انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
آشنایی با سبزیجات کم قند
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
مواد غذایی مضر برای مغز
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
نکاتی در مورد ویتامین A
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
غذاهایی برای پوست
بهترین و بدترین غذاها برای شام
تغذیه و سلامت دهان و دندان
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
ناشتایی‌های ممنوعه
فواید تغذیه‌ای خرما
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
پروتئین‌های گیاهی
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
همه خواص تخمه آفتابگردان
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
گرمک یک میوه خوشمزه
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
دلایل نیاز به کلسیم
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
بیشتر
کد خبر: 89260 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۸ - 12:33
غذاهایی برای پوست

غذاهایی برای پوست

آرمان- مصرف روزانه سبزیجات برای سلامت بدن بسیار مهم است و می‌تواند منجر به بیشترشدن جوانی پوست نیز شود. یک تحقیق در مجله آکادمی‌آمریکایی درماتولوژی نشان داد،مردانی و زنانی که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و همچنین میوه و ماهی دارند، خطوط کمتری روی صورتشان دارند. اگر می‌خواهید سبزی انتخاب کنید، بهترین گزینه سبزیجات برگ پهن هستند که منابع عالی کارووتنوئیدها، ویتامین C، آهن و کلسیم هستند.

روغن زیتون

تحقیقات روغن زیتون را با هر چیزی مرتبط می‌داند از پیشگیری از سکته‌های مغزی تا حفاظت در برابر بیماری قلبی و همچنین ممکن است برای پوست نیز مفید باشد.به گفته دکتر ایلیاس، علاوه بر لیپیدهای غیراشباع، روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همانند ویتامین E و پلی‌فنل است که می‌توانند از تجزیه کلاژن در پوست که منجر به چروک می‌شوند، جلوگیری می‌کند. و پلی‌فنل‌ها در ضدآفتاب‌ها برای پیشگیری از صدمه اشعه ماورای بنفش به پوست و پیشگیری از سرطان پوست به خوبی عمل می‌کنند.

ماهی

اگر جزو طرفداران غذاهای دریایی نیستید، ممکن است زمانی را برای به‌دست‌آوردن طعم خوب در آنها صرف کنید چون ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که طبق پژوهش‌ها کاهش‌دهنده التهاب ایجاد شده به‌وسیله اشعه‌های مضر ماورای بنفش است. دکتر ایلیاس می‌گوید: ماهی سطح پروستاگلندین E2 را پایین می‌آورد تا از تجزیه کلاژن که منجر به چروک می‌شود، جلوگیری کند.بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ در ترکیب با ویتامین E و C می‌توانند سنتز کلاژن را تقویت کنند.

بادام

بادام‌ها یکی از بهترین منابع چربیهای سالم هستند که در تحقیقات متعدد مشخص شده سلامت کلی پوست را تقویت می‌کنند. بادام حاوی ویتامین‌های A، B و E است که به حفاظت پوست از ملتهب‌شدن، کمک می‌کند. دکتر دندی انگلمن متخصص پوست در منهتن می‌گوید: به‌دلیل تراکم مواد مغذی آجیل‌ها و تخمه‌ها، می‌توانید پوست‌تان را آبرسانی کنید، انعطاف‌پذیری آن را تقویت کنید، به بازسازی سلولی کمک کنید و در برابر رادیکال‌های آزاد از آن حفاظت کنید.

قهوه

اگر چه قهوه در مورد پوست شهره چندان خوبی ندارد اما واقعیت این است که وقتی به اندازه متعادل مصرف شود، فواید سلامتی گوناگونی برای پوست دارد. دکتر دایان نلسون می‌گوید: به‌خاطر قابلیت آن برای انقباض رگ‌های خونی، کافئین به کاهش قرمزی، تورم و التهاب کمک می‌کند. همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که به این معناست که از پوست در برابر صدمه نوری رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می‌کند و به کاهش التهاب کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.