انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
فرهنگ و هنر
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
تلویزیون ما ایدئولوژی‌زده است/ مکتب انتقادی در ایران جواب نمی‌دهد/ نود و حالا خورشید به دلیل اتفاقاتی در مدیریت تلویزیون تعطیل شدند
تعطیلی «۸۷ متر» تمام می‌شود
درخشش تابلوی «فرشچیان» در حراج تهران
در تمام این سال‌ها سیاست‌گذاران فرهنگی غلط تصمیم گرفتند؛ غلط برداشت کردند و غلط هم مدیریت کردند/ صفر تا صد پرونده گاندو دست سپاه بود/ فکر می‌کردم نقش همه مدیران بی‌کفایت دزد را بازی می‌کنم
روس‌ها، فرهنگ ایرانی را از مهم‌ترین تمدن‌های جهان می‌دانند
بدلکاران هیچ امنیت شغلی ندارند/ گفتند بدلکاری هنر نیست تا در جشنواره فجر باشد/ همچنان به دنبال برگزاری جشنواره بدلکاری در ایران هستم
«حافظ»برترین‌ها را شناخت/ پیشتازی «بانوی عمارت» و«متری شیش و نیم»
تشکیل سازمان نظام صنفی، مانع دخالت برخی نهادها در کار رسانه‌ها می‌شود
واقعیتی است که سریال‌های کره‌ای مخاطب دارند
این زندگی زیباست، آقا!
تئاتر سوژه می‌شود
نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم
هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد
در «عین شین قاف» یک نقش متفاوت بازی کرده‌ام
بار هستی
ثبت آثار« مرادی کرمانی» در کمیته ملی حافظه جهانی
افتخار می‌کنم با جمشید مشایخی۳ فیلم کار کردم
نویسنده موعظه‌گر نیست
اصلاح فرآیند اکران در «هنر و تجربه»
کار با مهران مدیری را دوست داشتم
ناصر هوشمندوزیری درگذشت
به‌جای صحبت از کمبودها از قلب‌ها بگوییم
فیلم کوتاهی که ناتمام ماند!
اولیس یا یولسیز؛ مساله این نیست!
جاه‌طلبی در رأس برنامه‌های آمریکایی‌هاست
برای اینکه به قانون بی‌احترامی نشود بهتر است شورای پروانه ساخت و نمایش را به مراکز دیگر منتقل کنیم!/ رابطه "ارتفاع پست" و "ما همه باهم هستیم" در چیست؟
۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی و پلیسی هستند/ در سینما و تلویزیون تنوع ژانر نداریم/ یک چهارم جمعیت جهان حاشینه‌نشین هستند
در گاندو با یک‌سری جاسوس خنگ طرفیم/ نشان دادن شیوه‌های سنتی جاسوسی نیم قرن پیش خنده‌دار است/ یک جاسوس می‌تواند در هر شغلی باشد، هنرمند، پزشک و حتی روحانی
نقش متفاوتی در سریال «گاندو» دارم
تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند
تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند
«گاندو» مخاطب را درگیر می‌کند
جمعیت پاپی‌های امروزی برای موسیقی کشور تصمیم‌گیری نمی‌کنند/ موسیقی امروز صرفا وسیله تفریح و تفنن است!
کبودی‌های برزخ
گله‌مندم، اما ادامه می‌دهم
گوستاو فلوبر به روایت جولین بارنز
«فریدون شهبازیان» یک استاد و معلم بزرگ است
اجرای محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان
برگرد به عقب
در عرصه تئاتر دچار بی‌سوادی شده‌ایم
پرندگان ما را نشانه کرده‌اند
تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود
ادامه تعمیرات در سالن اصلی تئاترشهر
تلویزیون تلاش گسترده‌ای می‌کند که به فشار امواج ماهواره‌ای پایان دهد/ هیچ خانمی نگفته ما می‌خواستیم در عصر جدید فلان عملیات را انجام دهیم ولی نگذاشتند/ خیلی از مجری‌ها اجازه پخش زنده ندارند
«حنیف» مکمل ۲ نقش قبلی‌‌ام بود
آبیار: مردم نظراتشان درباره فیلم را منتشر کنند
شرایط امروز ما دلخواه نیست
رسانه‌های ما به پول نفتی و آگهی عادت کرده‌اند/ تیراژهای اعلامی مطبوعات غیرواقعی‌ست/ می‌کوشیم کاغذ را مستقیم به چاپخانه برسانیم/ به خبرنگاران اخراجی مشاوره حقوقی می‌دهیم
چیزی به نام ویزای تضمینی وجود ندارد/ گول تبلیغات کذب آژانس‌ها برای ویزا را نخورید/ افزایش ۴۰ درصدی شکایات با موضوع سفر به حوزه شینگن و کانادا
بیشتر
کد خبر: 89319 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۰ - 12:19
تئاتر ما عقب نمانده است، مسئولان جا مانده‌اند

تئاتر ما عقب نمانده است، مسئولان جا مانده‌اند

آرمان- حمیدرضا نعیمی،‌ کارگردان پیشکسوت تئاتر عنوان کرد: امروز ما به‌لحاظ ایده، طرح و اجرا در تئاتر از دنیا عقب نیستیم، ما داشته‌هایمان زیاد است اما شاید علت اینکه این داشته‌ها امیدی در ما ایجاد نمی‌کند، عقب‌بودن مدیریت مسئولان تئاتری است.به گزارش فارس، حمیدرضا نعیمی کارگردان و بازیگر تئاتر در سمینار «گروه در تئاتر» درباره تئاتر و آسیب‌های آن سوالاتی بدین شرح مطرح کرد: آیا ما کمپانی و تئاتر داریم، آیا تحت عنوان جریانی به‌نام کمپانی تئاتری می‌توانیم چیزی را مطالبه کنیم. آیا کارگردان، صاحب اثر است؟ نام گروه چه تاثیری بر صاحب اثر‌بودن کارگردان می‌گذارد؟ وی با اشاره به اینکه در گروه تئاتری خودش بیش از ۳۰ اثر به صحنه برده است،‌ گفت: ما در تئاتر ایران اگر اثر نداشتیم لااقل بی‌اثر هم نبودیم، بیهوده کار نکردیم، اما الان جای ما کجاست؟ خیلی از همین گروه‌های تئاتری را اگر بخواهیم پیدا کنیم، شاید فقط «در» خانه‌هایشان را بتوانیم بزنیم. مدیران،‌وزارتخانه‌ها و معاونت‌های هنری چه برنامه‌ریزی برای این گروه‌های تئاتری تا به حال داشته‌اند؟این کارگردان در ادامه گفت: آیا مدیران هنری تا به‌حال از کسی خواسته‌اند که کار اقتباسی انجام دهند یا مثلا کار ایرانی یا کار در حوزه دفاع مقدس یا پژوهشی؟ خیر، اینطور نبوده،‌ خود گروه‌ها در تعامل با هم و با دیگر گروه‌ها این تصمیم‌گیری را انجام می‌دادند که امروز تئاتر ما عقب نمانده است!نعیمی،‌ کارگردان نمایش «سقراط» اظهار داشت: امروز ما در مقایسه با گروه‌های تئاتری دنیا تمام‌مدت زنده بوده‌ایم و روی پای خود ایستادیم، چرا که برنامه‌ریزی کردیم، فکر کردیم که کار درست کدام است،‌ حال شاید تصور ما این بوده که کار ما اشتباه بوده است اما در این زمینه چه نقشی مدیران تئاتری داشته‌اند؟ وی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت مجید شریف خدایی، مدیر اسبق هنرهای نمایشی در تئاتر تعامل با تئاترهای خارجی باب شد، افزود: در آن دوره تئاتر ایران و خارج از کشور اتفاقات خوبی رقم زدند؟گروه‌های تئاتری که تا به‌حال هر کار بدون برنامه می‌کردند، شرایط بهتری پیدا کردند.این کارگردان با بیان اینکه حال باید بررسی کنیم که چند گروه تئاتری فعال در تهران و دیگر شهرها داریم، اظهار داشت: امروز هنوز شاهد هستیم که استقرار خیلی گروه‌ها در شهرهای دیگر به درستی صورت نگرفته، بودجه‌ای به آنها تعلق پیدا نمی‌کند.نعیمی در ادامه افزود: امروز ما به‌لحاظ ایده، فکر و اجرا و طراحی از دنیا عقب نیستیم، ما داشته‌هایمان در تئاتر زیاد است، اما اینکه چرا این داشته‌ها امید در ما ایجاد نمی‌کند شاید به‌خاطر عدم مدیریت و عقب‌ماندن مسئولان از جریان تئاتر باشد.مدیریت تئاتر ما هیچگاه حرکتی رو به جلو برای تئاتر انجام نداده همیشه یک گام عقب بوده است تا اگر اتفاقی افتاد مسئولیتی گردنش نباشد.وی با اشاره به مشکلاتی که هنرمندان با آن مواجه هستند،‌گفت: ما تمام نیروهای بالقوه و بالفعل را در اختیار داریم و ثابت کردیم در عرصه تئاتر جهانی می‌توانیم حرف بزنیم،‌اما چند مشکل وجود دارد یکی اینکه پول نداریم،‌دوم یارانه دولتی نداریم و سوم عزم جزم و برنامه‌های کوتاه و بلندمدت نداریم و در نهایت دردناک‌ترین اتفاق هم عدم همکاری شهرداری برای امور فرهنگی است.این کارگردان با اشاره به نقش اندک شهرداری در تحقق اهداف تئاتری گفت: در شهر و کشورهایی چون آلمان شهرداری نقش مهمی در عرصه فرهنگ دارد اما در کشور ما اصلا اینطور نیست،‌هیچ شهرداری نبوده که از تئاتر تاثیر گرفته باشد،‌این خیلی وحشتناک است. ما چه شهرداری داشتیم که تئاتر در صدر جایگاه و سلیقه‌اش بوده باشد، در حالی که صندلی‌های تئاتر یکی از شئون مدنیت شهری است!ما امروز در مقایسه با جمعیت تهران چقدر صندلی تئاتر داریم؟وی همچنین اظهار داشت:‌ امروز وضعیت شهرنشینی،‌ مترو و اتوبوس و مسائل دیگر هم مناسب نیست، حال چه انتظاری داریم که از تئاتر حمایت شود، اینکه جایی برای نشستن، دیدن و شنیدن مثل سینما، سالن‌های اپرا و نمایش داشته باشیم، بنابراین متاسفانه باید بگویم که ما با مدنیت شهری فاصله زیادی داریم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.