انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
خداحافظی شهبازیان از ارکستر ملی
نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود
کـوه طـلا
با بلیت‌های ۲۵۰ هزار تومانی به تماشای تئاتر لاکچری می‌نشینیم/ آیا همه اهالی تئاتر در قیمت‌گذاری شریک‌اند؟
گربه‌ها و آدم‌ها
برای نقش‌های منفی ازخودم فاصله می‌گیرم
آخرین لبخند پسر برای پدر
پدیده‌ای به‌نام نقش‌فروشی
بهنام صفوی درگذشت
«عشق من باش» پرکشید...
پدر تئاتر ایران نباید دولت باشد
کاغذهای انبار شده در گمرکات ظرف دو هفته به بازار عرضه شود
سینما، فیلمساز بی‌سواد نمی‌خواهد!
فیلم‌های کمدی در صدر گیشه
قدم‌زدن با کافکا در خاطره پراگ
۷ مدالیوم خانه‌تئاتر به برگزیدگان اعطا شد
علیخانی: نه کارمند تلویزیونم نه مدیر
هنرمندان اکثرا در حاشیه‌ جامعه قرار می‌گیرند
بازیگران نقش «تختی» با وسواس بالایی انتخاب شدند
مطبوعات در حال جان دادن هستند!
نامه مدیران مسوول روزنامه‌ها به روحانی برای کاغذ
چرا کاغذ دوباره گران شد؟
«برادر» شتاب‌زده نبود
رمانی در ستایش موسیقی
هرج‌ومرج بی‌سابقه‌ای در نشر رخ‌ داده!
ترجیح می‌دهم؛ ‌همان خشایار اعتمادیِ خاص به صحنه بازگردد/ هیچ تهیه‌کننده‌ای اجازه ندارد با من، عصار و اصفهانی بد صحبت کند/ گفتند ممنوع‌الکاری چون صدایت شبیه داریوش است
تئاتر ما عقب نمانده است، مسئولان جا مانده‌اند
بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران
نویسنده‌ها همیشه جلوتر از زمان بوده‌اند
هنری نداریم که زاده تفکر نباشد
فکر می‌کردم از طرف جامعه هنری حمایت می‌شوم
تنها راه بهبود وضعیت اصلاحات است
از گرانی کاغذ تا ۹۵‌میلیارد فروش
گزارش نهایی کمیته بررسی بازار کاغذ هفته آینده اعلام می‌شود
باد ما را به هرجا که بخواهد می‌برد
اگر رسانه ملی خواست مردم را برآورده نکند حکمش چیست؟/ مردم حق دارند از عنوان رسانه میلی استفاده کنند
امسال بیشترین استقبال را داشتیم
بازگشت علی نصیریان به تلویزیون
ارجحیت برگزاری مستقل «فجر جهانی»
سودجویان کاغذ را برای انتخابات مجلس احتکار کرده‌اند/بدترین کیفیت کره را با سود 300 درصدی وارد می‌کنیم/ نهاد‌های دامی را به عراق صادر می‌کنند
دیوار تحریم و تکفیر با کتاب فرو می‌ریزد
خیابان جمشید مشایخی به‌طور رسمی نامگذاری شد
سیاست به لحظه فکر می‌کند و ادبیات به ابدیت
توضیحات وکیل مدافع «مهناز افشار» درباره پرونده موکلش
خطر بزرگ رشد سرطانی ناشران غیرحرفه‌ای
سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت
آسیب‌ جشنواره فجر تغییر مدیریت است
جهان سیاسی امروز، دردهای انسان را نمی‌بیند
امید به آینده دشوار و دشوارتر می‌شود
بیشتر
کد خبر: 89258 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۸ - 12:29
امسال بیشترین استقبال را داشتیم

امسال بیشترین استقبال را داشتیم

آرمان-سیدرضا میرکریمی با تاکید بر اینکه از جشنواره امسال جهانی‌ فجر رضایت دارد، گفت: من اهل نازکردن و ناتمام رهاکردن کاری نیستم، اما با توجه به سختی‌های زیاد این دوره، اگر در آینده شرایط طوری باشد که از نتیجه کارم نتوانم راضی باشم؛ مدیریت جشنواره را کنار می‌گذارم.دبیر جشنواره جهانی فیلم‌فجر در گفت‌و‌گو با ایسنا در پاسخ به اینکه اگرچه طبق آمار جشنواره حضور هواداران و مردم بیشتر بوده، اما به‌نظر می‌رسد امسال حال و هوای جشنواره کمی متفاوت‌تر بود و حتی به گفته بعضی از حاضران در جشنواره و همچنین بعضی اهالی رسانه جشنواره امسال خلوت‌تر بود و اینکه آیا شرایط اقتصادی و اجتماعی در این موضوع دخیل بوده است؟ اظهار کرد: به‌نظرم حتما شرایط اجتماعی در رویدادی که در یک شهر اتفاق می‌افتد، تاثیر می‌گذارد و من اصلا این را انکار نمی‌کنم اما در مورد میزان استقبال با این نظرها موافق نیستم، چون آمار ما چیز دیگری می‌گوید.دبیر جشنواره گفت: آمارها نشان می‌دهد اتفاقا امسال ما بیشترین حد استقبال را در طول عمر این جشنواره بین‌المللی داشتیم یعنی حتی زمانی که بخش جهانی با جشنواره ملی یکی بود این حجم از استقبال از فیلم‌های خارجی تا به‌حال مشاهده نشده بود. بنابراین اگر ازدحام جلوی سالن‌ها کم است به این دلیل بوده که ما از سال قبل عیب‌یابی کردیم و مثلا فواصل بین سانس‌ها را که ۱۰ دقیقه بود به ۲۵ دقیقه رساندیم چون زمان کافی بین تخلیه سالن و ورود جدید وجود نداشت. این کار طبق یک بررسی کارشناسی انجام شد و نتیجه این بود که ازدحام را به‌ندرت می‌دیدیم؛ ولی وقتی وارد سالن‌ها می‌شدیم همگی پر بودند. ما در واقع زحمت مخاطبان را کمتر کردیم تا بتوانند راحت‌تر و تعداد بیشتری فیلم ببینند و وقت‌شان در صف تلف نشود. این یک راه کنترل ترافیک بود تا فضای داخل کاخ جشنواره پذیرای تعداد بیشتری تماشاگر باشد چرا که وقتی حجم حضور افراد در کوریدورها و فضای کلی کاخ زیاد باشد نمی‌توانیم پذیرای تعداد بیشتری باشیم.او یادآور شد: این را هم نباید فراموش کرد که در روزهای ابتدایی جشنواره چند روز تعطیلی بود و همین سبب شد مردمی که سفر نرفته بودند به جشنواره بیایند و برخی از هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده سینما هم احتمالا سفر بودند به جشنواره نرسیدند.‌

سیستم بلیت‌فروشی باگ ندارد

میرکریمی در پاسخ به اینکه آیا سیستم تهیه بلیت در محل برگزاری جشنواره را تغییر می‌دهد یا خیر، چون مشکلاتی به‌ویژه برای اهالی رسانه وجود داشت؟ گفت: سیستم بلیت باگ ندارد ولی مشکل ما حجم تقاضاها است که با تعداد صندلی‌ها همخوانی ندارد.چهار سال پیش که این مسئولیت را قبول کردم همه نگران بودند که چگونه می‌خواهیم سالن‌ها را با فیلم خارجی پر کنیم و عملا نگران این بودند که استقبال نشود، حتی بعضی با بی‌انصافی می‌نوشتند که اینجا به مردم غذا می‌دهند تا به تماشای فیلم بروند ولی باز هم آنها نمی‌روند، اما الان برعکس است و تعداد کسانی که می‌خواهند اینها را ببینند زیادند و اعتراض هم می‌کنند که تا زمان فروش بلیت باز می‌شود در مدت کمتر از یک ساعت تمام صندلی‌ها رزرو می‌شود و این مشکلی نیست که جشنواره به تنهایی بتواند آن را حل کند.او تاکید کرد: این مساله‌ای است که از چند سال قبل مطرح کرده‌ام و شهرداری و ارگان‌های دیگر باید یک کاخ مناسب جشنواره طراحی کنند. وقتی ما حقوق پخش فیلم‌ها را برای سه نمایش می‌گیریم مشخص نیست که هر کدام در چه سالن‌هایی و با چه ظرفیتی هستند. ما مجبوریم سه بار نمایشی را که تمام هزینه‌هایش را هم پرداخت کرده‌ایم در سالن‌های ۱۶۰ تا ۲۰۰ نفر و نهایتا یک سالن ۳۰۰ نفری انجام دهیم و طبیعی است این میزان به اندازه درخواستی که الان برای جشنواره پیش‌آمده پاسخگو نیست.او در پاسخ به اینکه آیا حضور شهردار تهران منجر به یک قول جدی نشده است؟ افزود: وعده‌های زیادی قبلا هم داده شده ولی به‌نظرم آقای حناچی مدیر اجرایی است، چون معمار هستند و نگاه مهندسی ندارند و در واقع سابقه فرهنگی نگاه‌شان خیلی بیشتر است. امیدوارم صحبت‌های اولیه که صورت گرفته منجر به یک اتفاق اجرایی و عملی شود، ولی در همین حد که ایشان از جشنواره حمایت کرد آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی و در کنار وزارت ارشاد ایستاد جای تقدیر دارد و البته از آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هم اسم می‌برم که پیگیر برگزاری خوب جشنواره بودند.

بازار جشنواره امسال خیلی موفق بود

میرکریمی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی‌ای که بر فعالیت برخی کمپانی‌های ایرانی اثر داشته، چرا مدیر بازار تغییر کرده بود به‌ویژه آنکه نوک پیکان برخی انتقادها به همین مساله برمی‌گشت؟ بیان کرد: آقای یادگاری فقط یک دوره مدیر بازار بودند و به‌دلیل مسئولیت‌های سنگینی که داشتند انصراف دادند. من هم خیلی اصرار کردم که ایشان بماند چون خیلی قائل به تغییر مدیریت نیستم و تغییرات کلی‌ام هم خیلی کم بوده است، درواقع هر سال یک تجربه انباشته برای خود داریم که هم هزینه‌های ما را کم و هم مدیریت‌مان را تسهیل می‌کند. من به‌دنبال فردی جوان، پرانرژی و باتجربه برای بازار بودم و از چند نفر خواستم پروپوزال خود را ارائه کنند که پیشنهادها بررسی شد و در نهایت خانم جواهرساز که ایده‌های خیلی خوب و ارتباط بین‌المللی خوبی هم داشتند انتخاب شدند.او در ادامه گفت: نتیجه کار این شد که ما در بازار بیشترین تعداد خریداران را داشتیم آن هم در شرایطی که در تحریم هستیم و مشکلات ترانسفر مالی داریم. کار تجاری با ایران بسیار دشوار است ولی ما حدود ۵۰ خریدار خارجی داشتیم و اتفاقات خوبی در بازار رخ داد. به‌نظرم کسانی که قراردادها را بسته‌اند باید بگویند چه ارزیابی‌ای دارند و من خیلی حق ندارم صحبتی کنم، چون این مسائل به‌طور رسمی گفته نمی‌شود و من هم اطلاع رسمی ندارم اما می‌دانم جوان‌هایی مثلا از دارالفنون بوده‌اند که فیلم‌های کوتاه خود را فروختند یا شرکت‌هایی هم بودند که قراردادهای تولید مشترک با ترکیه بستند. بنابراین برای بازاری در این سطح و در این نقطه از جهان با توجه به مشکلاتی که گریبان کشور ما را گرفته و در حوزه‌های قدرتمند اقتصادی هم آسیب‌هایش را می‌بینیم در این دوره خیلی بازار موفقی داشتیم و این نشان می‌دهد اتفاقا سینما و فرهنگ می‌توانند خاصیت ضدتحریمی داشته باشد.

باید شرایطی باشد تا من کارم را ادامه دهم

میرکریمی در بخشی دیگر در پاسخ به اینکه آیا برای دبیری دوره بعد جشنواره پیشنهادی گرفته است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر مساله من پیشنهاد دادن یا ندادن نیست به‌ویژه آنکه در این چهار دوره با سه رئیس سازمان سینمایی کار کرده‌ام و آنها به من اعتماد داشتند و حمایت کردند، ولی بعضی وقت‌ها شرایط در اختیار آنها نیست؛ یعنی باید شرایطی وجود داشته باشد تا من کارم را ادامه دهم و این را هم از این زاویه نمی‌گویم که بخواهم ناز کنم یا کاری را نیمه‌تمام بگذارم چون اهلش نیستم.او اضافه کرد: اما واقعیت این است که امسال واقعا سختی زیادی در برگزاری این جشنواره کشیدم. پس اگر احساس کنم سال آینده هم قرار است حجم همه این کارها و مشکلات روی دوش خودم و تیم اجرایی‌ام به تنهایی باشد ممکن است تجدیدنظر کنم چون برای من زمانی این کار ارزش دارد که نتیجه آن هم قابل قبول باشد و وقتی احساس کنم این رضایت را خودم نمی‌توانم داشته باشم و قرار است یک کار نمایشی انجام دهم، طبعا کنار می‌کشم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.