انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام برلیان نت آرمان ملی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 آرمان ملی شماره 61 آرمان ملی شماره 60
کد خبر: ۱۸۶۱۰۰ | تاریخ : ۱۳۹۶/۲/۲۸ - شماره: 3322

انرژي و اميد در زندگی

زندگي هر يك از ما سرشار از فراز و نشيب‌هاي متعددي است كه برخي از آنها با كمي‌تلاش حل مي‌شود و برخي نياز به وقت و انرژي بيشتري دارد. هنگام عبور از گردنه‌هاي دشوار زندگي لازم است به خودمان انرژي و اميد بدهيم. وجود و همراهي دوستان، آشنايان، خانواده و همسر، بسيار خوب و ضروري است اما حقيقت اين است كه بهترين راهنما وكسي كه در اين مسير مي‌تواند به ما كمك كند خودمان هستيم. در اين مطلب به برخي راهكارها كه خودتان مي‌توانيد به كار ببنديد اشاره مي‌كنيم:

اميد را خلق كنيد

منظور از اميد آفريني يك حالت رواني هيجاني و شناختي است كه فرد حالت پيش‌بيني و انتظار وقوع رويداد خوب را دارد و ضمن احساس كارآيي و ثمر بخشي، فرد به اين باور مي‌رسد كه مي‌تواند بهتر از قبل به كارهايش رسيدگي كند و گرايشات رفتاري سازگار با حالات مثبت فوق را از خود بروز مي‌دهد.

احساساتتان را منطقي تنظيم كنيد

اگر فكر مي‌كنيد زمان زيادي از دست داده‌ايد و حالا ديگر وقت آن نيست كه تصميم مورد علاقه تان را انجام دهيد يا براي مشكل و نيازتان كاري كنيد، شما دچار نااميدي شده‌ايد. اميد در روزهاي شاد و غمناك مي‌تواند به تنظيم منطقي احساسات و توان حركت و اصلاح زندگي‌ها كمك كند.

يك هدف تعيين كنيد

اگر مي‌خواهيد توان دوباره شروع كردن و از سرگيري كارهاي به زمين مانده را درخودتان ايجاد كنيد؛ 1- يك خواسته منطقي خودتان را كه خيلي مشتاق آن هستيد انتخاب كنيد. 2- به آن فكر كنيد. 3- بارها در طول روز درباره آن با خودتان زمزمه كنيد. 4- به اين فكر كنيد كه چه نيازي به آن داريد ؟اگر به آن برسيد يا نرسيد چه مي‌شود؟

تكيه گاه داشته باشيد

به چه بايد اميد داشت؟ فردي كه پول ندارد و در مخمصه افتاده، فردي كه كنكور قبول نشده است، فردي كه ازدواج ناموفقي داشته و... وقتي كه احساس كند پشتوانه‌اي براي بيرون آمدن از چالش ندارد توان تغيير كمتري پيدا مي‌كند. براي كمك به خودتان يك تكيه گاه داشته باشيد. فردي مي‌تواند تكيه گاه باشد كه توان پشتيباني از شما را داشته باشد.

به برنامه‌تان عمل كنيد

تمرين‌هاي زير براي پايدار ماندن اميدتان انجام دهيد: 1- مراقب برنامه‌ريزي تان باشيد تا افراط و تفريط نداشته باشد كه دلسردتان كند. 2-در شرايط نا اميدي مي‌توان توصيه كرد كه به افرادي كه دچار سختي شرايط شما هستند فكر كنيد3-موفقيت‌هاي زندگي خودتان و ارزش‌هايتان را مرور كنيد تا بيشتر به خودتان افتخار كنيد. 4- شروع كنيد و برنامه‌هاي تان را اجرا كنيد و در زمان‌هاي كوتاه‌مدت، روند پيشرفت تان را بررسي كنيد.

قانع باشيد

معمولا افرادي كه در زندگي خود قانع هستند، دچار نااميدي نمي‌شود. قناعت به اين معني نيست كه فرد به قدري قانع باشد كه دست از كار و كوشش برداشته و بگويد من از زندگي خود راضي هستم. به اين معناست كه اگر فردي به حداكثر نرسد نااميد نشود و قدر هماني كه هست را بداند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد