انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سیاسی
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
افزایش اعتماد مردم به کارآمدی نظام، موجب تقویت امنیت ملی است
ظریف: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن؛ احترام را آزمایش کن، جواب می‌دهد
فضای امیدواری پرهیز از جنگ
لزوم شفافیت و صداقت برای جلب اعتماد عمومی
استیضاح وزیر نفت توجیه منطقی ندارد
تحریم ایران سودی برای روسیه ندارد
دو سال گذشت هنوز شاهد حمایت سران قوا نیستیم
اگر دولتي ديگر بود شرايط سخت‌تر از امروز بود
جناح اقتدارگرا عزم خود را برای ناکارآمد جلوه دادن دولت جزم کرده است/ راه نجات کشور، پذیرش عقلانیت مبتنی بر قانون است/ نباید انقلابی‌گری بهانه‌ای برای دور زدن قانون تلقی شود
بهمنی: کوپنی شدن کالاها مُسکن موقتی است/باید به سمت افزایش ظرفیت تولید حرکت کرد
موسویان: ایران پادزهر همه توطئه‌ها را فراهم کند/در مقطع فعلی جنگی در کار نیست
دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام اقداماتی برای «رونق تولید» شدند
عربستان و امارات تلاش می‌کنند تقابل فیزیکی بین ایران و آمریکا ایجاد کنند/ تهران با خویشتن‌داری اهداف ریاض را برای جامعه جهانی مشخص کند
لاریجانی: روند افزایش حقوق‌ها را پیگیری می‌کنیم
ترامپ: من کسی نیستم که با ایران وارد جنگ شوم
عدم امکان اجماع ضدایرانی با وجود برجام
خطر اشتباه محاسباتی در جنگ روانی!
هنرمندان با ابزار هنر سرمایه اجتماعی را تقویت کنند
مجلس گره افزايش اختيارات رئيس‌جمهور را بگشايد
با ناظم‌های چوب بدست نمی‌توان انتظار شادی در مدارس داشت/ انتقاد از تار کردن شیشه‌ کلاس‌های دخترانه/ صداوسیما ذهن‌ بچه‌ها را به سمت ناامیدی سوق داده‌ است
راهکارهای احیای سرمایه اجتماعی
نارضایتی مردم در شرایط فعلی خطرناک‌تر از تهدیدهای خارجی است
مذاکره با ترامپ نتیجه‌ای ندارد/ ایران باید یک بلوک اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان تشکیل دهد/ چین و روسیه مستشارانی را به همراه موشک‌های زمین به هوا به ایران اعزام کنند
نمی‌توان گروهی را به اجبار متولی وحدت اصولگرایان کرد/ عملکرد دولت باعث شده یادها به سمت احمدی‌نژاد برود/ مردم با نگاه کردن به جیب‌شان قضاوت می‌کنند
قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد/ نگرانم که محدودیت‌هایی بدون چارچوب قانونی، اعمال شود
طرح «تسهیل و رفع موانع تولید» در جهت رونق تولید و توانمندسازی بنگاهها به تصویب رسید
حساسیت‌هایی در سطح بالای نظام درباره مطالبات تامین اجتماعی ایجاد شده است/ منتظریم مجمع تشخیص، ایده‌های رهبری را به سیاست‌های کلی تبدیل کند
نبرد اطلاعاتی بین ایران و آمریکا یک واقعیت جدی است
ظریف: کمیسیون مشترک برجام به تعهداتش عمل کند/ اسرائیل و حکام مرتجع در حال سیطره بر آمریکا هستند
حل مشکلات مردم؛ متضمن احیای سرمایه اجتماعی
سیاست حضور زنان و نظام پارلمانی در ایران
بستن تنگه هرمز - ورود به جنگ؛ هر دو تئوري اسرائيلي
تهديد «جنگ» براي رسيدن به «مذاكره» است
موانع حضور زنان تصميم‌گير را برطرف كنيم
ضرورت آمادگی همه‌جانبه
موسوی: آمریکا مردم ونزوئلا را تحت مجازات دسته‌جمعی قرار داده است
جنگ اقتصادی در حال از دست دادن کارکرد خود است
کاخ سفید استراتژی مشخصی در قبال ایران ندارد/ ترامپ مانند کودکی است که اگر از او تعریف کنید، هر کاری برایتان انجام می‌دهد/ از تاثیر سیاست‌های آمریکا بر زندگی مردم ایران متاسفم
فرجی‌راد: اینستکس باید سیستم بانکی جدیدی را فعال کند
نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است
تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست/ دشمن عنوان می‌کند ایران یک استثناء است/فرهنگ تولید ما باید دانش‌بنیان باشد/ اگر ارتباط بودجه و نفت کاهش پیدا کرد آن را افزایش ندهیم
تیم «ب» یک حرف می‌زند و ترامپ حرف دیگر
تهاتر نفت با کالا یا ارز تفاوتی ندارد/ مسیرهای‌ جدیدی برای تسویه حساب ارزی پیدا می‌کنیم
عربده‌های امروز رییس‌جمهور آمریکا را ۴۰ سال تجریه کرده‌ایم/ مردم در مقاوم‌سازی مردم مکلف هستند
واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی‌خودرویی اقشار کم‌درآمد دوا نمی‌کند
ظریفیان: در اظهارنظرها خیلی مراقب باشیم
مطامع شخصی باعث اختلاف در جبهه اصلاحات شد/ دود بی‌تجربگی اعضای شورا به چشم مردم می‌رود
مجموع خسارات سیل در استان گلستان ۵ هزار میلیارد تومان است/ مسئولان جهت جلوگیری از بروز بیماری‌ها، در مناطق سیل‌زده حضور داشته باشند
رئیس‌جمهور از تمام اختیاراتش استفاده کند
بیشتر
کد خبر: 89499 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۷ - 11:00
آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری بوئینگ، ایرباس و ای تی آر با ایران‌ایر
اولویت‌های جدید ایران‌ایر اعلام شد

آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری بوئینگ، ایرباس و ای تی آر با ایران‌ایر

مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اولویت‌های اصلی این شرکت هواپیمایی را اعلام کرد.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، تورج دهقانی زنگنه در مراسم معارفه‌اش که با حضور مقامات صنعت هواپیمایی کشور و وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در محل ساختمان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برگزار شد با بیان این‌که افزایش ناوگان و اصلاح ساختار در دستور کار هواپیمایی هما قرار دارد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها در جهت افزایش ناوگان هواپیمایی ایران‌ایر حرکت کنیم و علاوه بر این با اصلاح ساختار شرکت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی و ارائه‌ی خدمت هرچه بهتر به مسافران گام برداریم.

وی با تاکید بر این‌که صنعت هواپیمایی کشور در شرایط خطیری قرار دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحریم ظالمانه آمریکا قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه با درایت و توانمندی متخصصان و مدیران توانسته‌ایم علی‌رغم پیچیدگی کار و وابستگی این صنعت به خارج از کشور مسیر خود را ادامه دهیم و نه تنها متوقف نشویم و بلکه روند رو به رشدی داشته باشیم.

مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ادامه داد: اگرچه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با روزهای اوج خود فاصله دارد، اما با ظرفیت‌سازی در حوزه نیروی انسانی می‌توان به شکل مطلوب‌تری عمل کرد.

دهقانی زنگنه با بیان این‌که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مادر صنعت هواپیمایی کشور است و استانداردی بالاتر از آن چه در بعد آموزشی و چه در بعد فنی وجود ندارد، گفت: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که باید بالفعل شود.

آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری بوئینگ، ایرباس و ای تی آر با ایران‌ایر

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری خرید ۲۰۰ هواپیما از سه شرکت هواپیمایی بوئینگ، ایرباس و ای تی آر را تشریح و همچنین میزان بدهی‌های این شرکت هواپیمایی ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

فرزانه شرف‌بافی در مراسم تکریم‌اش از شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که با حضور مسئولان صنعت هواپیمایی کشور، وزیر راه و شهرسازی و نیز برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۶ قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری برای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما با سه شرکت بوئینگ، ایرباس و ای تی آر مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: قرارداد با بوئینگ معطل است و ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار می‌خواهد، در عین حال سه فروند هواپیما ایرباس وارد شده و این قرارداد اکتیو است و در مورد ای تی آر نیز ۱۳ هواپیما وارد شده و این قرارداد فعال است.

تحریم‌های جدید با ایران‌ایر چه کرد؟

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز با اشاره به این‌که در مورد این سه قرارداد اصلاحات لازم صورت گرفت و جلسات کارشناسی برگزار شد، بیان کرد: با خروج آمریکا از برجام تمام مجوزهای اوفک که تا سال ۲۰۲۰ امکان واردات را برای ما فراهم کرد ارسال و قراردادها به تعلیق درآمد، اما ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا هواپیماها سرپا نگه داریم و خدمات مربوطه را از کارخانجات مربوطه اخذ کنیم.

شرف‌بافی با اشاره به این‌که اخذ تعهد برای تأمین خدمات بسیار سخت بود، اما این مساله مدنظر قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در مورد خرید ای تی آر، اوفک به ما شش روز مهلت داد تا بتوانیم شش فروند هواپیما را وارد کنیم در این رابطه هشت فروند هواپیما تولید و پنج فروند هواپیما وارد کشور شد و ای تی آر اعلام کرد که ما به تعهدات خود در این رابطه عمل کنیم و در عین حال پنج میلیون دلار قطعه یدکی هواپیمای ای تی آر را مدنظر قرار دادیم.

وی با اشاره به مذاکرات بین‌المللی برای تأمین فاینانس هواپیما و قرارداد با چینی‌ها در این رابطه، اظهار کرد: متأسفانه چینی‌ها تحت فشار قرار گرفتند تا در فاینانس هواپیماهای ایران‌ایر دخالت نکنند.

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر همچنین به صورت‌های مالی هما اشاره و گفت: سه سال متوالی صورت‌های مالی هما مردود اعلام شده بود و این بدان معنا بود که طبق ماده ۱۴۱ این شرکت هواپیمایی باید در اسرع وقت اعلام ورشکستگی می‌کرد و جزو شرکت‌های زیان‌ده ۱۰۰ درصدی دولت به شمار می‌آمد اما در سال ۱۳۹۷ صورت‌های مالی هما مشروط شد و با توجه به اصلاح شفافیت مالی و اصلاح ساختارها امیدواریم گواهی مشروطی را از سازمان حسابررسی دریافت کنیم.

شرف‌بافی همچنین به تسویه حساب با شرکت فرودگاه‌ها اشاره و اعلام کرد: در سال ۱۳۹۷ تمامی حساب‌ها با شرکت فرودگاه‌ها برابر شد و علاوه بر این باید اعلام کنیم که بدهی مالیاتی نداریم که این مساله شفافیت مالی هما را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در مورد مطالبات شهر فرودگاهی از هما نیز مذاکراتی صورت گرفت تا بتوانیم از این طریق ترمینال سلام را بتوانیم افتتاح کنیم.

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان این‌که ۱,۶۱۰ میلیارد تومان افزایش مبلغ دولت در سرمایه هماست که مصوب شده است، گفت: امیدواریم از این طریق ترازنامه هما با توجه به زیان انباشته سنگین، سبک شود. علاوه بر این در مورد میزان مطالبات هما از دولت باید اعلام کنم که رقمی معادل ۲,۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان احصا شده و امیدوار هستیم این مبلغ را از طریق بودجه سال ۱۳۹۷ دریافت کنیم تا بتوانیم از این طریق بدهی انباشته خود را پرداخت کنیم.

شرف‌بافی در ادامه با بیان این‌که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قسمت اعظم فروش چارتری خود را حذف کرده و در داخل کشور فروش چارتری ندارد، اظهار کرد: به دنبال روش‌های نوین فروش گروهی در هما هستیم و توانسته‌ایم اصول مطالبات از آژانس‌های هواپیمایی نظام‌مند کنیم و در عین حال به بحث برندینگ هما توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

تمام مسیرهای هما زنده نگه داشته شد

وی همچنین به امتناع شرکت‌های سوخت‌رسان از ارائه‌ی خدمت به هواپیماهای ایران‌ایر اشاره و ادامه داد: بعد از تلاشی چهار ماهه امیدوار هستیم که طی هفته جاری بتوانیم در ترکیه سوخت‌گیری کنیم. متأسفانه خیلی از شرکت‌ها هما را محدود کردند، اما تلاش‌ها برای ادامه‌ی حیات ادامه دارد و توانستیم لوگوی ایران‌ایر را در فرودگاه بزرگ استانبول مستقر کنیم.

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ادامه داد: تمامی مسیرهای هما نگه داشته شده و در عین حال مسیرهای هواپیمایی که برای سایر شرکت‌های هواپیمایی بسته بود از طریق ایران‌ایر در حال عبور و مرور است و این مساله دیپلماسی بین‌المللی ایران‌ایر را می‌رساند.

شرف‌بافی با تاکید بر فساد ستیزی در دوران مدیریتی‌اش در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، گفت: متأسفانه با مسائل مختلفی روبه‌رو بودیم و قانون برگزاری مناقصات رعایت نمی‌شد، اما با راه‌اندازی سامانه تدارک الکترونیک توانستیم رانت‌های خرید و فروش در هما را به حداقل برسانیم، اما نگه داشتن این مساله بسیار سخت است و امیدواریم که مسیر مطلوب در این راستا طی شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.