انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
مواد غذایی مضر برای مغز
آشنایی با سبزیجات کم قند
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی برای پوست
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
نکاتی در مورد ویتامین A
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
بهترین و بدترین غذاها برای شام
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
همه خواص تخمه آفتابگردان
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
دلایل نیاز به کلسیم
گرمک یک میوه خوشمزه
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
موادغذایی مفید برای بدن
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
ناشتایی‌های ممنوعه
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
فواید تغذیه‌ای خرما
میوه‌های چربی‌سوز
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
بیشتر
کد خبر: 89178 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۴ - 14:05
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند

غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند

آرمان- موارد بسیاری، از تنش‌های احساسی تا بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری کلیه، یا سوزش‌سردل وجود دارند که می‌توانند بر کیفیت خواب انسان تاثیرگذار باشند.دلیل هر چه که باشد، خواب شبانه ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند روز شما را خراب کند. در بلندمدت، خواب ناکافی می‌تواند خطر شرایطی جدی، مانند حمله قلبی، سکته‌مغزی، اختلالات عصبی، و فشار خون بالا را افزایش دهد.رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر شرایط خواب انسان است. همه می‌دانند که مصرف کافئین پیش از خواب فرمولی برای فاجعه است، بر همین اساس، باید از مصرف نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای پیش از خواب پرهیز کرد. اما برخی مواد غذایی دیگر نیز وجود دارند که بدون اینکه آگاه باشید می‌توانند خواب را از چشم‌های شما بربایند.آنچه پیش از خواب می‌خورید بر کیفیت خواب شما اثرگذار است، اما مطالعات نشان داده‌اند که این شرایط می‌تواند بر انتخاب‌های غذایی در روز بعد نیز اثرگذار باشد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ الگوی خواب سالم ضروری است، اما برخی مواد غذایی سالم وجود دارند که بهتر است در طول روز مصرف شده و همچنین برخی مواد غذایی نه چندان سالم که مصرف آنها ممکن است دلیل بی‌خوابی شما باشد. در ادامه بامقصران بالقوه در این زمینه بیشتر آشنا می‌شوید.

گوشت

گوشت، به‌ویژه گوشت قرمز، حاوی پروتئین و چربی فراوان است. از این‌رو، گوارش آن زمان‌بر بوده و می‌تواند شما را بیدار نگه دارد. مصرف گوشت در وعده غذایی شام اشکال ندارد، اما بهتر است از مصرف آن نزدیک به زمان خواب پرهیز کرد.اندازه کوچک‌تر وعده غذایی شام و استفاده از گوشت بدون چربی، مانند بوقلمون و سینه مرغ یا منابع پروتئین دیگر، مانند ماست و اسفناج، می‌تواند از بی‌خوابی شما پیشگیری کند.گوارش هر منبع پروتئین زمان‌بر بوده و مصرف آن پیش از خواب ممکن است ایده خوبی نباشد، اما گوشت قرمز به‌واسطه محتوای چربی خود منبعی سنگین محسوب می‌شود.

مرکبات

میوه به‌طور کلی یک انتخاب غذایی سالم است و متخصصان تغذیه مصرف مقداری میوه در هر وعده غذایی را توصیه کرده‌اند. اما میوه‌های خانواده مرکبات می‌توانند در خواب انسان اختلال ایجاد کنند زیرا بسیار اسیدی هستند. مصرف آنها می‌تواند به سوزش سردل یا بیماری دردناک بازگشت اسید معده به مری منجر شود.همچنین، میوه‌های خانواده مرکبات قند بالایی دارند که می‌تواند سطوح انرژی را زمانی که به آن نیاز ندارید، افزایش دهند. مصرف مرکبات هنگام صبح به‌همراه صبحانه و استفاده از میوه‌هایی با محتوای قند و اسید کمتر در ادامه روز را مد نظر قرار دهید.

غذاهای تند

غذاهای تند می‌توانند موجب ناراحتی معده و سوزش سردل شده که می‌تواند به خواب رفتن را دشوار سازد. سوزش سردل معمولا زمانی که انسان دراز می‌کشد، تشدید می‌شود زیرا اسید معده در نزدیکی مری جمع می‌شود. برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که مصرف غذاهای تند پیش از خواب می‌تواند احتمال تجربه کابوس و بیدارشدن از خواب را افزایش دهد.خواب ضعیف همواره به معنای تلاش برای به خواب رفتن نیست و بیدارشدن‌های مکرر نیز می‌توانند سارق ساعات استراحت شما باشند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.