انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام آرمان ملی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 آرمان ملی شماره 61 آرمان ملی شماره 60 برلیان نت
کد خبر: ۱۹۰۲۹۴ | تاریخ : ۱۳۹۶/۴/۱۳ - شماره: 3358

راز های زندگی بهتر

هر گاه صحبت از توسعه فردی و بهبود زندگی به شکلی بامعناتر می‌شود، همه ما حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم. اما واقعیت چیست. امیدواریم این مقاله حداقل یک درصد به بهبودی زندگی شما کمک کند.

وقت بیشتری را به خواندن کتاب‌ها و مقالاتی درباره‌ تغییرات مثبت در زندگی اختصاص بدهید. تغییر رفتار نتیجه‌ مهمی از مطالعه‌ موثر است. مثلا اگر بدانیم چه عادت‌های روزانه‌ای خلق‌و‌خوی ما را بهتر می‌کند و بعد آنها را در زندگی به کار ببندیم، طبیعی است که فرد خوشحال‌تری می‌شویم یا اگر بدانیم که مصرف کدام غذاها با سوخت‌و‌ساز بدن ما سازگارتر است، فعالیت‌های بدنی‌مان بهبود می‌یابند و این داستان در همه زمینه‌ها ادامه دارد. پس به جای خواندن سرسری صفحات وبسایت‌ها و اخبار روزنامه‌ها بهتر است با انتخابی هدفمند و دقیق به سراغ مطالب آموزنده در مورد توسعه فردی برویم و نوشته‌هایی را که برای‌مان جالب‌تر و جذاب‌تر هستند، انتخاب و مطالعه کنیم.

تلفنتان را یک روز در هفته خاموش کنید. بهتر است هر شب تلفنتان را روی حالت پرواز قرار دهید. صبح که از خواب بیدار می‌شوید با انبوهی از پیام‌های نخوانده روبه‌رو می‌شوید. بی‌شک همه از دیدن‌ چنین پیام‌هایی خوشحال می‌شوند، به ویژه اگر فرد چندان فعالی در شبکه‌های مجازی و ارتباطی نباشید. درست است که دیدن پیام‌های جدید، ما را شاد می‌کند، اما باید قبول کنیم استفاده از تلفن فقط برای تماس‌های ضروری، در صرفه‌جویی زمان بسیار مفید خواهد بود. خودتان قضاوت کنید ورزش و مطالعه بهتر است یا مواجه شدن دقیقه به دقیقه با پیام‌های مختلفی که از شبکه‌های اجتماعی و… دریافت می‌کنید. در واقع بهتر است در استفاده از تلفن‌های هوشمند گزینشی عمل کنید.

هر روز (شنبه تا پنج شنبه) دو کار جالب و مفرح را در برنامه خود بگنجانید. اگر فقط در کار کردن غرق شویم و حتی لبخند زدن را فراموش کنیم، روزبه‌روز جدی‌تر و عبوس‌تر می‌شویم. با برنامه‌ریزی روزانه برای انجام کارهای جالب و مورد علاقه‌تان در حقیقت برای خود دلخوشی‌های کوچکی می‌سازیم که هر قدر هم روزمان بد و سخت بگذرد به ما امید و شادی می‌دهند.

نگرانی‌ها و اشتباهات‌تان را روی برگه‌ کوچکی یادداشت کنید. همه‌ ما معمولا خود را به خاطر اشتباهات کوچکی که در طول روز مرتکب می‌شویم سرزنش می‌کنیم. گاهی شدت این سرزنش‌ها خیلی زیاد و خنده‌دار است. خودمان را به گوشه رینگ پرتاب می‌کنیم و باقدرت هر چه تمام، بی‌رحمانه سعی در مغلوب کردن خود داریم. اگر این روند ادامه پیدا کند، روزبه‌روز بیشتر احساس نارضایتی و ناامیدی خواهیم کرد. چنین تباهی و سیاهی زمانی گریبانگیر زندگی ما می‌شود که ایده‌آل‌گرا باشیم. نباید اجازه بدهید موضوعات پوچ، نگرانی‌ها یا اشتباهات ما را عصبانی کنند یا خودمانی‌تر بگوییم حال ما را بگیرد.لازم نیست در طول یک روز همه کارهای شما عالی و فوق‌العاده باشد، در حالی‌ که اگر به دنبال فراتر رفتن از استانداردها به سمت ایده‌آل‌ترین‌ها باشیم طبیعی است که ناامید و افسرده می‌شویم.می‌توان یادداشتی تهیه کرد و در آن اشتباهات و نگرانی‌ها را نوشت و با مکتوب کردن این دل‌مشغولی‌های منفی، افکار بد را از خود دور کرد. وقتی یک اشتباه یا نگرانی را مکتوب می‌کنیم، حجم زیادی از درگیری‌های ذهنی نامرتب و افسارگسیخته‌ ذهنی را از اتاق فرمان بدن یا همان مغز دور می‌کنیم و بیرون می‌ریزیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد