارند. برای این افراد بادام‌زمینی می‌تواند یک عامل آلرژی تهدید‌کننده زندگی باشد.از آنجایی که بادام‌های زمینی سرشار از کالری هستند خوردن آنها به میزان مناسب در رژیم غذایی متعادل قابل توصیه است. مصرف مقدار زیاد کالری منجر به اضافه وزن می‌شود. این واقعیت بدون در نظر گرفتن نوع غذاها و مواد مغذی آنهاست.بادام‌زمینی‌های برشته و نمکی سلامت پایین‌تری نسبت به بادام‌های خام به‌‌خاطر میزان سدیم بالا دارند. البته اگر آنها را به میزان متعادل مصرف کنید می‌توانید از آنها به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل بهره بگیرید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.