انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام آرمان ملی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 آرمان ملی شماره 61 آرمان ملی شماره 60 برلیان نت
کد خبر: ۱۹۰۵۶۱ | تاریخ : ۱۳۹۶/۴/۱۵ - شماره: 3360

راهکارهایی برای زندگی شاد

خانواده، ابتدايي‌ترين بنياد جامعه است و براي داشتن جامعه‌اي هدفمند و توانا، بايد خانواده‌هايي شاد، پراميد و تلاشگر داشته باشيم و براي اين شادي نخستين گام بايد از خودتان شروع كنيد. شما با شاد بودن مي‌توانيد شادي را به خانواده تان هديه دهيد. اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه زندگي را خيلي به خودتان و اطرافيانتان سخت مي‌گيريد، توصيه مي‌شود به راهكارهايي كه در ادامه آمده است، توجه داشته باشيد.

به مسائل، ديد مثبت داشته باشيد

شادكام بودن كار سختي نيست. انسان بدون عاطفه احساس پوچي مي‌كند چرا كه بسياري از مفاهيم زيبا شناختي از عواطف بشر سرچشمه مي‌گيرد. براي شادكام بودن فقط كافي است ديد مثبتي نسبت به همه مسائل زندگي داشته باشيم. اينگونه مي‌توانيم حتي در سختي‌هاي اجتناب ناپذير زندگي شاد و اميدوار باشيم كه سختي‌ها زود مي‌گذرد. ما بايد به توانايي خود براي به دست آوردن شادكامي ايمان داشته باشيم. اگر در برابر ناكامي‌ها كمر خم كنيم و خود را ناتوان بپنداريم مطمئنا شادكامي از زندگي ما پرخواهد كشيد. براي احساس رضايت از زندگي و شاد بودن چشم انتظار ديگران نباشيد. منتظر نمانيد ديگران به شما شادي بدهند بلكه شادي را در درون خود جست‌وجو كنيد. شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد خودتان را شاد كنيد .

نشانه‌هاي اندوه را بشناسيد

هر كدام از ما در زمان ناراحتي، دلگيري و بي‌حوصلگي نشانه‌هايي از خودمان بروز مي‌دهيم. بهتر است اين نشانه‌ها را در خودتان شناسايي كنيد و قبل از اينكه به رفتارهاي دايمي تبديل شوند، چاره‌اي بينديشيد. هيچ چيز مهم‌تر از حفظ شادي نيست.

بين نيازها تعادل برقرار كنيد

اينكه بدانيد افسرده هستيد يك چيز است و اينكه كاري براي آن انجام دهيد يك چيز ديگر. وقتي به خودتان فرصتي براي زنگ تفريح رواني مي‌دهيد، با روحيه مثبت ‌تري مي‌توانيد به كار يا خانواده تان بپردازيد. حتي پيش از اينكه احساس افسردگي سراغتان بيايد، برنامه شاد زيستن داشته باشيد. خوب استراحت كنيد، قدم بزنيد يا فقط بنشينيد و دقايقي را در آرامش بدون هيچ فكر و خيال مزاحمي سپري كنيد.

درباره وقايع شوخ طبع باشيد

بيشتر ما اهميت شوخي را در زندگي فراموش مي‌كنيم. اينكه قادر باشيد حتي در موقعيت‌هاي دشوار بخنديد، كمك مي‌كند شاديتان را حفظ كنيد. مجبور نيستيد بي‌دليل بخنديد. تماشاي يك كمدي بامزه يا خواندن يك مجله فكاهي كمك مي‌كند حال خوبي پيدا كنيد و دليلي براي خنده و شادي داشته باشيد.

با خانواده و دوستان وقت بگذرانيد

بودن كنار اعضاي خانواده و دوستان به بازسازي رواني كمك مي‌كند و باعث مي‌شود تعادل رواني‌تان را حفظ كنيد. كساني كه نيازهاي رواني شما را مي‌شناسند، دركتان مي‌كنند و برايتان نگران مي‌شوند، در زندگيتان نقش مهمي دارند. حضور آنها از تنش‌ها و فشارهاي رواني تان مي‌كاهد و ديدارشان راه موثري براي تخليه هيجان‌هاي منفي است كه به حفظ شادكامي در زندگي كمك مي‌كند.

هر روز بهتر و بهتر شويد

شما بايد جزئيات دقيق تمام اهدافي كه قصد رسيدن به آنها را داريد براي خود مو به مو تشريح كنيد. بايد ببينيد از چه راه‌هايي مي‌توانيد به آنها دست پيدا كنيد. بايد براي خودتان روشن كنيد كه دوست داريد در آينده زندگي شما به چه شكل باشد. زماني كه شما اهدافتان را معين كرديد، بايد براي رسيدن به آنها به خودتان ايمان داشته باشيد. يك نمونه از آن مي‌تواند چيزي شبيه به اين جمله باشد: «هر روزي كه مي‌گذرد، از هر نظر، بهتر و بهتر مي‌شوم.» شايد به نظر برخي از افراد اين جمله كليشه‌اي و پيش پا افتاده باشد اما براي افزايش اعتماد به نفس در شما بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

ترك عادت ناراحت‌كننده

خوشحالي هيچ ارتباطي با داشته‌ها و نداشته‌هاي ما ندارد بلكه يك حس دروني و مسلم براي شاد بودن است. با اين مقدمه اگر هدفتان واقعا اين است كه شادي را پيدا كنيد در اين نوشتار توصيه مي‌كنيم چند عادت بد را كه شادي شما را مي‌گيرند و زندگي را به كامتان تلخ مي‌كنند، هرچه زودتر ترك كنيد:

چشم انتظار ديگران نباشيد

براي احساس رضايت از زندگي و شاد بودن چشم انتظار ديگران نباشيد. منتظر نمانيد ديگران به شما شادي بدهند بلكه شادي را در درون خود جست وجو كنيد. شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد خودتان را شاد كنيد. پس از همين الان به جاي اينكه به ديگران وابسته باشيد شروع به مطالعه كنيد تا ياد بگيريد كه چگونه مي‌توانيد حس رضايت و خرسندي را در خودتان به وجود آوريد.

مقايسه ممنوع

تفكر مقايسه اي، يك شيوه تفكر مخرب و يك عادت رنج آور است. هرگز خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد چون هيچ‌وقت نمي‌توانيد دريابيد ديگران واقعا چه حسي در درونشان دارند و در مغزشان چه مي‌گذرد. همه ما مشكلات و درگيري‌هايي در درونمان داريم. بخشي از تلاش براي پيدا كردن شادي در درون مان اين است كه از مقايسه خود با ديگران جدا پرهيز كنيم. به علاوه اگر در اطراف شما ديگران به موفقيتي مي‌رسند از صميم قلب براي آنها خوشحال شويد.

از خود مراقبت كنيد

اگر از خود مراقبت نكنيد طعم شادي و رضايت را نخواهيد چشيد. مراقبت از جسم تان را در اولويت كارها قرار دهيد و به جسم و روان خود احترام بگذاريد و از آنها مراقبت و نگهداري كنيد. تغذيه خوب، تحرك كافي و گاهي انجام دادن كارهاي مورد علاقه به سلامت جسم و روان شما كمك مي‌كند.

قضاوت نكنيد

درباره ديگران قضاوت نكنيد. شايد در كوتاه‌مدت اين كار شما را راضي كند اما مطمئن باشيد كه پس از مدتي احساس گناه خواهيد كرد. چون متوجه مي‌شويد با اين كار، ديگران را تحقير كرده‌ايد و چه بسا كه قضاوت شما اشتباه بوده است. اين احساس گناه شما را از شاد بودن دور مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد