انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون ما ایدئولوژی‌زده است/ مکتب انتقادی در ایران جواب نمی‌دهد/ نود و حالا خورشید به دلیل اتفاقاتی در مدیریت تلویزیون تعطیل شدند
تعطیلی «۸۷ متر» تمام می‌شود
«حافظ»برترین‌ها را شناخت/ پیشتازی «بانوی عمارت» و«متری شیش و نیم»
در تمام این سال‌ها سیاست‌گذاران فرهنگی غلط تصمیم گرفتند؛ غلط برداشت کردند و غلط هم مدیریت کردند/ صفر تا صد پرونده گاندو دست سپاه بود/ فکر می‌کردم نقش همه مدیران بی‌کفایت دزد را بازی می‌کنم
تئاتر سوژه می‌شود
نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم
واقعیتی است که سریال‌های کره‌ای مخاطب دارند
هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد
این زندگی زیباست، آقا!
درخشش تابلوی «فرشچیان» در حراج تهران
بدلکاران هیچ امنیت شغلی ندارند/ گفتند بدلکاری هنر نیست تا در جشنواره فجر باشد/ همچنان به دنبال برگزاری جشنواره بدلکاری در ایران هستم
ثبت آثار« مرادی کرمانی» در کمیته ملی حافظه جهانی
اصلاح فرآیند اکران در «هنر و تجربه»
بار هستی
تشکیل سازمان نظام صنفی، مانع دخالت برخی نهادها در کار رسانه‌ها می‌شود
۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی و پلیسی هستند/ در سینما و تلویزیون تنوع ژانر نداریم/ یک چهارم جمعیت جهان حاشینه‌نشین هستند
روس‌ها، فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین تمدن‌های جهان می‌دانند
کار با مهران مدیری را دوست داشتم
ناصر هوشمندوزیری درگذشت
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
نویسنده موعظه‌گر نیست
جاه‌طلبی در رأس برنامه‌های آمریکایی‌هاست
به‌جای صحبت از کمبودها از قلب‌ها بگوییم
نقش متفاوتی در سریال «گاندو» دارم
«گاندو» مخاطب را درگیر می‌کند
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
اولیس یا یولسیز؛ مساله این نیست!
برای اینکه به قانون بی‌احترامی نشود بهتر است شورای پروانه ساخت و نمایش را به مراکز دیگر منتقل کنیم!/ رابطه "ارتفاع پست" و "ما همه باهم هستیم" در چیست؟
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
در «عین شین قاف» یک نقش متفاوت بازی کرده‌ام
افتخار می‌کنم با جمشید مشایخی۳ فیلم کار کردم
در گاندو با یک‌سری جاسوس خنگ طرفیم/ نشان دادن شیوه‌های سنتی جاسوسی نیم قرن پیش خنده‌دار است/ یک جاسوس می‌تواند در هر شغلی باشد، هنرمند، پزشک و حتی روحانی
کبودی‌های برزخ
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
برگرد به عقب
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
بیشتر
کد خبر: 89258 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۸ - 12:29
امسال بیشترین استقبال را داشتیم

امسال بیشترین استقبال را داشتیم

آرمان-سیدرضا میرکریمی با تاکید بر اینکه از جشنواره امسال جهانی‌ فجر رضایت دارد، گفت: من اهل نازکردن و ناتمام رهاکردن کاری نیستم، اما با توجه به سختی‌های زیاد این دوره، اگر در آینده شرایط طوری باشد که از نتیجه کارم نتوانم راضی باشم؛ مدیریت جشنواره را کنار می‌گذارم.دبیر جشنواره جهانی فیلم‌فجر در گفت‌و‌گو با ایسنا در پاسخ به اینکه اگرچه طبق آمار جشنواره حضور هواداران و مردم بیشتر بوده، اما به‌نظر می‌رسد امسال حال و هوای جشنواره کمی متفاوت‌تر بود و حتی به گفته بعضی از حاضران در جشنواره و همچنین بعضی اهالی رسانه جشنواره امسال خلوت‌تر بود و اینکه آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی در این موضوع دخیل بوده است؟ اظهار کرد: به‌نظرم حتما شرایط اجتماعی در رویدادی که در یک شهر اتفاق می‌افتد، تاثیر می‌گذارد و من اصلا این را انکار نمی‌کنم اما در مورد میزان استقبال با این نظرها موافق نیستم، چون آمار ما چیز دیگری می‌گوید.دبیر جشنواره گفت: آمارها نشان می‌دهد اتفاقا امسال ما بیشترین حد استقبال را در طول عمر این جشنواره بین‌المللی داشتیم یعنی حتی زمانی که بخش جهانی با جشنواره ملی یکی بود این حجم از استقبال از فیلم‌های خارجی تا به‌حال مشاهده نشده بود. بنابراین اگر ازدحام جلوی سالن‌ها کم است به این دلیل بوده که ما از سال قبل عیب‌یابی کردیم و مثلا فواصل بین سانس‌ها را که ۱۰ دقیقه بود به ۲۵ دقیقه رساندیم چون زمان کافی بین تخلیه سالن و ورود جدید وجود نداشت. این کار طبق یک بررسی کارشناسی انجام شد و نتیجه این بود که ازدحام را به‌ندرت می‌دیدیم؛ ولی وقتی وارد سالن‌ها می‌شدیم همگی پر بودند. ما در واقع زحمت مخاطبان را کمتر کردیم تا بتوانند راحت‌تر و تعداد بیشتری فیلم ببینند و وقت‌شان در صف تلف نشود. این یک راه کنترل ترافیک بود تا فضای داخل کاخ جشنواره پذیرای تعداد بیشتری تماشاگر باشد چرا که وقتی حجم حضور افراد در کوریدورها و فضای کلی کاخ زیاد باشد نمی‌توانیم پذیرای تعداد بیشتری باشیم.او یادآور شد: این را هم نباید فراموش کرد که در روزهای ابتدایی جشنواره چند روز تعطیلی بود و همین سبب شد مردمی که سفر نرفته بودند به جشنواره بیایند و برخی از هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده سینما هم احتمالا سفر بودند به جشنواره نرسیدند.‌

سیستم بلیت‌فروشی باگ ندارد

میرکریمی در پاسخ به اینکه آیا سیستم تهیه بلیت در محل برگزاری جشنواره را تغییر می‌دهد یا خیر، چون مشکلاتی به‌ویژه برای اهالی رسانه وجود داشت؟ گفت: سیستم بلیت باگ ندارد ولی مشکل ما حجم تقاضاها است که با تعداد صندلی‌ها همخوانی ندارد.چهار سال پیش که این مسئولیت را قبول کردم همه نگران بودند که چگونه می‌خواهیم سالن‌ها را با فیلم خارجی پر کنیم و عملا نگران این بودند که استقبال نشود، حتی بعضی با بی‌انصافی می‌نوشتند که اینجا به مردم غذا می‌دهند تا به تماشای فیلم بروند ولی باز هم آنها نمی‌روند، اما الان برعکس است و تعداد کسانی که می‌خواهند اینها را ببینند زیادند و اعتراض هم می‌کنند که تا زمان فروش بلیت باز می‌شود در مدت کمتر از یک ساعت تمام صندلی‌ها رزرو می‌شود و این مشکلی نیست که جشنواره به تنهایی بتواند آن را حل کند.او تاکید کرد: این مساله‌ای است که از چند سال قبل مطرح کرده‌ام و شهرداری و ارگان‌های دیگر باید یک کاخ مناسب جشنواره طراحی کنند. وقتی ما حقوق پخش فیلم‌ها را برای سه نمایش می‌گیریم مشخص نیست که هر کدام در چه سالن‌هایی و با چه ظرفیتی هستند. ما مجبوریم سه بار نمایشی را که تمام هزینه‌هایش را هم پرداخت کرده‌ایم در سالن‌های ۱۶۰ تا ۲۰۰ نفر و نهایتا یک سالن ۳۰۰ نفری انجام دهیم و طبیعی است این میزان به اندازه درخواستی که الان برای جشنواره پیش‌آمده پاسخگو نیست.او در پاسخ به اینکه آیا حضور شهردار تهران منجر به یک قول جدی نشده است؟ افزود: وعده‌های زیادی قبلا هم داده شده ولی به‌نظرم آقای حناچی مدیر اجرایی است، چون معمار هستند و نگاه مهندسی ندارند و در واقع سابقه فرهنگی نگاه‌شان خیلی بیشتر است. امیدوارم صحبت‌های اولیه که صورت گرفته منجر به یک اتفاق اجرایی و عملی شود، ولی در همین حد که ایشان از جشنواره حمایت کرد آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی و در کنار وزارت ارشاد ایستاد جای تقدیر دارد و البته از آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هم اسم می‌برم که پیگیر برگزاری خوب جشنواره بودند.

بازار جشنواره امسال خیلی موفق بود

میرکریمی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی‌ای که بر فعالیت برخی کمپانی‌های ایرانی اثر داشته، چرا مدیر بازار تغییر کرده بود به‌ویژه آنکه نوک پیکان برخی انتقادها به همین مساله برمی‌گشت؟ بیان کرد: آقای یادگاری فقط یک دوره مدیر بازار بودند و به‌دلیل مسئولیت‌های سنگینی که داشتند انصراف دادند. من هم خیلی اصرار کردم که ایشان بماند چون خیلی قائل به تغییر مدیریت نیستم و تغییرات کلی‌ام هم خیلی کم بوده است، درواقع هر سال یک تجربه انباشته برای خود داریم که هم هزینه‌های ما را کم و هم مدیریت‌مان را تسهیل می‌کند. من به‌دنبال فردی جوان، پرانرژی و باتجربه برای بازار بودم و از چند نفر خواستم پروپوزال خود را ارائه کنند که پیشنهادها بررسی شد و در نهایت خانم جواهرساز که ایده‌های خیلی خوب و ارتباط بین‌المللی خوبی هم داشتند انتخاب شدند.او در ادامه گفت: نتیجه کار این شد که ما در بازار بیشترین تعداد خریداران را داشتیم آن هم در شرایطی که در تحریم هستیم و مشکلات ترانسفر مالی داریم. کار تجاری با ایران بسیار دشوار است ولی ما حدود ۵۰ خریدار خارجی داشتیم و اتفاقات خوبی در بازار رخ داد. به‌نظرم کسانی که قراردادها را بسته‌اند باید بگویند چه ارزیابی‌ای دارند و من خیلی حق ندارم صحبتی کنم، چون این مسائل به‌طور رسمی گفته نمی‌شود و من هم اطلاع رسمی ندارم اما می‌دانم جوان‌هایی مثلا از دارالفنون بوده‌اند که فیلم‌های کوتاه خود را فروختند یا شرکت‌هایی هم بودند که قراردادهای تولید مشترک با ترکیه بستند. بنابراین برای بازاری در این سطح و در این نقطه از جهان با توجه به مشکلاتی که گریبان کشور ما را گرفته و در حوزه‌های قدرتمند اقتصادی هم آسیب‌هایش را می‌بینیم در این دوره خیلی بازار موفقی داشتیم و این نشان می‌دهد اتفاقا سینما و فرهنگ می‌توانند خاصیت ضدتحریمی داشته باشد.

باید شرایطی باشد تا من کارم را ادامه دهم

میرکریمی در بخشی دیگر در پاسخ به اینکه آیا برای دبیری دوره بعد جشنواره پیشنهادی گرفته است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر مساله من پیشنهاد دادن یا ندادن نیست به‌ویژه آنکه در این چهار دوره با سه رئیس سازمان سینمایی کار کرده‌ام و آنها به من اعتماد داشتند و حمایت کردند، ولی بعضی وقت‌ها شرایط در اختیار آنها نیست؛ یعنی باید شرایطی وجود داشته باشد تا من کارم را ادامه دهم و این را هم از این زاویه نمی‌گویم که بخواهم ناز کنم یا کاری را نیمه‌تمام بگذارم چون اهلش نیستم.او اضافه کرد: اما واقعیت این است که امسال واقعا سختی زیادی در برگزاری این جشنواره کشیدم. پس اگر احساس کنم سال آینده هم قرار است حجم همه این کارها و مشکلات روی دوش خودم و تیم اجرایی‌ام به تنهایی باشد ممکن است تجدیدنظر کنم چون برای من زمانی این کار ارزش دارد که نتیجه آن هم قابل قبول باشد و وقتی احساس کنم این رضایت را خودم نمی‌توانم داشته باشم و قرار است یک کار نمایشی انجام دهم، طبعا کنار می‌کشم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.