انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
همه چیز درباره «گرمازدگی»
خواص ادویه‌جات
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
هشدارهای کاهش اسید معده
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
هندوانه از فواید تا عوارض
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
خواص مهم آلو برای سلامتی
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تغذیه مناسب برای کودکان
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
مواد غذایی مضر برای مغز
موادغذایی مفید برای بدن
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
بیشتر
کد خبر: 89374 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۲ - 11:00
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه

خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه

آرمان- سوخت اصلی بدن در مهم‌ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب تامین شود تا در وعده‌های بعدی بیشترین بهره‌وری را برای بدنتان به ارمغان آورید.صبحانه جزء مهمترین وعده های غذایی هر فردی محسوب می شود که معمولا کلیه مواد انرژی‌زا را در بر می‌گیرد اما برخی تحقیقات انجام شده پیرامون این وعده سالم ، خوراکی هایی را معرفی کرده‌اند که خوردن آن ها در صبحانه ممنوع است و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد آن ها را به شما معرفی کند.

شیر پرچرب

شیر مملو از چربی‌هایی اشباع شده که سطح کلسترول را افزایش می‌دهد، باعث بروز التهاب و در موارد شدید به انسداد عروق نیز کمک می‌کند.برای آنهایی که نمی‌توانند خوردن شیر را ترک کنند، توصیه می‌شود که شیر کم‌چرب مصرف کنند؛ این نسخه کم‌چرب شیرعاری از چربی است و تنها شامل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.

پن‌کیک (کیک فوری)

پن‌کیک‌ها (کیک فوری‌ها) موادغذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می‌شوند و امروزه با مخلوط‌های آماده در فروشگاه‌ها موجود هستند که حتی راحت‌تر درست می‌شوند.شما فقط این پودر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک ماهیتابه گرم یا ماهیتابه بریزید. به‌علاوه انتخاب چاشنی‌های روی غذا، مانند شربت افرا، پودر شکر به چاقی و ناسالمی منتهی می‌شود.

اهمیت زیادخوردن صبحانه به‌دلیل بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون است.از مهم‌ترین دلایلی که متخصصان تغذیه بر خوردن صبحانه تاکید می‌کنند، مطالعاتی است که نشان می‌دهد صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکری خلاق در فرد می‌شود.سوخت اصلی بدن در مهم‌ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب تامین شود تا در وعده‌های بعدی، بتوانید با تمدید انرژی‌تان، بیشترین بهره‌وری را برای بدنتان به ارمغان آورید.صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراد است.دانش‌آموزان یا کارمندان معمولا آن را حذف می‌کنند و خیلی از مادران نمی‌دانند چه صبحانه‌ای به فرزندشان بدهند تا سالم و مغذی باشد.درادامه خوراکی‌های مفیدی را پیشنهاد می‌شوند که در وعده صبحانه می‌توانند مورد استفاده تان قرار گیرند.تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که صبحانه را از وعده غذایی خود حذف کرده‌اند با احتمال بیشتری از افزایش وزن و اسیدیته شدن رنج می‌برند.با این حال، این بدان معنا نیست که روز خود را باید با غذا‌های پر قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید.به گفته کارشناسان، نخوردن صبحانه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید، این یک پیام واقعی به‌خصوص برای نوجوانان دختر است.یک صبحانه سالم به بزرگسالان و همچنین به کودکان کمک می‌کند تا در طول روز بهترین کار را انجام دهند.کودکان و نوجوانان به‌دلیل اینکه در مرحله رشد هستند به مصرف مواد غذایی سالم بطور منظم بیشتر نیاز دارند.اگر شما فقط به‌دلیل صرفه‌جویی در زمان و یا بیشتر خوابیدن صبحانه نخورید شما در واقع بدن خود را در حالت ناشتایی طولانی مدت قرار می‌دهید که این موضوع منجر به مشکلات متعدد جسمانی و رفتاری شما می‌شود.این مهم است که صبحانه را از وعده‌های غذایی خود حذف نکنید، اما به‌طور قطع باید بدترین غذا‌ها را در این وعده حذف کنید.اکثر ما به‌دلیل اینکه برای خوردن صبحانه در وقت خود صرفه‌جویی کنیم و به‌دلیل عجله‌داشتن به گزینه‌های غذا‌های بسته‌بندی شده روی می‌آوریم.متاسفانه، موادغذایی‌های منتخب ما، مملو از مواد نگهدارنده مصنوعی، نمک، شکر و کالری است.اغلب این مواد در ایجاد طعم نقش بسزایی دارند، اما به‌خصوص برای کودکان بسیار ناسالم هستند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.