انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
مواد غذایی مضر برای مغز
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
تغذیه مناسب برای کودکان
آشنایی با سبزیجات کم قند
غذاهایی که موجب اختلال در ‌خواب می‌شوند
موادغذایی مفید برای بدن
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
خواص بادام‌زمینی برای سلامتی
تغذیه و سلامت دهان و دندان
همه خواص تره‌فرنگی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
نشانه‌های مهم پیش‌دیابت
نکاتی در مورد ویتامین A
پیاز و کاهش‌خطر‌سرطان
بهترین و بدترین غذاها برای شام
خوراکی‌های سرشار از پروتئین
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
بهترین غذاهایی که از قلب محافظت می‌کنند
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
ناشتایی‌های ممنوعه
فواید تغذیه‌ای خرما
میوه‌های چربی‌سوز
نکات کلیدی تغذیه‌ای
بیماری‌هایی که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
غذاهایی برای پوست
پروتئین‌های گیاهی
فواید پزشکی میوه‌ها و سبزیجات
خوراکی‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی
پیامدهای مصرف فیبر ناکافی
خوراکی‌هایی که موجب سردرد می‌شوند
خوراکی‌های دارای ویتامین C بیشتر
گرمک یک میوه خوشمزه
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
دلایلی برای مصرف دانه‌ کدو تنبل
غذاهای آرامبخش برای عصبانی‌ها
همه خواص تخمه آفتابگردان
دلایل نیاز به کلسیم
نشانه‌های هشدار‌دهنده اولیه فقر آهن
بیشتر
کد خبر: 99602 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۱ - 14:10
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید

این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید

آرمان-موادغذایی شیرین‌شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم‌زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه‌های تازه یا منجمد، غلات سبوس‌دار، چای گیاهی شیرین‌نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آبنبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه‌ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.سیستم دهلیزی در مغز به شما این اجازه را می‌دهد که بایستید، آزادانه حرکت کنید و تعادلتان را حفظ نمایید.یک رژیم غذایی سالم ممکن است علائم سرگیجه را در شما بهبود بخشد. توصیه‌ها بر این است که در هنگام سرگیجه از مصرف گروه‌های عمده غذایی اجتناب کنید:

مواد غذایی  شیرین
مواد غذایی شیرین‌شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم‌زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه‌های تازه یا منجمد، غلات سبوسدار، چای گیاهی شیرین نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آبنبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.

آجیل و دانه‌ها
انواع مغز آجیل و دانه‌ها از جمله بادام‌زمینی، کره بادام‌زمینی، گردو، دانه کدو تنبل، دانه کنجد و ... اگرچه برای سلامت قلب مفیدند، ولی حاوی تیرامین هستند. شما می‌توانید برای حفظ سلامت قلب، از چربی‌های سالم کم تیرامین مانند روغن کانولا، روغن زیتون، ماهی قزل‌آلا، آووکادو، استفاده کنید.
گوشت‌های  فرآوری شده
 اگر شما مستعد ابتلا به سرگیجه و میگرن توامان هستید، از غذاهایی مانند کالباس، سوسیس، جگر پخته، پنیر کهنه و ... پرهیز کنید. این محصولات حاوی اسیدآمینه تیرامین هستند که خود یک ماشه برای بروز علائم میگرن است. در عوض می‌توانید از جایگزین‌هایی مانند ماهی و گوشت‌تازه، پنیر استفاده کنید.ازطرفی در صورت استفاده از فرآورده‌های لبنی و ایجاد دردهای میگرنی یا علائم گوارشی، انتخاب جایگزین‌های غیرلبنی از جمله شیربرنج و پنیر سویا می‌تواند مناسب باشد.


غذاهای  شور
 یک رژیم غذایی با سدیم بالا، با به‌هم‌زدن تعادل مایعات بدن، می‌تواند افزایش خطر ابتلا به سرگیجه را شعله‌ور کند. این در حالی است که یک چهارم قاشق چایخوری نمک، حاوی ۶۰۰ میلی‌گرم سدیم است؛ یعنی بیش از یک سوم میزان نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به سدیم. از آنجایی که تمامی غذاها به‌طور معمول حاوی سدیم هستند، نمک بیش از حد، غذاهای شور، سبزیجات کنسرو شده و منجمد و غذاهای پردازش شده، چیپس‌های سیب‌زمینی ،کراکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. جایگزین‌های مغذی برای این غذاها عبارتنداز: سبزیجات تازه، سوپ خانگی، پاپ‌کورن، چاشنی‌ها و گیاهان.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.