انتخاب تاریخ:   /  /   
ارسال سوژه کانال تلگرام اینستاگرام سالنامه آرمان منتشر شد نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 رونمایی از کتاب برلیان نت
سلامت
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
رژیم غذایی ‌‌ برای سالمندان
خواص ادویه‌جات
خوراکی‌هایی برای تقویت روحیه
موادغذایی‌ برای تقویت قدرت ذهنی
روش‌های علمی برای کاهش زوال عقل
کنترل فشارخون با میوه‌های تابستانی
استفاده از غذاهای سالم و مغذی
عوارض فقر اسیدهای چرب امگا ۳ دربدن
خواص مهم آلو برای سلامتی
خوراکی‌های سالم برای کمک به ترک سیگار
خوراکی‌هایی برای بهبود سلامت ریه‌ها
راهکارهای تعامل با بچه‌های بدغذا
خواص شگفت‌انگیز دانه‌های چیا
جلوگیری از خشکی پوست با تغذیه
بهترین خوراکی‌ها برای پوست
محافظت در برابر سرطان با کلم بروکسل
خوراکی‌هایی که بدن را خنک می‌کنند
10 ماده غذایی که کلسیم بالایی دارند
میوه‌های ضدالتهاب فوق‌العاده
راهکارهایی برای سلامت قلب
خوراکی‌های رقیق‌ کننده خــون
کنترل فشارخون با این خوراکی‌ها
مواد غذایی برای تقویت سیستم‌ایمنی
تغذیه مناسب برای کودکان
کودکان و مصرف تخم‌مرغ
این مواد غذایی کلسترول بد را افزایش می‌دهند
کیوی، سرشاراز مواد مغذی
عوارض مصرف بیش‌ از حد گوجه‌فرنگی
تقویت سیستم‌ایمنی با پیازچه
همه چیز درباره «گرمازدگی»
نکاتی در مورد سیب‌زمینی
مواد غذایی مفید برای افراد بالای ۵۰ سال
خوراکی‌هایی برای دیابتی‌ها
مشکلات گوارشی مرتبط با روزه
هندوانه از فواید تا عوارض
خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان
هشدارهای کاهش اسید معده
خوراکی‌هایی که باعث جوش می‌شوند
غذاهایی که باعث بروز «جوش» می‌شوند
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید
خوراکی‌های سرشار از ویتامین C
مواد غذایی مضر برای مغز
بهبود عملکرد مغز با آب‌ هویج
آشنایی با سبزیجات کم قند
خواص باورنکردنی فلفل‌ قرمز
خوراکی‌های ممنوعه در صبحانه
همه خواص تره‌فرنگی
آسپرین‌های طبیعی و گیاهی
موادغذایی مفید برای بدن
بیشتر
کد خبر: 99602 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۱ - 14:10
این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید

این غذاها را هنگام سرگیجه مصرف نکنید

آرمان-موادغذایی شیرین‌شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم‌زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه‌های تازه یا منجمد، غلات سبوس‌دار، چای گیاهی شیرین‌نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آبنبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه‌ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.سیستم دهلیزی در مغز به شما این اجازه را می‌دهد که بایستید، آزادانه حرکت کنید و تعادلتان را حفظ نمایید.یک رژیم غذایی سالم ممکن است علائم سرگیجه را در شما بهبود بخشد. توصیه‌ها بر این است که در هنگام سرگیجه از مصرف گروه‌های عمده غذایی اجتناب کنید:

مواد غذایی  شیرین
مواد غذایی شیرین‌شده با قندهای مصنوعی نیز همان خاصیت غذاهای شور را در برهم‌زدن تعادل مایعات بدن دارند. غذاهایی مانند میوه‌های تازه یا منجمد، غلات سبوسدار، چای گیاهی شیرین نشده را جایگزین شربت ذرت با فروکتوز بالا، آبنبات، مربا، ژله، نان شیرین، نوشابه ها، غلات شیرین و انواع کیک کنید تا تجربه سرگیجه در شما کاهش یابد.

آجیل و دانه‌ها
انواع مغز آجیل و دانه‌ها از جمله بادام‌زمینی، کره بادام‌زمینی، گردو، دانه کدو تنبل، دانه کنجد و ... اگرچه برای سلامت قلب مفیدند، ولی حاوی تیرامین هستند. شما می‌توانید برای حفظ سلامت قلب، از چربی‌های سالم کم تیرامین مانند روغن کانولا، روغن زیتون، ماهی قزل‌آلا، آووکادو، استفاده کنید.
گوشت‌های  فرآوری شده
 اگر شما مستعد ابتلا به سرگیجه و میگرن توامان هستید، از غذاهایی مانند کالباس، سوسیس، جگر پخته، پنیر کهنه و ... پرهیز کنید. این محصولات حاوی اسیدآمینه تیرامین هستند که خود یک ماشه برای بروز علائم میگرن است. در عوض می‌توانید از جایگزین‌هایی مانند ماهی و گوشت‌تازه، پنیر استفاده کنید.ازطرفی در صورت استفاده از فرآورده‌های لبنی و ایجاد دردهای میگرنی یا علائم گوارشی، انتخاب جایگزین‌های غیرلبنی از جمله شیربرنج و پنیر سویا می‌تواند مناسب باشد.


غذاهای  شور
 یک رژیم غذایی با سدیم بالا، با به‌هم‌زدن تعادل مایعات بدن، می‌تواند افزایش خطر ابتلا به سرگیجه را شعله‌ور کند. این در حالی است که یک چهارم قاشق چایخوری نمک، حاوی ۶۰۰ میلی‌گرم سدیم است؛ یعنی بیش از یک سوم میزان نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به سدیم. از آنجایی که تمامی غذاها به‌طور معمول حاوی سدیم هستند، نمک بیش از حد، غذاهای شور، سبزیجات کنسرو شده و منجمد و غذاهای پردازش شده، چیپس‌های سیب‌زمینی ،کراکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. جایگزین‌های مغذی برای این غذاها عبارتنداز: سبزیجات تازه، سوپ خانگی، پاپ‌کورن، چاشنی‌ها و گیاهان.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.