انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
خواص ادویه‌جات
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
هندوانه از فواید تا عوارض
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
همه چیز درباره «گرمازدگی»
هشدارهای کاهش اسید معده
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
تغذیه مناسب برای کودکان
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
بیشتر
کد خبر: 89178 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۴ - 14:05
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند

غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند

آرمان- موارد بسیاری، از تنش‌های احساسی تا بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری کلیه، یا سوزش‌سردل وجود دارند که می‌توانند بر کیفیت خواب انسان تاثیرگذار باشند.دلیل هر چه که باشد، خواب شبانه ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند روز شما را خراب کند. در بلندمدت، خواب ناکافی می‌تواند خطر شرایطی جدی، مانند حمله قلبی، سکته‌مغزی، اختلالات عصبی، و فشار خون بالا را افزایش دهد.رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر شرایط خواب انسان است. همه می‌دانند که مصرف کافئین پیش از خواب فرمولی برای فاجعه است، بر همین اساس، باید از مصرف نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای پیش از خواب پرهیز کرد. اما برخی مواد غذایی دیگر نیز وجود دارند که بدون اینکه آگاه باشید می‌توانند خواب را از چشم‌های شما بربایند.آنچه پیش از خواب می‌خورید بر کیفیت خواب شما اثرگذار است، اما مطالعات نشان داده‌اند که این شرایط می‌تواند بر انتخاب‌های غذایی در روز بعد نیز اثرگذار باشد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ الگوی خواب سالم ضروری است، اما برخی مواد غذایی سالم وجود دارند که بهتر است در طول روز مصرف شده و همچنین برخی مواد غذایی نه چندان سالم که مصرف آنها ممکن است دلیل بی‌خوابی شما باشد. در ادامه بامقصران بالقوه در این زمینه بیشتر آشنا می‌شوید.

گوشت

گوشت، به‌ویژه گوشت قرمز، حاوی پروتئین و چربی فراوان است. از این‌رو، گوارش آن زمان‌بر بوده و می‌تواند شما را بیدار نگه دارد. مصرف گوشت در وعده غذایی شام اشکال ندارد، اما بهتر است از مصرف آن نزدیک به زمان خواب پرهیز کرد.اندازه کوچک‌تر وعده غذایی شام و استفاده از گوشت بدون چربی، مانند بوقلمون و سینه مرغ یا منابع پروتئین دیگر، مانند ماست و اسفناج، می‌تواند از بی‌خوابی شما پیشگیری کند.گوارش هر منبع پروتئین زمان‌بر بوده و مصرف آن پیش از خواب ممکن است ایده خوبی نباشد، اما گوشت قرمز به‌واسطه محتوای چربی خود منبعی سنگین محسوب می‌شود.

مرکبات

میوه به‌طور کلی یک انتخاب غذایی سالم است و متخصصان تغذیه مصرف مقداری میوه در هر وعده غذایی را توصیه کرده‌اند. اما میوه‌های خانواده مرکبات می‌توانند در خواب انسان اختلال ایجاد کنند زیرا بسیار اسیدی هستند. مصرف آنها می‌تواند به سوزش سردل یا بیماری دردناک بازگشت اسید معده به مری منجر شود.همچنین، میوه‌های خانواده مرکبات قند بالایی دارند که می‌تواند سطوح انرژی را زمانی که به آن نیاز ندارید، افزایش دهند. مصرف مرکبات هنگام صبح به‌همراه صبحانه و استفاده از میوه‌هایی با محتوای قند و اسید کمتر در ادامه روز را مد نظر قرار دهید.

غذاهای تند

غذاهای تند می‌توانند موجب ناراحتی معده و سوزش سردل شده که می‌تواند به خواب رفتن را دشوار سازد. سوزش سردل معمولا زمانی که انسان دراز می‌کشد، تشدید می‌شود زیرا اسید معده در نزدیکی مری جمع می‌شود. برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که مصرف غذاهای تند پیش از خواب می‌تواند احتمال تجربه کابوس و بیدارشدن از خواب را افزایش دهد.خواب ضعیف همواره به معنای تلاش برای به خواب رفتن نیست و بیدارشدن‌های مکرر نیز می‌توانند سارق ساعات استراحت شما باشند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.